[HKK] Homokdűnék lapelemzés 1 – Színtelen lapok és a jó istenek

by harigeri

Többször írtam, hogy az oldalon lehetőséget szeretnék biztosítani fiatal (vagy kicsit régebb óta fiatal) cikkíróknak. Olyan embereknek szeretnék helyet biztosítani, akiknek van mondanivalójuk, de nincs felületük, illetve akik mondanivalója illeszkedik az oldal profiljába (rpg, kártya, film, stb.). Ilyen a most következő cikk is, melynek írója a kaposvári Hatalom Kártyái kártyaversenyeket szervező Hartner Gergely. Apropója, hogy nemrég megjelent a 25 éves Hatalom Kártyái Kártyajáték legújabb kiegészítője, a Homokdűnék. Ennek kapcsán kérdezte Gergely, hogy írhatna-e a Bíborholdra elemzést a lapokról, amire én szívesen mondtam igent. Így aztán fogadjátok a cikket tőle szeretettel.

Mielőtt belevágnánk leírnám a véleményem a kiegészítőről én is. Akik ismernek tudják, hogy nem vagyok az a típus, akinek a többség által elfogadott dolgok tetszenek. Így a kiegészítők többsége nem szokta elnyerni az osztatlan tetszésemet. Ebben a kiegészítőben is vannak olyan lapok, amelyek nem tetszenek, s egy-kettő olyan is, amibe szinte rögtön beleszerettem. Összességében tekintve egy igen hangulatos kiegészítő, s ami számomra meglepő, hogy főleg a nem gyakori lapokból álló szekció nyerte el a tetszésemet. Ezt ki szerettem volna emelni mielőtt átengedem ifjú kollégámnak a szót! Jöjjön Gergely lapelemzése.

Pontozási szabályok

Ahogy már megszokhattátok, a pontrendszer tekintetében nem nagyon térünk el a megszokottól. Lássuk is, hogy milyen pontszámok mit jelentenek a pontozásnál:

  • 5 pont vagy kevesebb – Közepes (vagy inkább gyengécske) lap, amely a saját paklijában sem fog azok közé tartozni, amellyel az emberek játszani szeretnének.
  • 6 pont – Olyan lap, amely nem valószínű, hogy sűrűn feltűnik versenykörnyezetben, azonban speciális formátumokon akár képbe is kerülhet.
  • 7 pont – Jó lap, amely a saját koncepcióiban megállja a helyét. Nem feltétlenül ez az első, amit beválogatnak, illetve nem is biztos, hogy emiatt nyerik sorra a versenyeket. Többször feltűnik az asztalokon.
  • 8 pont -Nagyon jó kártya, ami a saját környezetébe kötelező darab, sokszor koncepciót formáló darab, s a saját pakliján kívül is felbukkanhat.
  • 9 pont – Kiemelkedően jó lap, amely győzelemesélyessé tesz egy-egy koncepciót. Többször feltűnik a saját pakliján kívül, s ott is meghatározó szerephez jut.
  • 10 pont – Kiemelkedő versenyspoiler, amely a TOP paklik egyik alapja lesz. Sokszor feltűnik a versenyasztalokon.
Színtelen és Bufa lapok

Ebben a szekcióban a Homokdűnék kiegészítőben megjelent színtelen és Bufa istenhez tartozó kártyák kaptak helyet. Ezek azok a lapok, amelyek színkorlát nélkül beférnek bármilyen pakliba, illetve ide tartoznak az esetleges követők és szabálylapok is.

A főnix dala (7)

A színtelen lapokat az univerzális pakliba illeszthetőség miatt talán nem nagy hiba felülpontozni. A főnix dala esetében a 7 pontot az indokolja számomra, hogy a jelenlegi meta legnépszerűbb koncepcióival – tűz, főnix – együtt tud dolgozni, így könnyen kiaknázható a lap teljes ereje.

Jó eséllyel S-re lapot húzhatunk vele a kör végén, miközben csipegethetjük a kisebb lényeket, vagy az ellenfél életpontját. (Még jó, hogy a Fairlight bölcsessége most kapott nerfet.) A mai környezetben rémesen drágának tűnik ennyi sebzésért 1 VP, de mivel vízió, ezért ha nem semmizik ki, akkor körönként kell foglalkoznia vele az ellenfélnek.

A Mennyek úrnője (8)

A lapot a korábbi bemutató során már megismerhettük, a tulajdonságairól újat mondani nehéz. Két dolgot emelnék ki a lappal kapcsolatban: az első, hogy a követő használatával gyakorlatilag bármilyen, lényes paklit szinte immunissá tehetünk a direkt sebzések ellen. Amikor a lapok jelentős hányada kiegészítő képességként gyógyít is, akkor az ÉP áldozás nem tűnik nagy árnak azért, hogy fixen megnyerjük az őrposztban zajló párbajokat, és könnyedén kezeljük a sebző forrásokat. Az már csak hab a tortán, hogy a „J” képessége kvázi 6 lapos kezdést biztosít számunkra. Agresszív felállás esetén például el lehet kezdeni a játékot egy Kerubocska nevű lappal, amit hiába fog meg a gaz ellen védekezésből. A „J” képesség használatával kétszer kell megakadályoznia. Ezzel már az első körben is termelhetünk lap és tempó előnyt. Az említett példa ráadásul csak a legegyszerűbb eset, és nem veszi figyelembe a később kiadandó angyalokat.

Apró segítség (10)

Első ránézésre erős túlzásnak tűnhet az adott pontszám. Nem lehet azonban eltekinteni attól, hogy BÁRMILYEN pakliba befér, és minden pakliban képes elindítani az első körös pörgést bármilyen erőforrás elköltése nélkül. Ezt a tóken termelő képességet megakadályozni emellett nem igazán egyszerű. Ne felejtsük el, hogy az X+1-es lapot fogó lények egy részének limitjét is rögtön kettőre tudja emelni.

Szabálylap + követő felállás esetén is ingyenesen tud egy lényt termelni. Ezekben a paklikban képes Kisebb angyalt is termelni, ami még kockázatosabbá teszi a követő betörését. A fentiek mellett nagyon jól tudja stabilizálni az építményekkel operáló paklikat is. Ha középjátékban húzzuk be, akkor pedig el tudjuk húzni kör végi lapra, így a bilincs és a börtön kivételével szinte minden ellen jó.

Dűnetenger (7)

Mostanában nem rajzanak a helyszínek az asztalokon, nem hiszem, hogy ez a lap változtatna ezen a tendencián. A Füstös késdobáló is tud leszedni, a Fagyföld is képes dermeszteni – bár a Dűnetenger erre minden külső feltétel és erőforrás költés nélkül képes. Ettől függetlenül nem szívesen költenék 2 VP-t a helyszín keresésére, további 2-t a kijátszására, hogy egy nagy kör alatt eloszthassak 4 dermesztésjelzőt. Szerintem ennek a lapnak a tempóját meghaladta a játék.

Építés (6)

Ennek a lapnak a felújítását nem értem. A képessége miatt biztosan nem tenném pakliba. Az áramlása az áramlásos pakliban gyakorlatilag harmadik körtől lenne jó – ezért maximum 1 db-ot vállalnék be belőle. (Ha lenne ilyen versenyerős pakli.) Építmények esetében pedig a pakliban lévő helyet inkább olyan lapnak adnám, ami több mindenre képes. Frissen bontott versenyen használható esetleg, ha megfelelő számú áramlással rendelkező/épület lapot bontottunk.

Goblin totemisten (9)

Az előzetes bemutatókban ezt a lapot is megismertük már korábban. Véleményem szerint ez a lap túlságosan erősre sikerült. A tárgy követő képességéhez képest itt elég megmutatni a kezünkből egy goblint, ami a legnépszerűbb goblinok illetve morfok használatával könnyen teljesíthető. A goblinok közül is tudunk úgy válogatni, hogy csak csontot termelő képviselőik kerüljenek be a paklinkba. Ezzel könnyen el lehet érni, hogy az első két, sikeresen kijátszott goblin fejenként 2 zanszilánk (zsz) előnyt termeljen. Egy goblin megmutatásával akár összesen 5 zsz előnyt tud termelni ez a követő az első két körben. (Vegyük észre, hogyha az ellenfél kezdi a játékot, akár már az ő második körében már termelhetjük a csontot egy goblin megmutatásával.) Csak azért nem adtam rá 10 pontot, mert az említett előnyök kiaknázása komoly megkötést jelent a pakliépítés szempontjából.

Hol van az istened? (6)

Ezt a lapot nem nagyon tudom hova tenni. Háromszor futottam neki a leírásnak, de mindig arra jutottam, hogy akármilyen pakliba tenném be, minden színből találnék jobb/olcsóbb leszedést ennél. Csak a Tábori adó + Harangmester, illetve az Egérút koncepciókban látom a helyét.

(Szerkesztő megjegyzése – Én most a szerkesztés és tördelés közben olvastam el ezt a lapot. A fenti koncepciók nagyon fogják szeretni ezt a lapot. A Tábori adós felállásba ez nagyon jó lap, s a színe miatt könnyen beférhet. Én szeretem az ilyen kártyákat. Szórakoztató az ellenfél arcát nézni, amikor egy ilyen kártyát játszok ki.)

Kincskeresés (6)

1 VP 1 ZSZ-ért, reakciódrágítottan kijátszani egy lapot, egy másikat kézbe venni nem hangzik rossznak elsőre, de még második pillantásra sem. A legkomolyabb kétely a lappal kapcsolatban a random faktor. Ha az ereklye ikon meg tud ragadni a játékban, és később össze lehet állítani olyan triókat, amivel mindenképpen előnybe kerülhetünk, akkor ez a kártya akár sokkal jobb pontértéket is kaphat.

Kitartó üvöltés (6)

Ez a kártya, ha úgy alakul termelhet lapelőnyt, vagy korlátozhatja a tempót. Emellett, ha eldobatják, vissza is lehet venni a gyűjtőből. Én úgy látom, hogy egyik funkciója sem világmegváltó, ezzel szemben egyik sem rossz. Korlátozott formátumon el tudom képzelni, hogy pakliba tenném, azonban őszintén szólva engem nem győzött meg.

(Erről a kártyáról írtam már korábban én is az oldalon.)

Szomjazó féreg (7)

Villámháborúban körönként adhat 4 ZSZ-t, más pakliban a saját körben. A Hamis vacsora óta mozgatja a játékosok fantáziáját az ingyen ZSZ gondolata, amivel szemben az ellenérv mindig a potenciális laphátrány volt. Legjobban talán az 1 ZSZ költséggel üzemelő lapok mellett aknázható ki az általa adott tempó előny, illetve egy a megjelenése óta nem használt lappal, a Zanszilánkokkal. A potenciális 4 ZSZ, illetve az a tény, hogy szörnykomponenst is ad, annyira univerzálissá teszi, hogy valószínűleg többen ki fogják próbálni. Annak azért nagyon örülök, hogy a nemrég kitiltott Tűzmadárral már nem fog tudni kombót alkotni.

Jó istenek lapjai – Raia, Elenios, Rhatt

A fenti istenek lapjait ebben a sorrendben tesszük közzé, ahogy ez lenni szokott a kiadói oldalon is. Nézzük először akkor a Jóság és a fény istenét, Raia-t.

Albo, a sivatag kincse (9)

Leginkább a Jégsüvítőhöz tudnám hasonlítani ezt a lapot, azonban úgy érzem, hogy talán jobb is a fent említett lapnál. Egymagában is működik, és a sárkány-yetivel ellentétben itt skálázható a plusz lapelőny 1 plusz VP befektetésével. Fontos különbség még, hogy három képességből választhatunk, amikor a plusz lapot kézbe vesszük. Végül ne felejtsük el azt sem, hogy a kapott három tárgy közül kettő Lohd Havennek is eldobható. Szerintem ez a lap alap erőforrás lesz minden, fehérrel játszó kontroll pakliban, mert maguk a kapott lapok még börtön és bilincs ellen sem haszontalanok.

(Nem mellesleg, erről a lapról is olvashattatok korábban az oldalon.)

Angyali torony (7)

Nagyon hasznos kis lap. Ha nem mi kezdtünk, vagy némiképpen hátrányban vagyunk a VP-t tekintve varázslatot tud fogni. Ha védekező counter-ként használjuk, akkor a termelt angyallal tudunk neki köteléket is biztosítani, onnantól körönként szórhatja az izmokat.

Ez papíron nagyon erősnek hangzik – már-már Gemina kertje erősségű. Azonban mivel három ponton megakasztható, ezért csak a 7 pontot adtam rá. Mindenesetre nagyon sok fantázia van benne, szerintem korlátozott formátumokon fogunk találkozni még vele. (Úgy érzem, hogy a lap grafikája megért volna egy felújítást.)

Dűnefészek (6)

Adventi koszorúban álló, világító húsvéti tojás. Akármilyen szürreális a kép – vagy lehet, hogy pont ezért – nekem nagyon tetszik.

Maga a lap esetlegesen tud előnyt termelni, és csekély befektetés ill. lapköltség nélkül biztosítja a kárpótlást. Ugyanakkor azt nem tudom elfelejteni, hogy az ellenfél tevékenységétől függő lapokat könnyű körbe játszani, ezért nem ez lesz az első, amit beteszünk a főnix pakliba.

Elhagyott vizeskulacs (8)

Ahogy a Jóbarátokban Janice mondta: „ÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ MÁJ GÁD!

Ez a lap azt tudja, hogy amennyiben keresünk neki egy Sivarát, ezt követően kirakjuk, szinte teljes mértékben ignorálhatjuk az ellenfél sebzéseit. Ráadásul mindezt ingyen, és emellett még a lapot is visszaadja. Szerintem nagyon sok ÉP áldozós kombó alapja lesz a Sivara + Elhagyott vizeskulacs kombó. Kezdőknek ajánlom Arochos mellé, haladóknak a Szürkeállomány aktivizálásával párban. Mivel nem gyakori, ezért sajnos Johann, a jó apa nem tudja termelni.

Ezüst iránytű (7)

Ez a lap Albo, a sivatag kincse által termelt egyik tóken lap.

Általában ebben a formában fogunk vele találkozni, önmagában kis eséllyel lát majd paklit. Mivel én a Kreona, az idővándort is indokolatlanul sokszor játszom, itt is hevesen dobog a szívem, ha arra gondolok, hogy ezt a lapot sikeresen kijátszva végre indokoltan panaszkodhat ellenfelünk: ilyen rosszul nem húzhatok!

Az egyéb képességei közül az eldobása a legvalószínűbb. Sajnos a gyűjtőgenerálása révén nem kereshető Kyb’er, a csontangyal.

Főapát(6,5)

Potenciálisan 1 zanszilánkért őrposztot torlaszol, és mellette extrém mennyiséget gyógyít. Ez a lap szinte kéri a megszüntethető követőket. Amellett, hogy gyógyít, nagyon szélsőséges esetben kivégzésként is funkcionál, bár valószínűleg előbb szeretnénk Isteni érzés-sel nyerni, mint vele. Nekem mégis egy másik aspektusa miatt figyeltem fel rá. Ugyanis lelkesen gyűjtöm a szövetségeseket a Minotaurusz naturalista mellé. Úgy gondolom, hogy ez a duó előbb jut a BL-ben a legjobb 8 közé, mint a Fradi.

Gyógyító fény (6)

Nem igazán tudom, hogy hova lenne jó ez a lap.

1 zanszilánkért gyógyulhatunk 3-at (amit az ereklye lapok áldozásra, side képességből is tudnak), valamint buktathatunk az ellenféltől 1 varázspontot. Mindezek mellett a következő körében adhatunk neki még 1 varázspontnyi fix tempóhátrányt. 2014-ben talán még használtam volna ezt a lapot, mára ez sajnos nagyon lassú.

Háremrém (9)

Pásztor Szabolcs tollából már olvashattunk egy mélyreható elemzést erről a lapról az Eldüen hasábjain. Mivel az ott leírtakkal egyetértek, így az elemzés azon részét nem szeretném megismételni.

Amit ott nem olvastam felhasználási módként, az a Bosszúálló sün kontroll. (Van ilyen?) Mivel a Háremrém kijátszási feltételként kéri az SZK költést, így elég körülményessé teheti az ellenfél játékát. Sajnos a Teknősök bölcsessége vagy a Sivatai teknős lapok nem dobhatók neki. Pedig akkor 9 pontos lenne. 😊

Hiei (6)

Hosszú távon sokat ígérő jelző osztogatás, kijátszáskori leszedés, mindez egy kalandozóba építve. Albo-val ellentétben ezzel a lappal az a bajom, hogy ezeket az előnyöket 2-3 kör alatt lehet érdemben kiaknázni, és ez számomra kifejezetten bizonytalanná teszi. Frissen bontott versenyeken az imént leírtakkal ellentétben igazi sztár lesz, hiszen a leszedés mellé kap egy életet is.

(Szerkesztő megjegyzése – Hiei-ről tudni kell, hogy egy szereplője a Yu Yu Hakusho című japán manga- és anime sorozatnak.)

Homoksárkány (8)

Mivel csak fehér istenivel játszottam az elmúlt egy évben, talán megalapozott a véleményem a fehér isteni szett lapját illetően. Egy kontroll pakliban ebből a lapból kettő darabbal szeretnék játszani a 3 db Erős ereje, Manacsapda ill. Womath mellé, és még 2 db Légy méltó magadhoz lapot tennék a pakliba. Maga a sárkány nagy eséllyel 2-3 izommal érkezik majd az asztalra, és körönként tud sebezni 1-4-et. Első körben jó eséllyel 9 sebzést oszt ki, ez egy nagyon komoly fenyegetés. A csere fázis hiánya pedig igazán veszedelmes ellenféllé teszi a főnixek, pegazusok, óriások, egyéb, lényes paklik ellen. Szerintem ez a lap pozitívan változtathat a fehér isteni szín népszerűségén.

Ifjú kerub (7)

Ez az angyal altípusú lény egy pici feltétellel lénybe épített azonnali semlegesítés, amire nem ad lapot a Lélekcsapda. Ha hasznosságát nézzük, talán azért lehet népszerűbb, mint a Sólyomfőnix, mert üresben is elcsíphet egy 1 ÉP-s lényt, illetve adhat 2 ZSZ-t. Kragoru familiárisa pakliban ingyenes lapleszedés is tud lenni, és emellett még büntetheti a követőtörést is. Szerintem ez nagyon dicséretes egy gyakori laptól. Bár elég megosztó a kerubok grafikája, nekem ez a mesés-rajzos vonulat kifejezetten tetszik.

Jéghomok totem (7)

Ez a yeti tárgy hiába tud counterelni, én mégis inkább nagy valószínűséggel ki szeretném játszani. Tárgy követővel játszva , egy jól irányzott ereklye használattal szerintem nem Dornodontól való az a bizalom, amit megadnék neki. A kékvérű oroszlán óta tudjuk, hogy a permanens, ingyenes képesség elvétel nagyon komoly ellenőrzést jelent az asztalon. Az, hogy emellett még a lapot is vissza tudjuk húzni, már csak hab a tortán. Emellett ne felejtsük el, hogy a hideg, valamint a yeti vonallal is szinergiát mutat. Én úgy látom, hogy lassan paklivá érhet ez a koncepció.

Kerubocska (7)

Tóken lapokra sosem volt szokás 7 pontot adni, én most mégis emellett a pontszám mellett döntöttem. Számomra két okból is indokolt ez a magas pontszám.

  • Egyrészt ez a kis lény szemmel látható mennyiséget tud gyógyítani, ez mindenképpen hiánypótló képesség a tókenek között.
  • Másrészt a mágikus védelme miatt kiváló őrposzt torlasz is lehet belőle. Szerintem ez a kétfele alkalmazási mód nagyon népszerűvé fogja tenni ennek az angyalnak a termelését.
Mennybéli ítélőszék (8,5-9)

Ez a lap annál erősebb lesz, minél több azonos színű vagy altípusú lappal játszunk. Ha például sok tókent tudunk termelni, akkor egy kvázi „Ördögi mentor”-ként használhatjuk, ami Ó-ÓRIÁSI fan service. Leginkább Qwisyx, a quwarggólem vagy orglingok mellé tudom elképzelni, ahol pillanatok alatt megvan az idézési költsége, és újra asztalra varázsolja szinte a teljes gyűjtőt.

Emellett el tudom képzelni Dornodon-nal játszó paklikba az új szériás gyűjtőgenerálások mellé, ezen kívül burástyákhoz egészen brutális tud lenni. Ha pedig nem gyűjtőt szeretnénk generálni, akkor asztaltakarításként is működhet – ki ne szeretne így megszabadulni egy Fluxusgenerátortól és a kis szörnyszülötteitől. Szerintem ezt a lapot sokat látjuk még versenyeken.

(Szerkesztő megjegyzése – Nem mellesleg ez a lap is 4 zanszilánk költséggel rendelkezik, ami egyre nagyobb problémát tud okozni.)

Mindig teli kulacs (7)

Az Albo, a sivatag kincse által adott tárgyak közül ez a második darab.

Számomra ennek a lapnak az Ezüst iránytűvel (ld. feljebb) azonos a megítélése. Két módon is húzhatunk rá lapot, illetve irtózatosan nagy mennyiséget képes gyógyítani. Emiatt Albo és ezek a fehér tárgyak szerintem jelentősen átrajzolhatják a Raia-ra építő paklik nyerési feltételeit. Annyi bizonyos, hogy a hagyományos, sebzésen alapuló nyerést nagyon megnehezítik.

A napkirály hálája (7)

A többi, gyakori leszedéshez képest én érzem ebben azt a pluszt, ami miatt szerintem jóval erősebb ez a lap, mint gyakori társai. Ennek oka, hogy tud termelni egy tóken lapot, aminek akár egy Kerubocskát is választhatunk. Ha egy Kragoru familiárisával felálló angyal pakliban, a kis angyalka áldozásából két lapot is leszedhetünk vele. Ez több mint meggyőző egy gyakori laptól.

Napozó yeti (7)

Évek óta jelennek meg a yeti paklihoz lapok, így azt is mondhatnánk, hogy esetlegesen már össze tudnának állni egy egységes egésszé például egy veszélyes faj versenyen. Ez a lap sok mindent tud, de semmit sem túl meggyőzően.

  • Vissza tudjuk húzni kijátszáskor a a lapot.
  • Tudja drágítani az ellenfél varázslatait, vagy lényeit.
  • Költségéhez mérten kifejezetten nagy életponttal rendelkezik,

A fentiek egyike sem olyan képesség, ami nélkül egy modern pakli ne lenne meg, így szerintem ez a lény a frissen bontott versenyen, gyakori-nemgyakori és a veszélyes faj formátumokon kívül sehova sem fog beférni. Ezeken a formátumokon azonban komolyan szabályozhatja a tempót.

Neflim (7)

Az angyalok kapcsán sokadszor térek vissza a Kragoru familiárisára, s számomra ez indokolja a minimum 7-es pontszámot mindegyiknél.

Ez a lap is abban a pakliban 1-ért jön, s mielőtt kijátszanánk mutogatással kiszed maga elől egy lényt, majd megérkezése után még tud ütni 2-t. Mindezek mellett – ha nem első lapként tesszük le – még élete is lesz. Ha nem játszunk elegendő angyallal érdemes lehet mellé morfokat is betenni, mivel a „J” képességének használatával nagyon komoly előnyre tehetünk szert.

Számomra azért rendkívül szimpatikus ez a lap, mert kijátszásakor és később is számos opciót biztosít nekünk a játékban. A saját paklijában pedig különösen erős.

Nemesröptű Frynn (6)

Sokat elmond a pegazus pakli erősségéről, hogy még olyan kártyák sem feltétlenül férnek bele, mint a Lángoló düh, vagy az Azbesztsörényű pegazus. Éppen ezért egy gyakori példányon az ember szeme könnyedén átsiklik, legyintve, hogy úgysem tud onnan kiszorítani sztárlapokat.

Szeretném cáfolni ezt a gondolatot, de nem tudom. Frissen bontott versenyen, és a játékkal még csak ismerkedő, a pegazusokat kedvelő játékosoknak hasznos lap lehet, azonban valószínűleg ők is hamarosan lecserélik ennél hasznosabb társaira őt a pakliban. Hagyományos környezetben én biztosan nem játszanám.

Oázisfészkelő (9)

Ez a lap úgy kezdődik, hogy 1 varázspontért kaptunk egy feltámadós főnixet, ami visszaadja a lapot, ÉS emellett minden sebző és gyógyító forrást nekünk kedvezően irányít. Mondhatnánk, hogy nagy szüksége volt a főnix paklinak már egy hasonló erejű lapra, de ez nem igazán lenne igaz. A kiegészítőben 2 olyan lapot is kapott a pakli, amelyik hatékonyan tudja pótolni és talán feledtetni a szomorú sorsú és meglehetősen rövid életű Tűzmadarat.

Amire érdemes figyelni, hogy a lényeket ért sebző forrásokat is az ellenfél játékosba irányítja, így óriási kombó potenciál van benne. Egy FAQ azért majd nem árt emellé, hogy az átirányításért ki kell-e fizetnünk az adott forrás költségét.

Az már csak porszem a sivatagban, hogy még egy gyengített Kékvérű oroszlán képességeit is birtokolja. Olyan széles spektrumon kontrollálja a játékot, hogy ez a lap közel szinte megkerülhetetlen lesz. Én még a rég feledésbe merült Raia követőjének használatán is elgondolkodnék miatta.

Palackba zárt kívánság (9)

Ehhez a laphoz is szerintem szükséges lenne egy FAQ, akár csak az előbb tárgyalt laphoz, vagy éppen a Leira szelencéjéhez. Jó lenne egy ilyen formában megjelenő megerősítés arra vonatkozóan, hogy nem kell kifizetnünk újra a képességek költségeit.

Amennyiben így van – szerintem így van – akkor ez a dzsinn tárgy is egy kötelezően megoldandó lap lesz. A szelencével összehasonlítva én úgy érzem, hogy ez a tárgy sokkal jobb, mivel ma már szinte minden erőforrás lap csinál még valamit kijátszásakor és ez a dzsinn tárgy mindezt bünteti.

Az pedig különösen kellemetlenné teszi, hogyha az ellenfél nem tudta megakadályozni, akkor drágább leszedni az asztalról, és emellett Jelenésből visszaadja a saját költségét.

Szélsikló (6)

Az Albo, a sivatag kincse által adott három tárgy harmadik, egyben utolsó darabja.

Számomra ez tűnik a leggyengébbnek a három darab termelhető tárgy közül. Ennek oka, hogy a lényes paklikat tudja hátráltatni, de sajnos őket is csak korlátozott, s az ellenfél által előre kalkulálható mértékben. Én úgy látom, hogy egyedüli tárgyként viszonylag kevésszer fogják ezt választani a játékosok, amikor pedig mindhármat kérik, akkor is leginkább kör végi lapnak fogják eldobni.

(Szerkesztő megjegyzése – Elnézést kérek a korábbi cikkben a lap nevének elírásáért, ami némi félreértést okozott. A dolgot Jancsár János vette észre, s már akkor javítottam.)

Uriel, a sivatagi fény (7)

Lássunk most szintén egy olyan lapot, amit a Kerubocskával együtt a megjelenések előtti lapbemutatókban már láthattunk.

Egy meglehetősen sokoldalú lapról beszélünk, amiből a teljes értékén 1 VP 1 ZSZ-ért egyszerre kaphatunk semlegesítést, dobatást, és saját körös leszedést. Egyetlen baj a lappal, hogy valószínűleg sokkal előbb szeretnénk ezt a lapot az asztalon látni, minthogy minden előny teljesülését megvárnánk. A Nefilimnél pont annyival erősebb ez a kártya, hogy így már a ritkák közé kerülhetett. Ez viszont nem jelenti azt, hogy annyival is erősebb, hogy erre a lapra alapozzuk az angyalokkal felálló paklinkat, bár ez valószínűleg elengedhetetlen lesz, amíg nem jön nála jobb a következő kiegészítőkben.

Védőangyal (7)

Ez a kártya egy legendás lap második felújítása. Minden eddigi megjelenésekor népszerű lap volt, ezért most is nagy reményekkel néztem a lapot.

Leginkább 4 vagy kevesebb lapos felállásokba játszanám, mivel ott jó eséllyel kaphatunk legalább 2 angyalt. Arochosban játszva például elég jó eséllyel ad három angyalt is. A támadók kijelölésével biztosítható, hogy a kapott angyalkákat ne üssék le, illetve következő körben 4-6 sebzést mindenképp bevihessünk. Jelenés is helyet kapott rajta, aminek hatására még az ellenféltől leszed egy további lapot, akár közvetlenül a kijátszását követően. Összességében nagyon sokrétű lap, biztosan ki fogom próbálni.

(Amit hozzátennék, hogy Lipták László csodálatos grafikája még mindig az egyik kedvencem – Robi.)

Yeti ereklyevadász (6)

Ez a kártya 2 varázspontért érkezik, emellett korlátozottak a képességei. Frissen bontott formátumon valószínűleg akkor játszanám, ha sok ereklyét bontanék.

Draft versenyeken érdemes észben tartani, mert ott előfordulhat, hogy egy komoly lapkészletet lehet mellé felhalmozni. S abban az esetben az ereje sokat nőhet.

Elenios

Nézzük a kékszemű istenség új lapjait a Homokdűnék kiegészzítőben.

A homokszirén átka (6)

Ezt a lapot leginkább a Polipokalipszishoz tudnám hasonlítani, ugyanis teljes asztaltakarítást csinál mindkettő. Az átok nyilvánvalóan abból az okból jobb, hogy adhat kijátszáskori képesség aktiválásaként akár erőforrást is, ezzel szemben a Sheran varázslat drágítást rak a játékba. A Polipokalipszison viszont van egy jelentős reakciódrágítás – ami a mai környezetben sokkal stabilabbá teszi – és még így is kevesen használják. Mivel ez a lap mindemellett azonnali, ezért a másik varázslattal szemben sokkal könnyebb megakadályozni is. Így tehát hiába van kompenzációja, összességében ez a kártya nem lett elég jó.

Agypörkölő (5)

A kiegészítő eddig ismertetett leggyengébb lapja. Nem pontosan értem, hogy a Szörcsögő motyogó megjelenése után 5 évvel hogy maradhatott le róla a laphúzás.

(Szerkesztő megjegyzése – Nem tartom kifejezetten erősnek ezt a lapot, ezzel együtt mindig figyelmet szentelek azoknak a kártyáknak, amelyek az általam kedvelt Lassan járj szabálylap mellett az ellenfél tempóját buktatják. Nyilván egy tleikan manapilon, vagy egy szörcsögő motyogó sokkal jobb lapok, mégis mindig elgondolkozom minden 2 nekronos lapon, amikor megjelenik.)

Az oázis suttogása (6)

Ami először eszembe jutott erről a kártyáról, hogy fantasztikus a lap grafikája! Úgy tudja megjeleníteni a suttogást, hogy azt szinte magam is hallom, ahogy a képet nézem. Frissen bontott vagy korlátozott környezetben való játék esetén érdemes észben tartani, hogy van ilyen kártya a kék színben, ugyanis ezeken a formátumokon a háló melletti laphúzás és az álomjelző osztás elég zavaró lehet. Hagyományos környezetben azért vannak ennél sokkal jobb bűbájok is.

Burástya parazita (6)

Ez az a lap a kiegészítőben, amit nagyon sajnálok, hogy nem lett ritkává erősítve. Fantasztikus grafika, ötletes lap, kiváló színesítő szöveg, minden adott lenne egy igazán emlékezetes laphoz! Sajnos a képessége még úgy is gyenge, hogy ingyen jön. Frissen bontott környezetben azért beférhet a pakliba.

Bűvös oázis (8)

Azok a lapok, amiknek a teljes költségét lehet helyettesíteni, mindig figyelemre méltóak. Ráadásként ez a lap egy vadiúj drágítási lehetőség mellett – nevezetesen, hogy egy Bűvös erdő szabálylapot rak játékba – ad egy olyan opciós lehetőséget is, melynek során 2 izmot tehetünk egy lényre varázspont befektetés nélkül, amit nem szabad lebecsülni. Az, hogy utána a bűbájt akár még zanszilánkként is fel lehet használni, már csak hab a tortán.

Ha épp tempóelőnyben vagyunk, akkor hagyományos környezetben is megérheti drágítani (ilyen eset lehet például, ha mi kezdtünk). A lap sokoldalúsága és a költség nélkülisége miatt nagy jövőt jósolok neki. Az Elenios követőjével felálló Lassan járj pakli különösen szeretni fogja, ha kezdhet.

Fertőzött gazdatest (7)

Újabb szenzációs illusztráció! Méltó tisztelgés a Quwarg parazita előtt. A Hatodik nap nevű kártya óta szeretem az önmagukban őrült előnyt termelni képes lapokat. A kompenzációja és a rajta lévő halálsikoly biztosítja, hogy nagyon rosszul ne járhassunk vele. Az 5 egyforma tóken választhatósága pedig igazán csábító. A lap a burástya epikus melletti nyilvánvaló felhasználhatóságán túl felhívnám az alábbi lehetőségekre is az olvasók figyelmét:

  • Kisebb angyalok termelésével rögtön tudunk ütni 10-et
  • Ha Animált csontvázakat kérünk, azok akár azonnal tudunk ütni minimum 15-öt (!!!).
  • Azonban a játékos kedvűek 5 db Spóra termelésével 10 zanszilánkot nyerhetnek vele, ha azt szeretnének. Ez így nem is hangzik rosszul.
Izmos pegazus (7)

A főnixekkel ellentétben a kiegészítőben a lovak nem kaptak kifejezetten erős lapokat.

Az izmos pegazusnak Nemesröptű barátjánál 1 ponttal többet adtam, bár ez a lap nem húzatja vissza magát. Ellenben az élet és izom jó eséllyel később visszaadhatja a befektett lapot, idézés ikon van rajta, az élet miatt körülményes megoldani. Én az 5/4-es méretével bármilyen kezdő pakliba szívesen játszanám.

K’yrin, a rettenet (7)

Nem tudom, kinek tetszett meg ennyire a Lassan járj + Kragoru familiárisa felállás, de úgy érzem, hogy ezzel a kiegészítővel sikerült ennek a felállásnak az erősítése. 2 VP-ért 7-et ütni egy életes lénnyel, ez több mint vonzó. Ha amolyan óvatos duhajnak tartjuk magunkat (netán már csak ez a 2 kölyök hiányzik a 7-hez), akkor az áramlásával kérhetünk burástakölyköket is, amik a következő körben „csak” 4-et ütnek, viszont nagyon nehéz megakadályozni, hogy létrejöjjenek.

Burástya epikusba is lehet játszani, ahol például minden burástyának ad 1 életet, vagy ahogy már említettem 2-vel csökkenti a termelendő jószágok számát. Sok-sok tesztelés nélkül ezt az opciót azért nem biztos, hogy erőltetném.

Király szilmill (6)

Ez a kártya – ha minden jól megy – lapköltség nélkül termel két lap előnyt, gyógyítgat, és hálót rak a játékba. Ennek az a legnagyobb hibája, hogy mindezt 4 lépcsőben teszi, ami egész egyszerűen túl sok. Ahogy én látom, ez a lap is jó eséllyel a Mentát familiárisa sorsára fog jutni.

Kurtz ereklyéje (5)

Nagy gondban van az ember, amikor egy kártya láttán Nagy Gergely grafikájáról többet tudna beszélni, mint magáról a lapról. Így vagyok ezzel a lappal is.

Maradjunk abban, hogy minden kiegészítőbe kell egy-két poénos lap. Legyen ez a Homokdűnék egyik ilyen lapja! 1996-ban ez a lap akár ultra ritka is lehetett volna, de ma sem a 3 SZK-t, sem az azonos lapokat nem várjuk meg, hogy kijátszhassuk.

(Szerkesztő megjegyzése – Legegyszerűbben – ha nem akarunk rá 3 szörnykomponenst költeni – akkor úgy tudjuk „ingyen” játékba hozni, hogy 3 egymást követő körben keresünk 3 Kurtz-ot, Sivara-t, vagy Vlagyimir szekerce-t, gyakorlatilag 3 varázspontból. Ennyi idő alatt a mai HKK-ban meccsek dőlnek el. Nyilvánvalóan nem számolva az otthon melegével és a 47 repülő fattyal, egy pakliban, ami amúgy sem túl sokszor tűnik fel.)

Napocska, a sivatagi fény (8)

Na jó! Ígérem igyekszem, hogy ne dicsérjem többször Nagy Gergely grafikáit, becsszóra ez lesz az utolsó: mennyire menő már ez a manó-sárkány!

Olyan cukin néz a sziklán, hogy az ember szinte elolvad. Aztán amikor játékba repül, akkor meg akár lenullázhatja az ellenfél kezét. Lassan járj + Sárkány úrnő, Lassan járj + Elenios követő, Lassan járj + Kyorg ősmágus mellé is nagyon adja magát. A manó pakliban, – ha megtartjuk rá a 3 VP-t – akkor +3 reakciódrágítással jó eséllyel kivégez a második körben. Szinte minden szabálylap-követős pakliba be fog férni, ahol ott a kék. Esszenciakapoccsal egyenesen brutális. Szerencsére legalább a kijátszás körében nem kereshetünk utána Fókuszálást.

Prevenció (8)
  • Megengeded, hogy még egyszer áramoljak ebben a körben?
  • De hát már áramoltál egyszer.
  • Igen, de szeretnék még egyet, megengeded?
  • Igen.

Körülbelül ebben a valószínű esetben játszhatjuk ki 0 varázspontért ezt a lapot. 1 VP-ért lapot fogni manapság már kérdőjeles üzlet. Az egyetlen, amiért érdemes észben tartani a lapot, az a hamarosan bevezetésre kerülő rotáció.

Ezzel együtt az áramlása gyakorlatilag ingyen van, és lapköltség nélkül gyógyít 4-et, ez néha azért hasznos lehet!

Szilmill bűbájmester (7)

Aktiválást kívánó hatást fogni ilyen költségért egyes ukrán, atomerőművi dolgozók szerint 3,6-os szituáció, azaz „Nem jó, de nem is tragikus„.

Láttam már pakliban rosszabb lapot is, aminek hasonló lap jelentette a fő fókuszát. A fix költségű varázslat kijátszása elég esetleges, de néha azért nagyot szólhat. Azt fontos tisztázni, hogy reakcióként kijátszhatok-e ellenfelemtől bármilyen reakció varázslatot. (Szerintem nem.)

Ennek ellenére ez a lap kiegészítő pakliba simán beférhet.

Timera varázsitala (7)

Erről a lapról az jutott eszembe, ha menő lenne a „duci „mező, akkor biztos játszanék vele. Tudja keresni a Zsákbamacskát, esetleg a Timera makacskodását és az új kódos lapot, a Timera döntését is. olyan pakliba, ahol a kék túlsúlyban van (mondjuk egy egy színű dekkben) valószínűleg kipróbálnám. A lapkeresőben a „kompenzáció” is megfelel a „pénz” találatnak. Ha van a kiadónál programozó, megkérdezem, hogy a varázsital programja érzékeny-e az ékezetekre 😊

Viccet félretéve: 1 zanszilánkért akár egy countert keresni jó befektetésnek tűnik, főleg, hogy még egyéb értéket is kinyerhetünk a lapból. Szerintem érdemes vele kísérletezni.

Tresed, a hűséges (10)

Remélem, nem került a tesztelők közé egy Hegymélyi keltető rajongó, mert akkor sosem fogunk megszabadulni az ehhez hasonló, undok lapoktól.

Keltető mellett nehéz megfogni, s emellett fel is támad. Ha kijátszottuk a lapot a saját körünkben dobat az ellenféltől egy lapot, ami ha szabálylappal (esetleg + követővel) játszunk, akkor elég valószínű. Ha eljutunk a topdeck fázisba, és nem tudjuk használni a dobatását, akkor elvehetjük ellenfelünk következő húzási fázisát, amivel gyakorlatilag nyerünk egy kört. Igen, ilyen egy erős isteni lap!

Rhatt

Végül jöjjön a 3 jó isten közül az utolsó, a világoszöld színben pompázó Rhatt szekció.

A háború előfutára (8)

Ahogy ránéztem először a lapra, fura hiányérzetem támadt: hol maradt róla a kobudera altípus? Hiteles – s emellett nem is csekély – segítség lett volna ez a Szinati templomőrnek. Nem ezen múlik a kiegészítő dicsősége, de szép szinergia lett volna.

A lapról a legfontosabb információk: kalandozónk kijátszáskor visszaadja a befektetett lapot, VAGY leszed valamit. Ez dicséretes sokoldalúság. Később pedig termelhet még egy nettó- és egy minőségi lapelőnyt. Összességében 3 lap előnybe kerülhetünk vele, ez komoly potenciál.

A feltételek teljesítése meglehetősen könnyű, talán a Semmi mestere pakliban játszanám elsőként.

A homokfolyam dzsinnje (7)

Egy újabb nem gyakori kártyalap, amely tetszetős képességgel bír.

Ezzel a lappal legjobb esetben ingyen, előre semlegesíthetünk egy reakciót, és kapunk mellé potenciálisan két zanszilánkot. Ezen előnyök kiaknázásához azonban érdemes legalább 20-25 dzsinnel játszani, ami azért nem egyszerű a jelenlegi felhozatal alapján. Ez a lap a saját paklijában egy-két kiegészítő múlva komoly fegyverré válhat.

Antimágikus blokkolás (6,5)

Volt még olyan funkció, amely nem jelent meg a blokkoló vonal mellé- Ez nem más mint, az anti-mágia.

Ez a lap a saját paklijában (egyszínű, blokkoló Rhatt) irgalmatlan előnyt képes termelni a lehetséges 2 dobatással. (Más kérdés, hogy a blokkoló paklik maguk is játszanak nem kevés varázslattal, kérdéses, hogy azok mellé be fog-e férni?)

Az újrahasznosítása hatékonyan csökkenti az ellenfél kötelék használatát, illetve a lap önmagában képes blokkolni 4-et. Korlátozott formátumon jó eséllyel kipróbálnám ebbe az egy pakliba.

Az első zarándok (6)

1 varázspontos védekezéssel rendelkező varázslat semlegesítés? Volt idő, amikor az ilyen lapok jónak számítottak. Mára ezek a képességek a gyakori lapokon tűnnek fel.

A védekezés szabály megváltozása miatt kicsi a valószínűsége, hogy az első körben szerephez jut ez a próféta. Később pedig nem hiszem, hogy egy ilyen korlátozott counterre szeretnék 1 VP-t költeni. Még akkor sem, ha az asztalról nagyon-nagyon lassan képes magával rántani egy lényt.

(A színesítő szöveg és a lap azonban jól adja vissza a zarándokokra leselkedő veszélyt, illetve ahogy egymásnak átadták a különböző fertőzéseket.)

Az oázis védelmezője (8)

Ha Rhatt isteni szettel játszanék, ennek a lapnak biztosan szorítanék helyet. Valószínűleg két darabbal játszanék, mivel első körökben nem biztos, hogy tudok visszavenni vele. Ezen felül a képessége drága is egy mérkőzés korai szakaszában.

Az egyszínű, Rhatt pakliban ugyanakkor olyan sztárokat képes újra a kezünkbe varázsolni, mint a Bölcsek kívánsága vagy a Brutálgeddon. Nagy szívfájdalmam, hogy nem tud blokkolni, így nem „kapcsolja be” a Bölcsek kívánságát.

(Szerkesztő megjegyzése – Amit én hozzáfűznék, hogy ez a lap nem tűnik elsőre annyira nagy számnak, de korlátozott környezetben – Bilincs, vagy Börtön – nagyon jól tud működni. Ráadásul ebben a környezetben az isteni lapok közül a Brutálgeddon, az Időrabló pálcája vagy a Rhatt hárítása is használható. Nekem először ebbe a környezetben jutna eszembe kipróbálni.)

Barukka (7)

Amikor végig gondoltam, hogy hova játszanám ezt a lapot, egyértelműen egy lényes, blokkolós pakli jutott róla eszembe, ott biztos játszanék vele.

Ha jobban megnézzük láthatjuk, hogy Halafír mellett ez egy másik olyan nem ritka, Rhatt lap, ami 2-3 nettó lapelőnyt képes termelni. Előrelátó pakliépítéssel egészen játszható koncepciót lehet rájuk építeni. Azt se felejtsük el, hogy egy Rhatt-tal játszó gyűjtőgeneráló pakliba is jelenthet 3 lap előnyt.

Burkinátor (7)

Ha már lényekkel felálló blokkolós pakli. Ez a lap is a már említett vonalba illő, azt erősítő lap. Követő mellett 1 zanszilánkért blokkol 4-et, illetve keres egy gyakori lapot. Ez valószínűleg Bomtar rendje lesz, mivel a leírás szerint csak a kör végén kereshetünk.

Nagyon hasznos kis kártya, igazán tetszetős és ötletes a koncepció.

Corlan csúf fiókája (6)

Blokkolós sárkány, ami kötelékre lapot is ad a kör végén, és jó Lassan járj-ba is. Érteni vélem a szándékot, hogy sok helyre jó, illetve lehet vele mókázni, mert a pakli negyede állhat ebből a lapból…

…de számomra ezzel együtt sem áll össze, hogy mit kezdenék vele. Számomra rejtély, mi lesz ennek a lapnak a sorsa.

(Szerkesztő megjegyzése – Szlogen: Csető Zsolt, blokkolós járj, szeretem…😊)

Elveszett ereklyék fosztogatója (6)

Egyesek szerint az efféle poén lapok nem illenek bele Ghalla világába, személy szerint engem nem zavar, ha majdnem minden kiegészítőben megjelenik egy-két ilyen lap.

A lap neve, grafikája, színesítő szövege koherens. Tetszik, hogy ennyi munkát fektettek a lap kitalálásába, ami így kifejezetten hangulatos lett. Maga a képessége is reagál a kiegészítő speciális újdonságára, az „ereklye” szabályra. 1 VP-ért megnézni az ellenfél kezét a Méonech fürkész óta bevált üzlet, ráadásul itt ki is játszhatjuk az adott lapot. A kalandozó erőssége leginkább azon fog múlni, hogy mennyire terjed el az ereklye lapok használata. Frissen bontott vagy draft környezetben érdemes figyelni rá.

Egy „blokkolás: 1”-et szívesen láttam volna rajta.

Ganüid csapatépítő (6)

Jöjjön a kiegészítő 2 ganüid lényéből az egyik.

Követő mellett 1 VP-ért ad minden ganüidnek 1 élet ÉS 1 izom jelzőt. Ez papíron nagyon jól hangzik, a gyakorlatban azonban szerintem nagyon körülményes. Talán 1 darabbal játszanék, ha tudom valahogy keresni. Ezzel együtt sem hiszem, hogy túl nagy karrierje lenne ennek a lapnak. (Pláne, hogy a ganüid, mint etnikum nem is számít éppen a legversenyerősebb fajnak.)

Ganüid interruptor (8)

S lássuk a másik ganüidet, ami szintén egy legendás lap felújított változata.

Az eredeti lap megjelenésekor nagy volt a lelkesedés körülötte. Részben miatta, részben a kis barátai miatt kellett anno először módosítani a védekezés szabályt. Ez az új verzió az alacsony idézési költségével, ősmágiájával a Lassan járj paklik ellen kifejezetten hasznos lehet, mivel meg tudja akasztani ezen paklik második körös pörgését.

Ne feledkezzünk meg róla, hogy a kapott ifjonc miatt a befektett manát is megtermeli, illetve a következő körben így már 2 helyet is el tudnak torlaszolnak az őrposztban.

Reményeim szerint ezt a saját pakliján kívül is látni fogjuk.

Kaerri, az oázis dzsinnje (8)

Amikor ránézünk erre a lapra kézenfekvőnek tűnik összehasonlítani a Csábító papnővel. A kék szirénnek van reakció drágítása, ami komoly fegyverténynek számít. Kaerri ehhez képest – ha megakadályozza az ellenfelünk – kompenzál minket némi gyógyulással. A papnő csak két cselekvésből képes kifejteni a teljes hatását, azonban ebben az esetben szélesebb a spektruma. Kaerri viszont egy lépcsőben képes 2 lényt ellopni.

Összességében ezt a dzsintt sokkal flexibilisebbnek érzem, mint a papnőt. A színválasztáson kívül szerintem ízlés dolga lesz, ki melyikkel játszik majd. A 8 pontot azért előlegeztem meg, mert nagyon sok jó lény jelent meg a kiegészítőben, így várhatóan sok célpontja lesz. Frissen bontott és draft környezetben igazi sztárnak ígérkezik.

Mágikus aszály (8)

Leesett az állam, mikor megláttam ennek a lapnak a grafikáját. Az alkotó Palik László szavaival élve „NEM LÉTEZŐ ÍVEKET HASZNÁL!”. Gyönyörű kép, még sok ilyet a kártyákra!

Maga a lap egy jó pilóta kezében képes arra, hogy az ellenfél kezét és asztalát is körbe autózza, „HÁT NEM HISZEM EL!” A kártya varázspont költség nélkül képes lap- és tempó előnybe hozni minket, ami szinte biztossá teszi a helyét a Rhatt-al játszó paklikba.

Optimális esetben a Dungeon szolgálóját (ez utóbbi lap a cikk megjelenésekor még nincs fenn a lapkeresőben – szerk.) szeretnénk neki dobni.

Pálmalámpás (6)

Egyszerű és nagyszerű lap, a saját paklijában két zanszilánkért, máshol vegyes költségért képes lapot lopni. Lassan járj és dzsinn pakliba kipróbálnám, ha korlátozva van a ritkák száma.

Amiért mégis alacsonyabb pontszámot kapott:

A lámpások bizonyították, hogy draft környezetben kifejezetten erősek, ugyanakkor hagyományos környezetben nem igazán lehet találkozni velük.

Samantha (8)

Ismételten egy legendás lap felújítása. Mai napig fellelhető az interneten egy videó, amelyben egy páros verseny után a 2 győztes nyilatkozik a lap elődjének erejéről.

Rhatt követős, vagy blokkolós Lassan járj pakliba komoly erőforrást jelenthet a második-harmadik körtől. Ha asztalt ér, akkor jó eséllyel visszaadja a befektetett varázspont költséget, s amennyiben szükséges le is tudja takarítja az asztalt, ráadásul életkioltósan.

Első ránézésre is legalább négy pakliba beférhet, szerintem sokan kísérleteznek majd vele. Frissen bontott formátumon sok könnyet csal még az arcokra.

Sivatagi inkvizítor (6)

Ez a lap a képe alapján ez a próféta egy elf, kobudera vagy ember lehet, egy ilyen altípus talán még elfért volna rajta. Számomra ez egy tipikusan szájhúzós lap. Hiába van rajta feltétellel 2 ikon, illetve 3 különböző képesség nem vagyok meggyőzve arról, hogy ezzel a lappal alapból szeretnék játszani.

Lassan járj ellen side-ból hasznos lehet, bár egy Móka és kacagásnak ott is jobban örülnék.

Sivatagi kerub (6)

A mai lapelemzésben sokadjára kerül elő a Lassan járj + Kragoru familiárisa.

Itt egy újabb olcsó angyal, ráaádásul Rhatt színben, ami természetesen kompatibilis a fent említett lappárossal. A kijátszáskori leszedés esetleges, így a fenti pakliban is leginkább a követő miatt képes majd gyűjtőbe küldeni valamit, nem a saját képessége miatt. A feltámadása miatt hosszútávon még lapelőnyt is képes termelni, így foglalkozni kell vele.

Egy kezdő ligás verziójú pakliba biztosan játszanám, máshova nem valószínű.

Sivatagi vándor (7)

Végül – de nem utolsósorban nézzünk egy 1 varázspontért lényt semlegesíteni tudó prófétát.

Mivel a vándor lényként érkezik az asztalra, később még szorgoskodhat a későbbi üdvösségünkért. Szelektíven paklit égetni ilyen költségért nem homokvihar erősségű befolyás a játékra, de néha jól jöhet. Emlékszem, anno a Szem szimbólum állandó használatáról komoly erőfeszítésbe került leszoknom. Ezért megértem, ha valaki elcsábul emiatt a Sivatagi vándor használatára.

Apró szépségtapasz, hogy egy kollégáját még izmosítani is tudja. A színesítő szöveg nagyon frappáns, tetszik, hogy ennyi energiát fordítottak a játék alkotói erre a dimenzióra. Ahogy érzem újabban, lassan a Különlegesség megcsúfolására is ráférne egy felújítás.

Ez lett volna a véleményem a semleges, a Bufa és a jó isteni lapokról írt véleményem, pontozásom. Legközelebb (még a héten) a semleges lapokkal folytatom az elemzést.

Nektek hogy tetszettek a kiegészítő ezen lapjai? Esetleg valamit máshogy láttatok? Írjátok le a véleményeteket itt, vagy a Facebookon. Remélem találkozunk a következő résznél.

Címke , , , .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

3 hozzászólás a(z) [HKK] Homokdűnék lapelemzés 1 – Színtelen lapok és a jó istenek bejegyzéshez

  1. Visszajelzés:[HKK] Homokdűnék lapelemzés 1 – Semleges istenek - Bíborhold

  2. Visszajelzés:[HKK] Homokdűnék lapelemzés 3 – Gonosz istenek és promóciós lapok - Bíborhold

  3. Visszajelzés:[HKK] Easter egg-ek a játékban - Bíborhold

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük