[HKK] Homokdűnék lapelemzés 3 – Gonosz istenek és promóciós lapok

by harigeri

Elérkeztünk a Homokdűnék HKK kiegészítő utolsó felvonásához, a gonosz isteni lapok elemzéséhez Hartner Gergely tollából. Ezúttal Ghalla gonosz isteneinek, Dornodon-nak, Leah-nak és Chara-din-nak a lapjaival ismerkedhettek meg. Ezen felül a cikk végén megtaláljátok az új kódos és ultra ritka lapokat is. Elmondható, hogy ez a HKK kiegészítő nagyon hangulatosra sikerült, miközben szerkesztettem a cikkeket minden lapot volt időm elolvasni és átgondolni.

Időközben Horváth Dávid (aki a tesztelés mellet az Eldüen oldal oszlopos tagja) tollából olvashattok a kiadói oldalon is egy elemzést, amely eltér Gergely véleményétől. Ha kíváncsiak vagytok rá, hogy miképpen látja egy tesztelő a lapokat, akkor a jó és színtelen lapokról ITT olvashattok.

Ha esetleg valaki nem olvasta volna Gergely írásait, akkor az első részt és a második részt a „rész” szövegére kattintással tudod elérni. Mielőtt még belevágnánk a mai cikkbe, szeretném megköszönni, hogy ennyien figyelemmel követitek az oldalt, s hogy hozzászóltok, véleményeteket megosztjátok a cikkekel, írásokkal kapcsolatban!

Pontozási szabályok

Ahogy már megszokhattátok, a pontrendszer tekintetében nem nagyon térünk el a megszokottól. Lássuk is, hogy milyen pontszámok mit jelentenek a pontozásnál:

  • 5 pont vagy kevesebb – Közepes (vagy inkább gyengécske) lap, amely a saját paklijában sem fog azok közé tartozni, amellyel az emberek játszani szeretnének.
  • 6 pont – Olyan lap, amely nem valószínű, hogy sűrűn feltűnik versenykörnyezetben, azonban speciális formátumokon akár képbe is kerülhet.
  • 7 pont – Jó lap, amely a saját koncepcióiban megállja a helyét. Nem feltétlenül ez az első, amit beválogatnak, illetve nem is biztos, hogy emiatt nyerik sorra a versenyeket. Többször feltűnik az asztalokon.
  • 8 pont -Nagyon jó kártya, ami a saját környezetébe kötelező darab, sokszor koncepciót formáló darab, s a saját pakliján kívül is felbukkanhat.
  • 9 pont – Kiemelkedően jó lap, amely győzelemesélyessé tesz egy-egy koncepciót. Többször feltűnik a saját pakliján kívül, s ott is meghatározó szerephez jut.
  • 10 pont – Kiemelkedő versenyspoiler, amely a TOP paklik egyik alapja lesz. Sokszor feltűnik a versenyasztalokon.
Dornodon

Dornodon a gonoszság és a sötétség isteneként vonult be Ghalla történelmébe. A tűzvihar, mellyel elpusztította az ismert világ nagyobb részét hozzá kötötte a tüzet, így ez a szín javarészt a tüzes lapokról és a tűzszinergiákról ismert. Sokáig nem ez a szín volt a kontrollok kedvence, azonban a tüzes lapjai (no meg Dönczi Krisztián által összeállított semleges csatamező) újra az élre repítették. S bár a villám lapok népszerűségét még nem érte utol, azért szorosan a nyomában van. Lássuk milyen lapok jöttek ki ehhez a színhez.

Buckaquwarg (10)

Az új, piros, isteni lapról nekem egyből A káosz hatalma nevű lap ugrott be. Alapvető mechanizmusában elég sok hasonlóságot mutat egymással a két lap. A káosz hatalma a képessége mellett dobat is 2-t (ami lássuk be elég komoly előnynek tűnik a quwarghoz képest), ellenben a piros lénynél mi választjuk a gyűjtőből visszaidézendő lapokat. A kizárólag zanszilánkból álló, 4-es idézési költség szinte könyörög a Tleikan manapilon használatért. Ezzel a legnagyobb gondom nekem az, hogy egy másik isteni lapja, A Fekete kos rituáléja is nekronból jön és ez az „összeakadás” zavaró lehet. Ezen felül további előny, hogy a kizárólag zanszilánk költségnek hála a quwarg sokkal egyszerűbben kijátszható, mint a lila varázslat. (Az idézési költségben az a legjobb, hogyha elegendő csontunk vagy áldozható lapunk van hozzá, akkor akár varázspont elköltése nélkül is kijátszható.)

Szerencsés módon a képessége kézből kijátszást néz, így a Varkaudar trágyával és Nekromanta pálcával való pörgéseket nem tudja elindítani. (A fent említett Fekete kos rituáléja és a Quwisyx több mint baráti módon illeszkednek a Buckaquwarg mellé.) Ha az általam kedvelt kontroll paklikat nézem valószínűleg 2 darabnál többet nem használnék belőle. Ezt a lapot sem láttam még élesben, azonban megkockáztatom, hogy a piros isteni szett előrébb kerül majd a rangsorban ennek köszönhetően. (Ami még eszembe jutott ezzel a lappal kapcsolatból, hogy vele együtt a piros isteni szettből már 2 lap is használható Lassan Járj mellé.)

Kiváló a lap grafikája!

Detonáló amulett (6,5)

Frissen bontott környezetben egy kósza szörnykomponens áráért leszedhetünk két lapot. Ha tudunk és emellett hajlandók is vagyunk áldozni is neki. Ellenkező esetben csak saját körben tudunk vele leszedni, ezzel azonban akár komoly asztaltakarítássá is kinőheti magát. Nagyon tetszetős gyakori lap, bár csak egy funkciója van, de abban elég hatékony. Frissen bontott és draft környezetben, valamint gyakori-nem gyakori versenyeken szeretni fogják, akik játszanak a színnel.

Drakolder homokvarázs (6)

Lassan alanori csatornát lehet rekeszteni az 1 VP-s, tóken termelő, védekezésből is kijátszható, gyakori leszedésekkel. Pontosan illeszkedik a sorba ez a lap is. A Drakolder lárva sajnos nem olyan különleges tóken, hogy emiatt több szót érdemelne a lap, azaz jó is lehetne, de sajnos a lárva képességének nem ad szinergiát.

Kiégett Quwarg (5)

2 varázspontért egy egyszeri Főnix fióka termelés nem egy világmegváltó teljesítmény. Ezzel ellentétben a gyűjtőbe termelt quwargok komoly „muníciót” jelenthetnek a quwarg követőnek. Ezzel együtt sem vagyok meggyőződve róla, hogy ez a lap alap lesz a kis rovarok dekkjében. Talán egy Notermanthi pakliba tudnám elképzelni. (Szerk. – Ez utóbbi lapot valamiért nem adta ki nekem a lapkereső.)

Magmaspirál (7)

Maximum értéken 1 zanszilánk befektetésért megszabadulunk három, az ellenfél gyűjtőjében lévő zavaró laptól. Ezen felül gyógyulhatunk 3-t, és még sebezhetünk 4-et. Emellett a kör végén még a befektetett lapot is visszakapjuk. Egy gyakori laptól ez bőven dicséretes teljesítmény. Egy Dornodonnal felálló pakli, egy kósza Tűztornádóval (vagy akár mostani metában Szikrák használatával) könnyen ingyenessé, és teljes értéken működővé tehető ez a kártya.

Mnhúmenisz, a tűzmágus (9)
  • Anya, a csúnya kártyások nerfet kértek a Fairlight bölcsességére! Most mivel terrorizálom a 2 ÉP-s lényeket?
  • Tessék, kisfiam, itt ez az elf, ez is lő ugyanannyit.
  • Látom van rajta reakciódrágítás, élet, és a kötelékét kisütheti a fél pakli? Vagy ha épp nncs kötelékem valamiért, akkor használhatom nekronból vagy VP-ből a képességét?”
  • Hát persze!
  • Ez csodálatos, s szerinted a Vízitündérrel húzhatok a képességére?
  • Azt tiltották, nem emlékszel? Keress szépen mást mellé. Na jól van, menj szépen játszani!

Gyakorlatilag mindent IS tud, amit egy kontroll lénynek tudnia kell. Ha az ellenfél nem tudja megoldani, akkor a nerf előtti Fairlight bölcsességének (Szerk. – Annak duplájával, mivel K2 képessége van) sebességével fogyasztja az asztalt, amit nem kell bemutatni, mennyire erős volt. A hozzá hasonló lapok miatt lett nálam 9 pontos az Oázisfészkelő.

Moa napkollektor (6)

Még egy körönként ingyen 2 tűzsebzést osztogató lap, ezúttal tárgy formájában. A szadista hajlamú játékosok (hallod Bence, nem is én fogalmaztam így), azaz a Fájdalom szépségének hívei már csorgathatják is rá a nyálukat. Én kipróbálnám Az alvilág ura mellé is. Egyetlen problémája a lapnak, hogy nagyon egysíkúnak találom, ezért nem ragadta meg a fantáziám.

Rekish a sivatag szuronya (9)

A fingós főnixről (ahogy Dönczi Kirsztián elsőre találóan elnevezte a kép alapján a lapot, ami rajta is maradt) már sokan elmondták a véleményüket a korábbi ismertető kapcsán kommentben. Talán azt érdemes kiemelni, hogy a képessége bár nagyon erősnek tűnik, de körül lehet játszani. A lap készítői viszont erre az esetre is készülve adtak neki gyógyító és egy Főnix fióka termelő képességet. Ez garantálja, hogy ne járhassunk vele rosszul, ha már kiizzadtuk a borsos idézési költségét. Már előre örülök azoknak a játékoknak, amikor a főnix pakli kezd ellenem és a második körében 2 olcsóbbítással 1 zanszilánkért hozza játékba ezt a reakciódrágított csodát élettel. Lehetőleg egy Roskadt vityilló áldozásából.

Csak azért nem 10 pontos, mert bár most sok, kijátszáskori képességgel rendelkező lény van játékban, de körültekintő pakliépítéssel el lehet mellette lavírozni.

(Szerkesztő megjegyzése – A Tűzmadár tiltása után ráfért a paklira, hogy két ilyen csodás kártyát kapjon. Szerintem mindkettő túl van tolva, s rájuk van írva a győzelem. Előre lehet fogadni rá, hogy a jövő tiltott/nerfelt lapjai közt lesz-e a 2 csodás főnix közül valamelyik?)

Teishin keselyű (6)

Járj kompatibilis, nehezen megoldható, egyre növekvő lény. Örvendetes, hogy az eredeti lap szellemiségét hűen viszi tovább, viszont kellő mértékben alkalmazkodik 2020 elvárásaihoz. Bontott és draft versenyeken előszeretettel válogatnám pakliba.

(Szerkesztő megjegyzése – Nem véletlenül volt ez régen egy kedvelt kontroll lény, ebben a formában is szerethető maradt.)

Tűzmágusbarlang (6)
  • Mi jobb 1 Tűzmágusnál?
  • Természetesen 3 tűzmágus.
  • S mi jobb 3 tűzmágusnál?
  • Ha elő is tudod keresni őket, vagy ha az ellenfél végre leszurkolta őket az asztalról valahogy, akkor vissza tudod venni.

Mindössze 1 zanszilánk befektetéssel kereshetővé válik új kedvencünk: Mnúmenisz, a tűzmágus. Emellett a barlang fixen biztosítja is neki azonnal a köteléket. Emellett a barlangban égő apró tüzek side képességként megjelentek a lapon egy kis semmizés formájában. Az ereje leginkább attól függ, hogy mennyire válik be maga a Tűzmágus.

Ha mondjuk drafton sikerül összeszedni 1 Tűzmágust, érdemes lehet ebből is összeszedni 3-4 darabot. Ha épp nem tudunk vele keresni, húzhatunk helyette lapot is, így nem nagyon járhatunk vele rosszul.

Varkaudar fétis (5)

Nem pontosan értem a felújítás miértjét. Az eggyel korábbi verziója 0-ra tudta olcsóbbítani a varkaudarok költségét. Nyilván ez a képesség a maximum 1 VP-s lények korában nagyon durva előnyt jelentene. Emellett a réginél elég volt neki a gyűjtőbe dobni a varkaudart, amit így használhattunk a követő pörgetésére. A harmadik képességként a régi drágította a varkaudarok célzását, ami szintén nagyon fontos funkció volt. Ehelyett most kaptunk egy gyűjtőgenerálós-leszedős-feltámadós verziót. A Kyb’er megjelenése óta ezt az irányt sokkal kockázatosabbnak érzem, de majd az első próbák igazolják, tévedtem-e.

Varkaudar kardtáncos (7)

Szegény hölgyikét megviselték az évek, hiszen komolyan meggyengültek a statjai. Ezt azért sajnálom, mert a jelenlegi képességeivel és a régi statjaival pont alkalmas lett volna a követő törések megbüntetésére. Nyilván ezt szerették volna elkerülni a lap készítésénél is, így azonban erre a funkcióra továbbra is marad a Plazmacsóva és a Nekronsárkány.

Az áldozást jutalmazó azonnali laphúzás képessége sokkal inkább figyelemre méltó. Manapság sok kósza vízió, tóken lap termelés, illetve semlegesítés után asztalon pihenő lap van játékban. Ezért nem nehéz összehozni neki a két áldozást. Legjobb barátja mégis A Fekete kos rituáléja, a Roskadt vityilló, esetleg Quwisyx lesznek. Ha tudunk neki varkaudart vagy orkot áldozni, a saját paklijában akár három laphoz is juthatunk általa, de ez már fantasy kategória. Egy darabnál többet nem használnék belőle, hogy biztos ne húzzam össze őket.

Varkaudar tábor (6)

Nagyon hangulatos, hogy a régi magyarázatokat felvezették a lapra. A borzalmak terme óta tudjuk, milyen komoly előnyt lehet varázsolni az izomjelzőkből, ráadásul ezt az épületet lelőni sem egyszerű a rezisztenciája miatt.

Amíg nincs – a mai környezetben is jól használható, elegendő erős varkaudar kártya, ami passzolna hozzá, addig valószínűleg csak otthoni játékban kerül elő.

Zinthurg börtön (6)

A direkt sebző lapok mezőnyében ez a lap nagyon körülményesnek hat. Biztosan előbb használnám az új Sárkánytűz lapot vagy a Tűzrakást, mint ezt. Frissen bontott formátumon jó lehet.

(Szerkesztői megjegyzés – Szerintem ebben a lapban jóval több van 6 pontnál, nálam minimum 9 lenne. A tűzszinergiák mellett ez egy olyan erőforrás, ami közben megöli az ellenfelet. Ez a lap az ellenfél által húzott összes lapra (ahogy én gondolom, a húzási fázisban húzott lapra is) hat. Ezekkel az erőforrásokkal teli környezetben könnyen végzetessé válhat. Nekem a Perzselő homok jutott róla eszembe, talán nem véletlenül.)

Leah

Leah, Ghalla halálistene. Bár sosem értettem igazán, hogy a halálisten miért feltétlenül gonosz, elvégre a túlvilágon való uralkodás nem feltétlen lelkek kínzását jelenti. Amit megfigyeltem, hogy majdnem minden kiegészítőben a legtöbb lap ehhez a színhez jön ki. A nyilvánvaló vérfarkas dekk, egyes Járjak használják leginkább a színt. Mellettük volt egy rövid ideig a Magirox-nak is egy ragyogó korszaka, ami mára megkopott, illetve régebben Bartinak a Rox paklija, amivel sok versenyt nyert a fent említett úr. Azért is említettem a Rox paklit, mert úgy tűnik, hogy ebben a kiegészítőben kapott lapokat az a felállás, ami azért öröm, mert sok gyakori-nem gyakori lap van hozzá, ami segítheti a kezdők pakliösszeállítását. Személy szerint (Robi) a hideg vonal miatt voltam kíváncsi erre a kiegészítőre, hogy vajon felemelkedik-e a villám és a tűz mellé, vagy marad egy majdnem jó pakli. Nézzük milyen lapokkal bővült a szín.

A csontvázsereg árulása (9)

Első ránézésre nagyon gyengének tűnt. (Szerk. – Nekem sokadikra is annak tűnik.) Aztán megnéztem a lapkeresőt, és találtam vagy 40 olyan, reakciódrágított, erőforrás/leszedés jellegű lapot, ami miatt az ősmágia ikonja nagyon felértékelődik. Ha el tudunk vele kapni egy Obszidiánsörényű pegazust, Rekisht, Csábító papnőt és társaikat, akkor nem fogunk sírni egy-két ajándék csontváz miatt. Hagyományos környezetben pedig szerencsés esetben minket gazdagíthat plusz csontvázzal, ez külön szimpatikus rajta. Plusz Lassan Járj kompatibilis isteni a Gomak-kal együtt, így új dimenziókat nyithat abban a pakliban. Szerintem ez a lap komolyan erősítheti a fekete, isteni szekciót.

(Szerkesztő megjegyzése – Én személy szerint nem szeretem azokat a lapokat, amelyek az ellenfélnek adnak valamit. Az a legnagyobb bajom vele, hogy egy járj ellen nem igazán szeretnék ezzel counterelni és 2-3 csontvázat adni az ellenfélnek. Pláne, ha tempós, horda jellegű dekkel jön. Egy lapot sem lehet szerintem csak a kontroll vs kontroll környezetben vizsgálni.)

Aszályvarázs (8)

Ha az ellenfél tempóját szeretném kontrollálni, arra vannak ennél jobb lapok is, bár néha jól jöhet. Inkább az áramlása miatt játszanám, mert a lapelőny egy részét azonnal adja, nehezen megakadályozható módon. Vele együtt, a Transzörvénylő-vel, Kurtz-cal és Húzó áramlattal, valamint a Dungeon tükrével együtt már van egy olyan kvintett, ami erőforrás vonalon hasznosítja az áramlás képességet. Érdemes odafigyelni erre a lehetőségre, mert hálós környezetben komoly tempó előnyt lehet kicsikarni ezekből a lapokból.

(Szerk. – Erről a lapról is írtam az oldalon, EZEN a linken meg lehet nézni a véleményt.)

Csontpozdorja (7)

Ez a lap sajnos Rox pakliban sem jöhet ingyen, pedig úgy igencsak poénos lap lenne. Így is kiemelkedik a saját mezőnyéből egy hajszállal, mert az említett pakliban a termelt tóken funkcionálhat counterként is, miután leszedtünk valamit a varázslattal. Ha pedig megszüntették a követőnket, akkor mehet gyilkolni a kis csontvázunk. Emiatt vélhetően többször látjuk majd pakliban, mint a többi társát.

Csontváz harcos (6,5)

Tudjátok miért időtálló a lap grafikája? Mert a lény élőholt, nem fog rajta az idő múlása!

A csontváz harcos legújabb verziója lénybe épített, korlátozott leszedést ígér; valamint közepes csihi-puhi élményt asztalról. Ha a kalandjai véget érnek, Jelenésből képes visszatermelni hosszabb távon a lap vagy a mana költségét. Egy kezdő ligás Rox pakliba nem jelent nagy kompromisszumot, illetve frissen bontotton is lapelőnyhöz juttathat minket, ezért nagyon tetszetős ez a lap.

Drafton valószínűleg nem ezt fogják elsőnek választani, viszont ha van belőle 4-5 db nálunk, akkor az izom osztása is sokkal valószínűbb, ezt akár érdemes is lehet megpróbálni.

Exhumálás (11)

Gyorsan megnéztem, hány pontot adtam a Teknős pergamengyűjtögetőre. Ennél a lapnál kénytelen vagyok a skála fölé menni, amikor 11 pontot adok rá. Szerintem ez a lap olyan hatással lesz a játékra, mint anno az Apró kívánság volt a megjelenésekor. (Hogy az új játékosok is értsék: volt olyan időszak 2002-ben!!!, amikor 2000 ft-ért lehetett vásárolni azt a lapot.)

Bár nem tudtam teljesen pontos darabszámot keresni a lapkeresőben, de nagyjából 300 féle lényt képes keresni, ÉS kitenni. Csak a legtriviálisabb példák: Womath, Homokféreg, Tresed, Gakk, Idéző teknős, Smaragdsörényű pegazus, Rücskös látógömb, Vízióféreg, Templomszolga, Viharszarv, Xenó bilincsmester, X8, Qwisyx, Antimágikus goblin, A pokol kutyája, Gida, Rotyogó motyogó, Zsákmányvadász, illetve vicces kedvűek elővehetik a Morq Fan Gor-t is. (Szerk. – Azt inkább nem írom ide mit gondolok ennyi lap felsorolásáról, amihez linket kellett keresnem. Nem is értem, miért nem lehetett felsorolni mind a 300-at.)

Gyakorlatilag minden, nem semlegesítéssel operáló lényünket érdemes vele kijátszani. Önmagában ez a lap nagyon komoly érv a fekete szín használata mellett. Az Apró kívánságal azonos módon meg kell védeni, viszont ez jöhet első körben, ezért sokkal jobb annál. (Illetve mert mára olyan szinten lecsökkent a lapok idézési költsége, hogy nem kell 2 VP-s lapot keresni a nyeréshez.)

Homokforgatag (8)

Ingyen lapot leszedni azonnaliként ma már gyakori kategória lenne. Az, hogy a létrejötte UTÁN kell csak manát költenünk az esetleges keresésre, megvéd a tempó hátránytól, ha esetleg megfognák. Rúdmezőben szívesen keresnék vele például Sötét összpontosítást, mert onnantól mana nélkül pöröghet a pakli. Ha épp lap utánpótlásra van szükségünk, előránthatja (akár drafton is!) az Aszályvarázs cimboráját, ha pedig szélesebb spektrumon szeretnénk keresni, akkor jöhet egy Dungeon tükre vagy egy Morf mágia.

Homoki yeti (7)

A Szörcsögő motyogó óta tudjuk, hogy a csak nekronért érkező, fekete lényekkel vigyázni kell. Igaz ez a yetire is, ami ugyan nem tud lapot húzatni, ellenben tud dobatni anti-mágiával. Ezen felül brutális irtást tud rendezni az asztalon. (Életkioltós 3 sebzés körönként, költség nélkül.) Komoly gyengesége ellenben, hogy nem immunis hidegre, illetve az 1 ÉP-je miatt sérülékeny minden direkt sebzéssel szemben.

Jeges szellő (7)

Kifejezetten jó side lap, tűz- és villám szinergia ellen, s mivel emellett ősmágiás is, ezért drágított környezetben is működhet. Bátran betenném a kiegészítő pakliba, sokszor hasznos lehet.

Koplaló motyogó (6,5)

Kezdő játékosok egyik kedvenc lapja lehet ez a vicces motyogó. Halhatatlansága igazán egyedivé teszi, hiszen nincs az a sebzésmennyiség, amitől gyűjtőbe kerülni. Kifejezetten jó rajta az 1-es idézési költségű lény permanens leszedése, ami a mai kor kihívásainak megfelel is megfelel, emellett a motyogók általános képességeinek megfelelően égeti a paklit is.

Frissen bontott és draft formátumon szívesen játszanám, mert ott körülményes lehet megoldani.

Mumifikáló szolga (7)

Megfigyelhető tendencia, hogy már a gyakori lapok közé is beférkőzött a trend, hogy 1 lap kijátszásával indíthatunk egy 3-4 lapos „vonatot”. Önmagában is működik, ha nincs más, amit dermeszthetnénk. Mivel Jelenésből keres, így megfogni/lelőni nincs sok értelme. A termelt csontváz rögtön erősíthető a Nekropolisszal.

Nekromanta csontbűvölő (6)

Működő Rox követő mellett mindössze 1 nekronért képes semlegesíteni. Kötelékek számhoz kötött az egyre erősebb semlegesítő hatás, amit talán a saját paklijában nem is olyan nehéz összehozni neki. Miután kijátszottuk még az asztalról, a követő képességének beáldozva elkaphat még egy, max. 1 idézési költségű lapot.

A pakli pénztárcabarát verziójában (Szerk. – van neki drága verziója?) biztos helye van a lapnak, máshova nem játszanám. Mivel erősen épít a szinergiára, ezért drafton sem ezt választanám elsőnek.

Pusztító motyogó (7)

Kiábrándító, amikor egy 1 VP-s, lénybe épített lapcounter gyengének tűnik. A saját színén belül inkább Loachlan-t játszanám erre a célra. A játék egészét tekintve pedig megkérdőjelezhetetlen a Tűztomboló és Leira elsősége. A motyogót még akkor is kevésnek érzem, ha bizonyos esetekben képes lehet még egy lapot leszedni. Talán ha kötelékre is tudna leszedni, akkor használnám.

Re’vah sugárduzzasztó (9)

Amikor ehhez a laphoz értem visszamentem az értékelési szempontokhoz, s még egyszer végigolvastam őket. Ez a lap bizony győzelemre esélyessé tehet egy koncepciót. Kicsit olyan, mint a dzsinneknél a kívánságok teljesülése, annyi különbséggel, hogy ez az éjfatty ingyen bekapcsol nekünk minden áramlást. Lassan járj mellett, élettel különösen erőssé válhat. Az áramlós éjfattyakból körönként egy ingyen kijöhet ennek a lapnak köszönhetően.

Ráadásként az illusztrációja is eszméletlen jó!

Sivatagi éjszaka (6)

Be kell vallanom, ennek a lapnak a koncepcióját nem igazán értem. Ez a rambó bogár számomra teljesen érthetetlen. Én egy hideg lapokkal játszó pakliban inkább yeti csemetét szeretnék termelni (Szerk. – bár az csak kézből kijátszáskor húzat lapot). Ez a paklival manipuláló side a token mellett 1 zanszilánkért, nem igazán csábító.

Sivatagi vérszívó (9)

Feketével felálló Legfőbb káoszmester érkezik a második vágányon, a vágány mellett kérjük, vigyázzanak!

Szintén egy magas pontszámú fekete lap, mert az említett pakliba kellett egy jó, varázspont használat nélkül counterelő lap. A Xenó Ctulhu bebizonyította, hogy ez mennyire be tud stabilizál egy paklit, így aztán most a fekete szín is megkapta a maga lapját erre a funkcióra. Bár az éjfattyal ellentétben ez nem lapot fog (s reagálni is könnyebb rá), viszont kapunk egy asztalon maradó lapot, ami tud semmizni, ami sokszor fontos lehet.

Tuathen dühe (8)

Valakinek nagyon szíve-csücske a Lassan Járj + Rox pakli. Ha megszüntetik a követőnket, ez a lap nagyon jó eséllyel befejezi a játékot a második körben. Ha óvatos volt az ellenfelünk, akkor pedig 1 VP-ért termelt 2-3, életjelzővel felszerelt csontváz segítségével biztosíthatjuk, hogy ne is törje ilyenen a fejét. A szingularitás a számos, áramlós-mutogatós lap miatt megfelelő pakliépítés mellett nem olyan nagy korlátozás. Sajnos a Semleges csatamező dominanciája miatt még így is kérdőjeles számomra, hogy indulnék-e 3 lapos kezdéssel a mostani versenyeken, ezért nem mernék magasabb pontszámot adni a lapra.

Maga a lap egyébként az egyik kedvencem, mert ötletes, nem sablonos. Erős, megváltoztatHATja egyes paklik játékerejét, de nem borítja fel a játék egyensúlyát. Ebből a szempontból: 10/10!

(Szerkesztő megjegyzése – Alapvetően a lap képessége nekem is tetszene, azonban a rajta lévő szingularitás szerintem elveszi az ember kedvét. Valahogy nem szoktak népszerűek lenni a szingularitások. Ha már szingularitás, egy áramlás talán elfért volna rajta.)

Tuathen fétise (6)

2015 óta mindig a Kasug-din nagyurat teszem első helyre, ha Tharr-al szeretnék játszani. Undorító, hogy mit tud az a lap. Ez a lap sajnos gyengébb nála, bár ez természetesen „csak” egy nem gyakori lap. Ez a kártya is a Rox paklit hivatott stabilizálni, hiszen egy követő törés esetén valószínűleg laphátrányból kellene utolérnünk az ellenfelet. Ehhez tudnak segítséget nyújtani a kapott csontvázak, amelyek ilyen módon segíthetnek növelni a tempót, vagy az ellenfél életpontját nullázni. Ha eljutunk abba az állapotba, hogy már a kijátszásán gondolkodunk, akkor valószínűleg már vagy nagyon jól, vagy nagyon rosszul állunk. Összességében még mindig inkább a moát játszanám helyette. Ahol elgondolkodnék a használatán, az talán az Együgyű. Nincs szebb annál, mint amikor az ellenfél megakadályoz egy Rozoga lebujt, mi pedig kérünk a fétisre még egy csontvázat is a kör végi lap mellé.

Tuathen király múmiája

Lassan Járj + Rox pakliban , ha bátrak vagyunk, első körben is asztalt érhet, bár a védekezés szabály változása miatt ezt a kockázatot nem biztos, hogy érdemes vállalni. A kapott Nekropolisz és a termelt csontváz elég körülményessé teszi a követő törést, így komoly tempó előnyhöz juthatunk általa. Úgy látom, hogy kezdő és amatőr ligán a Rox pakli low-budget verziójában tündökölhet igazán.

Veszett vérfarkas (7)

Ha épp úgy alakul a játék, hogy azonnalikkal tartják rettegésben a kutyaólunk környékét, akkor ez a lap elég drága, de többször használható megoldást kínál a problémára. Nagy előnye, hogy feltámadáskor is tud counterelni, illetve szörnykomponensért feláldozva egész olcsón kijöhet. Az új farkas követő mellett szinte ingyenes a költsége, de bármelyik farkasos felállásban lehet vele egy próbát tenni.

Vg’axtol torzító (7)

Szeretnél körönként egy éjfattyat az arcodba? Mert ez az a lap, amivel kaphatsz! Sajnos manapság az idézési költsége és a reakciódrágítás hiánya nagyon kockázatossá teszi a drágább idézési költségű lapokat, azonban ha létrejön, bizony komoly mennyiségű borsot dörgölhetünk vele az ellenfelünk orra alá. Valószínűleg egy Tábori adó + Harangmester vagy Lassan Járj verzióba próbálnám ki, ahol kisebb eséllyel akadályozzák meg

Yeti mumifikátor (8)

Az Apró segítség mellett ez a kedvenc lapom a kiegészítőből. A kijátszáskori képessége nagyot szólhat a játék későbbi szakaszában, az induláskor azonban a kézből eldobós képességéért fogjuk szeretni. Engem is ez fogott meg benne. Ha az ellenfél kezdett, az ő első körében is tudunk termelni vele yeti csemetét. Ha átadjuk a kezdést, valószínűleg óvatos lesz az ellenfelünk, így akár az ő első körében is építhet Ősmágia tornyát vagy Őshangya ostromgépet, netán egy Idő tornyát.

Az a 2 zanszilánk, amihez ingyen juthatunk, óriási tempó előnyt jelenthet az első körös pörgés megalapozásához. Ha játszunk feketével Együgyűbe, oda szintén jó lehet. (Lásd megint az Őshangya ostromgépet.)

Chara-din

Számomra a xenók egy olyan etnikum, amelyik kifejezetten tetszik a játékban. Még mindig szeretek játszani a Xenó bilincsmester-rel, s bár egy szög egyszerű lap, azonban mivel többnyire a paklijaimba illik a Xenó kolosszus, ezért vele is sokat játszottam. Kíváncsi voltam hát, hogy melléjük kapunk-e megfelelő játszótársat (elárulom kaptunk).

A sivatag száműzöttje (7)

Manapság elég borsos költségnek számít 2 manát fizetni egy lap kijátszásáért. Mivel sem reakciódrágítása, sem élete nincs, illetve kijátszáskori képességként nem lop, ezért emellett még túlságosan kockázatos is ez a lap. Zarknod börtönébe vagy bilincsébe adná magát, de ott is inkább ultra ritka bűbájokra költenék ennyi varázspontot.

A sürgetés rúnája (8)

A tiltott könyv után újabb, erőforrás jellegű isteni lappal bővült a lila szett. A könyvhöz hasonlóan ez is piszok olcsón tudja tenni a dolgát. Ha létrejön, és HA nem szedik le, akkor a kör végére visszatermeli mind a varázspont, mind a lapköltségét. Később ez termelheti a tempóelőnyt, illetve, ha ellenfelünk tétlen volt a körünkben, akkor húzhatunk vagy dobathatunk egy lapot. Korlátozás pakliban a legvalószínűbb, hogy üres lesz az ellenfél keze. Ott 3-3-3 counterrel, 2 könyvvel és 2 rúnával játszanék szívesen ebből a szettből.

Amőbaszerű gyík (7)

1 VP-s nem lény lap semlegesítés, ami mellesleg óriási lénnyé hízhat az asztalon? Igazi frissen bontott és draft sztárnak ígérkezik ez a lap. Kezdő paklikba is szívesen játszanám, mert gyakoriként képes megfogni a lapok egy elég nagy csoportját.

Az idő hercege (8)

Jó eséllyel legalább 2 varázspontot és 1 lapot is kapni fogunk akkor, ha az Idő hercegét kijátsszuk. Ez azt jelenti, hogy lapköltség nélkül, 1 VP 1 ZSZ költségért, reakció drágítottan kapunk egy repülő, 4/4-es lényt. Ezek a feltételek valahova a Ködszellem illetve az Illúziósárkány környékére teszik az erősségét. Ha engedtünk egy kis pörgést az ellenfélnek, akkor nagyon komoly tempóhoz juthatunk vele. Szerintem ez a lap méltó, játszható erejű utóda a Bufa segítségének, amivel csúnya meglepetéseket lehet okozni a tempó jellegű pakliknak. Valószínűleg Lassan Járj-ba játszanám legszívesebben, mert ott sok lapból próbálnak erőforrást csiholni a játékosok.

Degenerált démoncsökevény (5)

A Lassan Járj + Chara-din követője pakliban tudja erősíteni a kapott fattyakat, illetve első körben odacsaphat 4-et. Más pakliban nem nagyon látom a helyét, sajnos drafton és bontotton is gyenge.

Úgy érzem, hogy a kártyán helyett kaphatott volna egy Thargodan altípus. Ennek annyi a magyarázata, hogy a Túlélők Földjén elvileg a Thargodanok a démonok. Tudom, a régi sem volt az.

Az illusztrációja is nagyon elavult már, látványosan kilóg a kiegészítő átlagából.

Dezabukodonor (6)

Ha megpróbáljuk elolvasni a lap nevét, kapunk egy igen jó kis nyelvtörőt. Ez alapján bármely logopédusnak a kedvenc kártyája lehetne. Picit fura, hogy gyakori lapként kezdő paklikban látnám szívesen, ezzel szemben mégis úgy gondolom, hogy egy ultra ritka követő mellett muzsikálhat a legjobban. A Járj kompatibilis leszedés, ÉS emellett izommal felszerelt lény egészen fantáziadús side lappá avanzsálja. Azonban, ha csak önmagában vizsgáljuk egy 4/3-as, passzív, izmos lény valószínűleg frissen bontott formátumon is a véleményes kategóriába esik.

Horg’naug vérforraló (7)

Itt egy újabb Járj kompatibilis éjfatty. Kicsit drága, emellett passzív, cserébe az asztal egészére szórja az életet. Ha lenne mellette 4-5 lény az asztalon, akkor követő törés esetén be is fejezheti a játékot. (Például ha játszottunk ki az első körben sikeresen Repülő fattyat.) A Lassan Járj + Chara-din követője pakliba kipróbálnám, máshova nem hiszem. Frissen bontott és draft formátumokon azért szavaznék neki bizalmat egy lényes pakliban, mert ott 2-3 életes lényt már egészen körülményes lehet megoldani.

Orgling katakomba (5)

Kötelességszerűen termeli a kártevőket, és háló mellett osztogathatja a dermesztés és elmúlás jelzőket. Sajnos nem túl nehéz lerombolni, illetve nem is tudunk rá lapot húzni, ennél még a saját paklijába is találunk jobb lapokat.

Orgling sámán (5)

Ezen orgling idézési költségéből tudunk spórolni 1 varázspontot. Ehhez fel kell áldozni és a semmibe rakni egy orglingot az asztalról. Sajnos ezzel a semmibe rakással erősen redukálódott a lapban rejlő kombinációs lehetőség. Egy 2 manás, nem gyakori laptól ez azért talán nem lett volna túlzott elvárás. A gyűjtőből való visszavétel lehetősége üresben nézve nem rossz, ugyanakkor sokszor lehet blank is. (Szinte minden orgling 1 VP-ért jön, illetve az Orgling csatakürtnek néha a saját gyűjtőnket kell semmizni, nem mindig van értelmes célpontja.)

A sebzés növelés pedig semmilyen módon nem hiányzott az orgling paklinak. Sajnos ez a lap ebben a formában nagyon „koncepcióidegen„.

Orgling törzsfőnök (7)

El is érkeztünk az orgling törzsünk főnökéhez, aki a sámánnál fényévekkel jobb és hasznosabb kártya. (Nem hiába választották meg törzsfőnöknek.) A plusz életpont, mindig jól jön a kis orglingoknak, hiszen régen bevett módszer volt ellenük az Óriások földjének használata. (Ez leginkább gyakori-nem gyakori versenyeken volt igaz.)

A keresős képessége is hasznos, vele együtt már 6 lap rántja elő a pakliból a mágust vagy az orgling varázslatot, attól függően, hogy éppen mire van szükségünk.

Száműzött Szajonn (5)

A játszott lapok igen kis százalékát tudja megakadályozni, de a Rozoga lebuj legalább ezek közé tartozik. Sajnos minden képessége nagyon marginális, és egy-két új épület miatt sem kockáztatnám a használatát semmilyen formátumon.

(Szerkesztő megjegyzése – Azonban ha azt nézzük, hogy a játszott lapok között nem egy igencsak hasznos épület forog [pl.: Zu’lit kastélya, Fluxusgenerátor, Őshangya ostromgép, esetleg az új Zinthurg börtön] nem biztos, hogy feltétlenül elvetném egy 0-ás counter használatát. Bár én nem igazán szoktam ilyen jellegű paklival játszani.)

Xenomor kiképző (6)

Kevés olyan lap volt eddig, aminek örömmel dobtad el a Teknősök bölcsességét, a Sivatagi teknőst, a Manó tekercseket vagy a Démoni bölcsességet? Tessék, itt egy gyakori lap, ami 2 izommal hálálja meg a bizalmat. Valószínűleg a fenti példák ellenére sem ő lesz a szinergiák fókuszában, de érdemes megjegyezni, hogy a dobásán nincs korlát. Ezért akár nagyon nagyra is nőhet, ha épp rossz a kezünk.

Zytan, az istencsászárnő (9)

Xenó pakliban érkezhet 2 olcsóbbítással a második körben, ami jó eséllyel az ellenfél teljes kezét eldobatja, ha létrejön? Mindezt anti-mágia: 0-val? O-óóó.

Azt is érdemes megemlíteni, hogy amíg az asztalon van (ami azért a rajta lévő élet jelző miatt elég komoly időtartam is lehet) addig az epikusok olcsóbbítását csak nem lény lapok kijátszására korlátozza, ami nagyon komoly megkötést jelenthet. A hagyományos, lényeket erősítő követőket pedig egymagában lehetetleníti el.

Wow.

(Szerkesztő megjegyzése – Ez a lap komoly erősségű kontroll lény. Nagyon jól kezeli az asztalt, s tartja kordában az ellenfelet. Lehet, hogy megkockáztattam volna egyel magasabb pontszámot is.)

Promóciós és egyéb lapok

Sajnos a promóciós lapokhoz nem igazán találtam képet, egyedül az Alanori lápvidékhez sikerült letölteni használható minőségű képet.

Alanori lápvidék (9)

Mindenképpen üdvözlendő, hogy a „must have” spoilerek világától messzebbre nézve egy új paklitípus megalkotására nyílik lehetőség ezt a szabálylapot játszva. Nekem elsőre egy új generációs Zarknod börtöne jut eszembe róla, ahol a kezdő kéz szinte teljes hiánya miatt jócskán előtérbe kerülhetnek a cantrip, a reakciódrágított és a swing lapok.

Gondolom, nem nekem jutna eszembe először teletömni 1 varázspontos, cantrip bűbájokkal az erre épülő paklit vagy hogy 9 db ultra ritka bűbájjal nyitni a pakliépítést. Ezek miatt nyilván nem véletlen rajta a korlátozás.

Félelmem ezzel a lappal kapcsolatban, hogy az ellenfél játékát nem korlátozza a szabálylap, és ha az ellenfelünk kezdett, 1 lap 1 VP-ből keveset tehetünk például egy Emelkedő káoszhangulat ellen. Mindenképpen jár neki a bizalom és a magas pontszám a kreativitásért. A lap erejéről versenyek híján nagyon merész dolog lenne nyilatkozni.

A dungeon szolgálója (9)

Mivel volt némi ráhatásom a lap képességeinek alakulására, nehéz róla elfogulatlanul nyilatkoznom.

Nagyjából minden, lényes etnikum pakliba jó, ahol kézből vagy gyűjtőből kell Semmibe dobálni lényeket. Óriások, manók, varkaudarok, motyogók, Lohd Haven, Mithril gólem, Esszenciakapocs, minden kézből dobálós koncepció szeretni fogja.

A felhasználás sokrétűségének csak a játékosok fantáziája szab határt. A fő ereje az univerzalitásában és a variálhatóságában rejlik, remélem, sok pakliban láthatjuk.

V’cz, a remete (8)

A váci Remetebarlang Társasjáték Szaküzlet első promóciós lapja egy kontrollosabb játékstílusú Lassan Járj-hoz illeszkedő, színtelen lap.

Elég komoly random faktor van benne, és egy-két használat után a nekron költség is elkezdhet fájni, ennek ellenére én látok benne potenciált. Valószínűleg a járj mellett egyéb korlátozó szabálylapok mellé próbálgatnám.

(Szerkesztő megjegyzése – Gyakorlatilag olyan környezetben, ahol nem mindegy mennyi lapod van (pl.: Zarknod bilincse) fájdalmas, ha az ellenfél kijátszogatja, vagy eldobatja a kezedből a lapokat.)

Orgling kém (8)

A jövő évben kapható országjáró turné lap szerencsére sokkal életközelibb játékélményt ad, mint anno az Orzag bilincse. Hosszútávon azonban kifejezetten bosszantó tud lenni a max ÉP csökkenés, illetve ha asztalon marad, akkor értékes lapelőnyhöz is juttathat. Vicces, de biztosabban generálja a lapelőnyt, mint a Sürgetés rúnája annak ellenére, hogy az cantrip.

(Szerkesztő megjegyzése – Ez a lap elvileg a következő évtől lenne a vidéki promó lap. Miklós egy cikkben leírta, hogy az idei évben ezt osztják, aztán a második vidéki versenytől jönne ez a lap. Engem érdekelne a bilincs sorsa, mert 2020-ban mind a győri, mind pedig a szombathelyi verseny elmaradt a kormányzati korlátozások miatt. Nyilván nem várom el, hogy a Beholder tudja mi hogy lesz, de örülnék egy ezzel kapcsolatos állásfoglalásnak. Lévén itt a helyiek szeretnék, ha a pótolt versenyen az Orzag bilincsét osztanák. 2-2 kiemeltet biztos nem szervezünk jövőre, mert ahogy álla jelenlegi helyzet, jövőre is max fél év lesz a versenyidőszak.)

Kódos lapok
Maedhros kedvence (9)

Személy szerint a kedvenc kódos lapom. Mana befektetés nélkül is játszható, három módon lehet vele variálni, és a legrosszabb esetben is mana- és lapköltség nélküli zanszilánk előnnyel gazdagíthat minket. Rhatt-ra amúgy is jellemző ez a sokoldalúság, örülök, hogy sikerült ezt fenntartani.

A csábítás 1 képesség erejét pedig érdemes az Exhumáláshoz viszonyítani – ma már rengeteg célpontja van.

Magányos küklopsz (8)

A Morin tigris megmutatta, hogy az ingyen kijátszható, hogy a nagy és erős bestiák milyen káoszt tudnak okozni, amikor minden előzetes bejelentés nélkül ingyen érkeznek. A magányos küklopsz ugyan nem semlegesít reakciót, és reakció drágítása sincsen, ellenben a 2 lap Semmibe lövése nagyon is csábító opció. Hálós környezetben vagy Lassan Járj mellett igazán nagyot szólhat.

(Szerk. – Ha vannak problémás lapok egy hálós környezetben, az ilyenek azok tudnak lenni. 2 lapot a semmibe lőni sosem volt rossz opció. S vannak olyan környezetek, ahol egy ilyen lap gyakorlatilag meg is nyerheti a játékot.)

Stefán, a kitartó (9)

A mai, counterektől hemzsegő környezetben egészen könnyű összehozni, hogy pusztán ÉP áldozásból asztalra varázsoljuk. Ha van asztalon ultra ritka bűbájunk, Kincses szigetünk, egészen komoly előnyre szert tehetünk vele. Továbbá jól muzsikálhat Együgyű, Egérút és Nikolausz paklikban, ahol számít, hányadik előkészítő fázisnál járunk. A kézből dobásra történő körszakítás pedig egy olyan opció, ami ezekben a paklikban komoly fejfájást okozhat.

Timera döntése (9)

„Kiszorulhat a kék isteni készletből egy szettnyi counter? Nosza, adjunk ki egy nem isteni lapcountert!” Természetesen 1 VP-ért, védekezéssel képes lapot fogni, és 50% eséllyel a befektetett lapot is visszaadja. Egészen jól mérhető a Légy méltó magadhoz nevű laphoz, ami egy isteni lap.

Ultra ritka lapok
Chara-din végső napja (8)

Valószínűleg egy darabbal játszanék belőle, ha nagyon kell, úgyis kikereshető egy lila túlsúlyos pakliban. Az 1 varázspontért 3 Chara-din fatty (egyiken izommal) korrektnek hangzik, mivel ha létrejön, visszakaphatjuk a lapköltséget, a két fatty pedig megtermelheti a lap mana költségét.

Az előre counterelés képességét picit rizikósabbnak érzem. Ugyanis ebbe egy kósza Rücskös látógömb, Rozoga lebuj vagy más, 0 idézési költségű lap tempó hátrányba hozhat minket. Ötletes, egyedi lap. Bár világmegváltást nem ígér, szívesen kipróbálnám. A lila színben sok erős, nem counter varázslat van, kísérletező kedvűek játszhatnak mellé Pura Vecz-et.

Immunis krakoch (8)

A régi iskolát idéző kontroll-lény, amit csak mágikus sebzésű lénnyel vakarhatunk le az asztalról, de a Jelenésének köszönhetően következő körben érkezik az utánpótlás. Mivel tartalékban lévő lényt is támadhat, így az „ütök 3-at” varázsmondaton túl is fenyegetést jelent. Leginkább Lassan Járj + követő felállással kezdő paklikban látom a helyét, ha nem tudják megakadályozni, akkor nagyon gyorsan befejezheti a játékot.

(Szerk. – Szerintem ebben a lapban az vicces, hogy egymaga leüti Jagumirt, vagy megold egy ütésből egy Dungeont is. Rettentő zavaró lénynek látom.)

Kisebb kívánság (9)

A Három kívánság gyűrűje már korábban is tudott kijátszani lapot az ellenfél paklijából, ez a lap azonban 1 zanszilánkkal drágábban, bárhonnan előránt nekünk egy lapot. Szerintem erősebb a gyűrűnél, mert hiába drágább, a reakciódrágítása is nagyobb, illetve egy lépésben generálja az előnyt. Nem mellesleg jó Lassan Járj pakliba is. Hagyományos környezetben Manafonál mellé játszanám szívesen.

(Szerk. – Én is úgy látom, hogy a szett talán legjobb ultra ritka lapja, bár nekem a Krakoch is tetszik.)

Kristálytiszta dallam (8)

Nem teljesen világos, hogy ez a lap miért tűnt el a lapkeresőből, de szerencsére a csoportunk megörökítette, így aztán be tudjuk mutatni ezt a lapot is. (Valószínű a nyári kiegészítő ultra ritka lapját kaptuk meg általa.

Erről a lapról Gergely sem írt bemutatót, aminek valószínűleg az az oka, hogy nem találkozott a keresés során vele. Így aztán befejezendő a cikksorozatot ezúttal én írom le mit gondolok erről a lapról. Feltűnt, hogy sok a szirén altípussal rendelkező magasabb varázspont költségen érkező lap, nem lennék meglepve, ha a nyáron jönne egy szirén epikus. (De jó is lenne, ha szeretném az epikusokat.)

Nekem ez a lap önmagában nem tetszik. 2 manáért drága kijátszani, s nem szeretne az ember ilyet húzni kezdőkézre. Ráadásul azonnali, védelme sincs, így szinte mindegyik, önmagát reakció lapnak tartó kártya képes megfogni.

Epikussal se hiszem, hogy népszerű kártya lesz annak ellenére, hogy vicces szituációkat szülhet a képessége. Működhet leszedésként, erőforrásként, de működhet korlátozásként is. Nekem a reakció drágítás kicsit hiányzik róla, hogy biztosabban csinálja, amit csinál, mert a típusa nem feltétlenül nyerő. Leginkább egy börtönben, vagy egy hálós környezetben érzem jelenleg a leginkább a benne rejlő potenciált.

Ez lett volna a három részes cikksorozat, ami nem kevés időt és energiát emésztett fel mindkét fél részéről. Legalábbis tördelni, szerkeszteni, lektorálni egy-egy ilyen hosszú anyagot nekem biztosan nem volt egyszerű. Ezzel együtt örülök, hogy egy új szerző tollából olvashattatok cikket. Még van egy Homokdűnék HKK kiegészítő cikk a tarsolyomban, de most a Túlélők Földje cikksorozat következik nagyobb léptékben, melynek 2 része már olvasható volt az oldalon.

Nektek hogy tetszettek ezek a lapok? Van valami, amivel nem értetek egyet? Vagy esetleg van, amit ti máshogy láttok? Válaszaitokat írjátok meg a cikk alatt, vagy a Facebookon!

Címke , , , .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

2 hozzászólás a(z) [HKK] Homokdűnék lapelemzés 3 – Gonosz istenek és promóciós lapok bejegyzéshez

  1. Pvsk Laci mondta:

    Sajnos, többszöri értetlenkedés után is NEM tűzlap a barlang… így nincs kötelék…

  2. Visszajelzés:[HKK] Easter egg-ek a játékban - Bíborhold

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük