[TF] A klasszikus TF karakter elkészítése

by Robi

Nemrég írtam egy cikket a Túlélők Földje világának az új fejlesztéséről, a klasszikus Túlélők Földje második évadjáról. Beszélgettem erről a témáról Miklóssal, így aztán arra jutottam, hogy belevágok egy kalandba, amelyről folyamatosan olvashattok itt a Bíborholdon. Az ötlet felmerülésekor még nem tudtam milyen formájú cikksorozatot fogok írni a témához, aztán ezt megbeszéltük közösen s arra gondoltunk, hogy feltámasztunk egy halhatatlan írást, amelyet Nádori Gergely írt annak idején: Setét Patkány naplóját. Bevallom efféle írással sosem próbálkoztam, ez a napló-szerű történetvezetés teljesen új lesz a számomra! Tervek szerint a 4 hónapos időszak alatt folyamatosan olvashatjátok a karakterem kalandjait. Vágjunk is bele közösen, reméljük a klasszikus TF-hez jól fog passzolni egy klasszikusan retro napló is! Alakváltó, vagy törpe?

Az előző évad rövid tartalma (klasszikus TF első etap)

Ramirij, a minden hájjal megkent kalandor, átvágva a fém- és fabontó szójerek hadán, minden fortélyt és fifikát bevetve, amit hosszú évek alatt magába szívott, az utolsó cseppnyi erejét (vagy TVP-jét?) önmagából kisajtolva végül az első évad legfőbb túlélője címet kapta. Nem csak a legtapasztaltabbnak járó trófeát vehette át, de a zsűri szerint ő volt az, aki bizonyíthatóan a legtöbb szörnnyel végzett. Ebben az évadban Ramirij nem talált legyőzőre a szúrófegyverek használatában és a lőfegyverek ismerete terén sem. A Ghalla árnyékvilágába küldött gnóm kutatók megállapították, hogy amellett, hogy a motyogók aggasztó mértékben elszaporodtak a rettenthetetlen kalandor egymaga 706 szörnyet pusztított el.

Az asszonynépek keresték a kegyét, állítólag többször látták különböző kocsmákban rosszéletű nők társaságában. Férfiúi teljesítőképességéről azonban az árnymanó kémektől nem sikerült információt szereznünk. Többen arra gyanakodnak, hogy a korrupt árnymanókat lefizette, erre utal az az értesülés is, hogy a kémeket az elmúlt hetekben kaszinókban látták feltűnni.

Ramirij hőstetteit Ghalla bárdjai megénekelték, s azt beszélik kis híján szobrot is kapott Alanor-ban. Azonban hiába a tapasztalata és bizonyítható szörnyölő múltja, a klasszikus Olimpián a dobogó felső fokára Char-Lee álhatott fel. Ramirij-nak meg kellett elégedni a mászóversenyen aratott győzelmével. Meglátjuk, hogy a tavalyi hírnév vajon elegendő lesz-e arra, hogy ő (vagy valamelyik testvére) az új évadban is győzedelmeskedjen. Állítólag máris folyik a vérre menő küzdelem az első hely megszerzéséért.

RPG első lépés – A karakter „kidolgozása”

Tudom, hogy a Túlélők Földje az évek során sokat veszített hajdani RPG-s stílusából, s az évek folyamán ennek helyére a fejlődés és a szörnyek lemészárlása lépett elő, ez lett a legfontosabb szempont. Nekem annak idején – amikor elkezdtem játszani – fontos volt, hogy a karakter statisztikái és karakterlapja jól rezonált az akkori szerepjátékkal, az AD&D-vel. Sőt mi több, számomra igenis fontos volt, hogy „szerepjátékos” módon játsszak vele. A „Ghalla News” hasábjain olvasható fenyegetések, bunyók is segítettek a szerepjátékban. Emlékszem olyanra, hogy nagy felháborodást váltott ki, amikor egy Raia hívő feladott egy ilyen hirdetést (ha valaki tudja ki volt az írja meg a kommentek közt):

Öld meg mind, majd Raia kiválogatja az övéit!

Amaud Aumary cisztercei apát híres mondatának Ghallára fordított változata.

Én úgy gondolom, hogy a retro feelinghez hozzátartozik egy az akkori környezet szerint kitalált karakter is. Ha van némi háttérsztori, akkor lehet sokkal érdekesebb lesz olvasni a karakter csetlését-botlását. Mert, hogy csetleni-botlani fog afelől nincs kétségem. 15 év távlatából – még ha utána is olvasok a dolgoknak – már biztosan nem tudom optimálisan terelgetni egy TF karakter életútját, fordulóit.

Jelentkezési lap (JL)

Amikor megnyitottam a Jelentkezési lap képernyőjét a fenti képernyő fogadott. Menjünk végig a karakter kidolgozásának a menetén. Megjegyzem, hogy a cikk írásának az elején (közepén se) fogalmam sem volt a végső választásról. Két koncepció is a fejemben volt, így mindkettő választási lehetőséget figyelembe veszem az egyes pontoknál.

  1. A karakter neve – Részemről ezt a végén szoktam megadni, úgyhogy az utolsó pontnál visszatérnék erre. Ennek egyszerű oka van: a kinézet sokban meghatározhatja végül a karakter nevét. Például kiválasztom azt, hogy legyen a karakternek fél szeme, s akkor ezt meg szeretném jeleníteni a nevében. Jelenleg van erre tippem, de kicsit később írom ezt le. Hogy ez miért is érdekes? Mert az alakváltót elsősorban a neve határozná meg, a törpének a kinézete után választanék nevet.
  2. A karakter faja – Lehet a játékban emberrel, effel, törpével, árnymanóval, trollal, gnómmal, alakváltóval és kobuderával játszani. Engem ebből a felsorolásból két faj fogott meg. Az egyik az alakváltó, hisz ahogy írtam az előző cikkben az utolsó – még a számlámon lévő karakter – egy alakváltó volt, akinek a történetét szívesen kitalálnám, megírnám. A másik egy törpe, hiszen abból volt egy nem jól sikerült, felmondott karakterem. Mindkettő opción gondolkodom.
  3. A karakter neme – Lehet férfi és női karakterrel játszani (mily meglepő). Mivel itt grafikai megjelenítés nincs, ezért semmi nem indokolja a női karaktert. Régebben a grafikus játékokban szívesebben választottam nőnem kalandozót (nem vagyok gamer, így nem szoktam játszani amúgy), mert kellemesebb volt azt nézni, mint egy darabos mozgású férfit, azonban itt ezt semmi nem indokolja. Tehát a választott nem: férfi.
  4. Hajszín – Régebben számomra ez egy fontos rész volt. Asztali szerepjátékoknál mindig részletesen leírtam a karakter kinézetét, haját hajszínét. Ebben a játékban 7 féle hajszín választható: szőke, barna, fekete, vörös, ezüst, arany, ősz. Ez egy elég egyszerű dolog, hiszen csiricsáré karaktert nem akarok, s mivel őszülök ez az opció sem vonz igazán. A vörös haj nőknél vonzó. Azt mondják: „ha rozsdás a tető, akkor nedves a pince”. Itt egyértelműen sötétebb hajszínt fogok választani, ha alakváltóval játszom, a törpénél, mivel nem akarok hajat, így ez a pont nem érdekes..
  5. Hajtípus – A játékban az alábbi hajtípusok elérhetők: normál, göndör, rövid, hosszú, copfos, kontyos, tüsi, kopasz. Itt is két opciót jelöltem ki. Amennyiben alakváltót indítok, annak biztosan rövid haja lesz, ha törpét, akkor kopasz.
  6. Szakáll – Jómagam kedvelem a szakállat, évek óta van szakállam. (Mondjuk ennek egyik oka, hogy rettenetesen utálok borotválkozni.) Ennek megfelelően az egyik karakterhez mindenképpen illesztenék. A törpének a koncepciója miatt nem választanék szakállat, mert azt gondolom, hogy ezzel kicsit megfűszerezném, hogy kifordítom a sztereotípiából. A játékon belül 4 opció érhető el: nincs, kecskeszakáll, körszakáll és hosszú szakáll. A törpe koncepciójába illene a szakáll, de mint említettem csavarnék ezen egyet, így neki szakálla nem lenne, míg az alakváltónál biztos választanék.
  7. Bajusz – Itt is 4 opció közül lehet választani. Nevezetesen a nincs, a normál bajusz, a harcsabajusz és a rövid bajusz között. A törpének nem lenne bajusza, a koncepciója így állna össze kerek egésszé, hiszen így ő lenne a világ egyik (ha nem az egyetlen szőrtelen törpéje), az alakváltó a szakállához egy rövid vagy normál bajuszt választanék.
  8. Szemszín – Ehhez a ponthoz eljutva már tudtam, hogy körülbelül mit szeretnék. Vagy egy törpét, akinek valamiért nincs szőrzete, vagy egy alakváltót, aki vidám és gondtalan. Ez a szem kiválasztásakor egyértelműen fontos, hiszen a szem a lélek tükre. A törpének valamiért nincs szőre, így népének egy furcsa tagja lesz, míg az alakváltót egy vidám, gondtalan fickónak képzeltem el, akit semmi nem keserít el. Ennek megfelelően választottam szemszínt a koncepcióhoz. Az alternatívák a következők voltak: barna, szürke, zöld, kék, piros, csillogó, félszem. A törpék a kő fiai, így a föld színek illenek hozzájuk, ezen belül kiemeltem a szürkét. A vidám, gondtalan személyiséghez illik a csillogó szem, így ebben az esetben az alakváltónak ezért választanám ezt a színt.
  9. Bőszín – A játékban 9 bőrszín elérhető: normál, sötét, fekete, világos, kreol, rózsaszín, bronz, fehér, sárga, zöld. Nem akarok sem kobuderát, sem pedig trollt, játszani, illetve valamiért sosem tetszettek a kreol népek, ahogy a testépítők bronzos bőre sem. A törpéhez szerintem egy kérgesebb, sötétebb bőr illene (sötétbarna), az alakváltó pedig normál színű bőrrel rendelkezne.
  10. A karakter neve – Említettem, hogy visszatérek ide az utolsó pontnál. Az alakváltónak adott volt a neve, hiszen a számlámon lévő karakter nevével regisztráltam anno a fórumra, így az ő neve Sebaj Tóbyás lenne. Volt egy törpe nevem is, amit anno használtam (Buzogányos Gáin), de úgy érzem ez a név nem igazán illik a kitalált karakterhez, így aztán itt a kinézethez választanék nevet
Törpe
Alakváltó
A két koncepció
Az alakváltó

Az alakváltó ötlete az utolsó karakteremből származik, ami a számlámhoz volt rendelve. Neve – mint ahogy azt az előző cikkben és idefenn is említettem már – Sebaj Tóbyás volt, így ezt vinném tovább ebben az esetben. Ez azért jutott eszembe, mert néha eltöprengtem rajta, ha játszanék a Túlélők Földjén vajon milyen lenne Tóbyás története? Akkoriban ezt nem tudtam eldönteni mit csinálnék vele. Így aztán először megváltoztattam a jellemét jóra (mert a névből egy gondtalan karaktert képzeltem el), aztán mégis semlegesbe fordítottam, mert pár fordulóval később az tűnt jó ötletnek. Elkezdtem neki felszerelést venni, de aztán végül már az miatt sem léptem be, hogy lássam mit nyertem meg az aukción.

Úgy látom, hogy az alakváltóban van potenciál, kiváló felfedezésnek tűnik, hiszen a karaktert egy gondtalan, amolyan nemtörődöm fickónak képzeltem el, aki nem izgatja fel magát szinte semmin. Hozzá illene Elenios vagy Fairlight hite is. Ráadásul szórakoztatóan lehet elmesélni egy egyedi szemléletmódot, akárcsak annak idején a mesefigura kalandjait.

A törpe

A másik karakter egy törpe. Ennek a karakternek is van TF-es előélete Buzogányos Gáin néven. Régen teljesen másként képzeltem volna el ezt a karaktert, de a kifordított törpe is érdekes látószögű lehet. Ha elképzelek egy teljesen szőrtelen törpét, akkor meg kell magyarázni, hogy születése óta ilyen, vagy a körülmények tették ilyenné (például: megégett a világégés során, vagy tűzmániás és saját magát égette meg)? Nyilván sok felé el lehet vinni őt is. Ha tűzmániás lehetne vele Dornodon hitét követni, ugyanezen okból egy jobb lelkű verzióban Raia-ét. Itt azonban az is lehet, hogy a Föld urát Tharrt szolgálja. Itt a név nem biztos, hogy maradna, mivel nem tartom kifejezőnek, ezen még gondolkodom.

Talán éppen ezért jelenleg jobban hajlok az alakváltó felé. Azt gondolnám, hogy egy törpe nem feltétlenül írna naplót, de igazából szívesen meghallgatom mások véleményét! Ti mit gondoltok erről? Vagy úgy érzitek, hogy ennyire nem érdekes egy karakter kidolgozása? A véleményeteket megírhatjátok itt, vagy a Facebook poszt alatt. Hamarosan jövök a következő írással, ami már a karakter kalandjainak kezdete lesz.

Fontosabb linkek a játékhoz

Ha nem hallottál soha a Túlélők Földjéről, akkor itt bővebb információkat talál róla: http://www.beholder.hu/?m=tf

Ha érdekel maga a klasszikus TF, annak a szabályairól az alábbi linken olvashatsz: http://www.beholder.hu/blog/classictf2

Ha játszanál, s csak az infók hiányoznak: https://hyper.pbm.hu/webhyper/

A játékos közösség játékosai által írt és olvasott oldal: https://ghalla.pbm.hu/

Címke , , , .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

3 hozzászólás a(z) [TF] A klasszikus TF karakter elkészítése bejegyzéshez

  1. Visszajelzés:[TF] Bazaltkoponya naplója (1. rész) - Bíborhold

  2. Visszajelzés:[TF] Túlélők Földje klasszikus - Hogyan játsszunk? - Bíborhold

  3. Visszajelzés:[TF] Bazaltkoponya és a bogarak királysága (napló, 5. rész) - Bíborhold

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük