Posted on
by harigeri

Nem olyan régen (egészen pontosan 3 napja) felkerült egy cikk, amely a Beholder Kft által kiadott Hatalom Kártyái Kártyajáték legújabb kiegészítőjének, a Homokdűnék lapjai közül a jó és semleges lapokat vette górcső alá. Ha esetleg lemaradtál volna erről a cikkről, akkor azt most ITT elolvashatod. A lapelemzések minden kiegészítő megjelenése után meg szoktak jelenni a kiadó oldalán, ezúttal most játékos szemszögből olvashatjátok Hartner Gergely véleményét a lapokról. Az első cikk szerkesztése közben írtam hozzá itt-ott gondolatokat Gergely írásához, amely nem ellent mond neki, inkább kiegészíti az általa elmondottakat. Hát lássuk a Homokdűnék lapjai-t, s ezúttal nézzük meg a semleges istenekhez tartozó lapokat.

Pontozási szabályok

Ahogy már megszokhattátok, a pontrendszer tekintetében nem nagyon térünk el a megszokottól. Lássuk is, hogy milyen pontszámok mit jelentenek a pontozásnál:

  • 5 pont vagy kevesebb – Közepes (vagy inkább gyengécske) lap, amely a saját paklijában sem fog azok közé tartozni, amellyel az emberek játszani szeretnének.
  • 6 pont – Olyan lap, amely nem valószínű, hogy sűrűn feltűnik versenykörnyezetben, azonban speciális formátumokon akár képbe is kerülhet.
  • 7 pont – Jó lap, amely a saját koncepcióiban megállja a helyét. Nem feltétlenül ez az első, amit beválogatnak, illetve nem is biztos, hogy emiatt nyerik sorra a versenyeket. Többször feltűnik az asztalokon.
  • 8 pont -Nagyon jó kártya, ami a saját környezetébe kötelező darab, sokszor koncepciót formáló darab, s a saját pakliján kívül is felbukkanhat.
  • 9 pont – Kiemelkedően jó lap, amely győzelemesélyessé tesz egy-egy koncepciót. Többször feltűnik a saját pakliján kívül, s ott is meghatározó szerephez jut.
  • 10 pont – Kiemelkedő versenyspoiler, amely a TOP paklik egyik alapja lesz. Sokszor feltűnik a versenyasztalokon.
Semleges istenek

Ghalla világán 3 semleges isten kapott helyet.. Név szerint Fairlight a mágia és pénz istene, Tharr a háború és föld istene, valamint Sheran a természet istennője. Mindhárom istenhez és jelentek meg nagyon jó kártyák, lássuk miképpen látja őket Gergely.

Fairlight

Fairlight lapjai az elmúlt időszakban sokak szerint túl voltak tolva. Ez nagyban köszönhető a jórészt cantrip isteni szettjének, vagy épp olyan lapoknak, mint a Fairlight bölcsessége, a Fluxusgenerátor, Perzselő homok, Orzag bilincse, vagy a Kyorg tudás. Ezekből többet az elmúlt időszakban nerfeltek és/vagy szabályváltozásnak köszönhetően már nem igazán lesznek versenyerősek. Lássuk milyen lapokat kap helyette a mágia istene:

A drakolderek kincse (7)

Ez a lap a Fairlight tárgyak újabb generációjába tartozik, ha úgy nézzük személyében újabb játszótárs érkezett a Villámhorgony Orzag bilincseNihilum kulcs és társai mellé tárgy pakli sárga verziójához.

Ez a tárgy egy egyszerű kézből dobatás. Idézési költsége annyira alacsony, hogy egy már haszontalan tárgy áldozásából gyakorlatilag majdnem ingyen érkezhet az asztalra. Emellett, ha elköltünk további egy zanszlánkot, akár két lapot is dobathatunk vele, vagy megvárhatjuk a következő kört, mert ekkor már az általa termelt csont megoldja az újabb dobatást. Side képességként a lap képes semmizni is, ami szintén hasznos funkció a modern HKK-ban.

A használatában alig van kockázat, és kereshető az Aranymosó serpenyővel is, így ez a lap várhatóan gyakori vendég lesz az asztalokon.

Aranydukát (7)

Az aranydukát személyében egy újabb lap felújított verzióját kaptuk meg. Az elmúlt évben egyre-másra érkeztek a Lassan járj szabálylappal kompatibilis tárgyak, az aranydukát is egy ilyen lap. Erről a lapról is jelent meg már ismertető korábban a kiadó oldalán, az ott leírtakhoz képest sok hozzáfűzni való gondolatom nem akad a laphoz. Ami kicsit talán zavaró a sárga tárgyszekcióban, hogy ezek lapok megtermelik a saját költségüket, és emellett csinálnak valamit. A dukátnak azért adtam “csak” 7 pontot, mert a Drakolderek kincsével ellentétben ennek a lapnak a működése plusz erőforrást is igényel.

Dűneelf (6)

1998-ban ez a lap ezekkel a képességekkel 4 VP-ért jött volna, s akkor talán még ritkaként került volna kiadásra. Ma ez a lap leginkább otthoni játékra való, ott szabadon terrorizálhatjuk vele a kis lényeket.

A dűneelf nagyherceg kompenzációjaként még játékba kerülhet ez a lap, bár nem tartom valószínűleg, hogy úgy is sokszor találkoznánk vele. Frissen bontott versenyen azért még használnám.

Dűneelf arckendő (6)

Cili néni üzeni: “Használjatok maszkot, kártyások!

Viccet félretéve, ezt a lapot talán egy móka pakliban Sivará-ra tenném legszívesebben, mert ingyen, lapköltség nélkül tud szörnykomponenst adni, illetve gyógyítani, esetleg termelhet 1 zanszilánkot. A legnagyobb baj, hogy az elf pakliba inkább jellemző a kék-zöld-lila-fehér színek használata, emiatt a lap miatt (illetve a kiegészítőben még megjelent sárga elfek miatt sem) nem cserélnék színt.

Enkala szolgája (9)

A HKK-s közösség homogén masszaként háborgott az elmúlt egy évben, hogy a sárga színben nincs egy normális, nem isteni counter, ami Semleges csatamező mellett tovább nehezítené az ellenfél életét. Fellélegezhetünk! Végre megkaptuk a lapot, ami minden, fenti célt teljesít. Ha második körben létrejön, elég komoly tempóelőnybe kerülhetünk vele. Csak azért nem 10 pontos, mert nem lapot fog.

(Szerkesztő megjegyzése – Ez a lap így is a játszott lapok 90%-át fogja, nem érzem, hogy ez sokat gyengítene rajta. Tök jó, hogy van egy eszköz a sárga mezőbe, ami drágítani tud. Mindenki erre várt.)

Homokelementál (7)

Az elementál követő nem tartozik a legerősebb epikusok közé. Azonban a követő mellett mellett a lap kijátszával 1 VP-ért kapunk egy 3/3-as lényt, húzunk egy lapot azonnal ÉS egyet a kör végén is. Tudnék mondani ritka elementált, ami gyengébb ennél. Nagyon erős lap lett, a pozitív elementállal körítve érdemes lehet újra próbálgatni ezt az epikust.

(Szerkesztői megjegyzés – Van egy tagja a közösségünknek – Németh Kristóf – akinek a z elementál az egyik szerelempaklija. Sokszor láttam elementálokkal játszani helyi versenyen, rajta kívül csak Ács Domonkos pakliját láttam egy beszűkült látókör döntőjében. Ez a lap szerintem is erős lett az elementál pakliba. S nem mellesleg keresi a Homokféreg.)

Homokféreg (10)

Az egyik legnépszerűbb isteni szetten belül komoly verekedés várható, hogy mi kerülhet pakliba. A Homokféreg ugyanis szinte egyedülálló módon képes 1 VP-ért keresni, ÉS kitenni is egy lapot.

Ha csak a színen belül maradunk, akkor kínálja magát a Perzselő homok és a Homokelementál. Távolabbra tekintve azonban olyan spoilerek közül válogathatunk, mint a Homoki yeti vagy Tilretas homokpiramisa. Ha ez utóbbi lapot vesszük elő vele, utána a Homokpiramissal már bármilyen nekronos lapot kereshetünk, a Homokféreg áldozásával akár egy 1-el olcsóbban – jó eséllyel csak nekronért – ki is játszhatjuk a keresett lapot. Tleikan manapilon, Bím, a nyugati homokdzsinn, Előny a Semmiből, Kifordított varázsdoboz, csupa top erőforrás, amit a féreg segítségével, két lépcsőn keresztül magunkhoz ránthatunk. Legvalószínűbb módon Semleges csatamezőben látjuk majd, ahol se drágítás, sem más, korlátozó szabálylapok nem zavarják a pörgését. Taktikus játékosok a side-ot kezdhetik vele, hogy az ellenfél ne szedje ki a férget, illetve a keresésének célpontjait.

Őszintén remélem, hogy kap valami nerfet ez a lap, mert olyan szintű pörgéseket csinálhat az első-második körben, ami sokak életkedvét elveheti.

Homokvihar (6)

Ha nem mi kezdtük a játékot a második körtől ingyen sebezhetünk 4-et, vagy osztogathatunk dermesztés jelzőket az asztalra. Ez a kártya vélhetően a frissen bontott és draft versenyek kedvéért született, és ezt a funkcióját be is fogja tölteni. Hagyományos versenyeken nem hiszem, hogy viszont fogjuk látni.

Kharizmosz (8)

Végre Benke Robiról is született illusztrált lap! (Elnézést a trollkodásért! 😊 – Szerk. – Rólam? Tudok magamon nevetni, de én közel sem vagyok ilyen szép. 😊 Ráadásul egy régi TF-es karakterről van szó…)

Viccet félretéve: nagyon sok kombinációs lehetőséget rejt magában ez az elsőre egyszerűnek tűnő kártya. Ha elég (tóken) lényt tudunk termelni neki, akkor komoly ellenőrzés alatt tudja tartani az asztal egészét. Az életkioltó képessége miatt semmilyen lény nem érezheti biztonságban magát tőle. Figyeljünk rá, hogy az ellenfél körében is kétszer használható, így akár 6 ÉP-s lényeket is megoldhatunk vele. Mivel ezt képességet reakcióként is használhatjuk, így attól sem kell félnünk, hogy az ellenfél ellopja vagy leszedi. A fölös erőforássainkat pedig használhatjuk a további erősítésére.

A kiegészítő egyik legsokoldalúbb, legerősebb nem gyakori lapja.

Seepir sógólem (7)

Villámháború vagy kötelék mellett lénybe épített, mini Unaloműzőként funkcionál, amit használat után beáldozhatunk más zanszilánknak. Mivel vízió, ezt más pakliban is eljátszhatjuk vele a saját körünkben. Nyáron, az egy lap – egy szín formátumon fedeztem fel többekkel együtt a Kürt nevű kártyát, és azt mondhatom: a passzivizálás erős képesség (Megj.: – Én a mutogatós paklimban használtam először, s úgy tapasztalatam, hogy inkább jó, mint erős. Tudja hátráltatni az ellenfelet.)

Ötletesebb játékosok mindenféle passzivizálásra működő erőforrással is kombinálhatják (pl.: Veszedelmes kincs, A Kalózok kincse stb). Ebben az esetben természetesen a gólem aktivizálós képességét használjuk. Sokoldalú, kreatív lap.

Egy dolgot nem értek: miért nem repül? Vagy ha nem repül, minek neki a 3 sebzés?

Sivatagi áramlat (6)

Ezt a lapot is megismerhettük már korábban a beharangozóknak köszönhetően. Ott is elhangzott, hogy praktikus összevetni a Martian repertoárjával. Egy sárgával játszó pakliba egy szett dobatás miatt nem tenném be. Az Edralian kínálja még magát, oda jó lenne. Itt mindössze az a gond, hogy még maga Obi wan Kenobi sem tudja az idejét, mikor szólítottak utoljára dobogóra Edraliant használó játékost. Frissen bontott versenyen természetesen jó lesz. Az Angyali torony mellett a kiegészítő második, csalódást keltő illusztrációja ez a lap.

Sivatagi csillagvizsgáló (7)

Elég széles spektrumon tud semlegesíteni ez a nem gyakori épület, ráadásul egy kósza Elektrogömb is felépítheti. A Leira szelencéje után elég szkeptikusan tekintek a forrást variáló lapokra. Reméljük, hogy a módosítás miatt az ellenfélnek megint ki kell fizetnie a forrás költségét! 😊 (Ez azért nem valószínű.)

Ha jól értelmezem a lapot, akkor a célzás módosítása egy (automatikus?) reakció hatás. Ezt azért körbe tudja játszani az ellenfél, de mindenképpen figyelnie kell rá, mivel például egy átirányított Harc elcsitul játékot tud nyerni. Ha az imént leírtak még nem lettek volna elég meggyőző érvek a a lap használhatósága mellett, akkor felhívnám a figyelmet a lap áramlására is. Így szinte garantált, hogy nem lesz haszontalan a kezünkben.

Sivatagi elnyelő (7)

Az elmúlt években a sárga szín beválogatása a legendás pakliba nem feltétlenül volt egyértelmű. Ezzel a lappal ez komolyan megváltozhat. A Xenó báb és a Viharszarv óta ismert, hogy az előre counterelés bizony nem rossz dolog. A saját paklijában 1 VP-ért hozza mindezt a Sivatagi elnyelő. Illetve erőforrás költés és külső feltétel nélkül ismételhető a hatás, ez már ritka kategória. Ráadásként frissen bontott versenyen is jó, mert önmagában is működik – bár akkor csak aktívan érkező lapot lehet vele megakadályozni. Draft versenyeken pedig bátran használhatunk belőle többet, mert csak saját magát nézi a képesség szempontjából.

Szunnyadó drakolder (7)

A drakolder epikus pakli az Egyszínűség egyedisége formátum egyik nagy felfedezettje, hagyományos formátumon utoljára talán az epikus követőjük megjelenésekor értek el vele sikereket. Azóta valahogy megkopott ez a fajta “drakolder varázslat“.

Nézzük milyen lett az új képviselője ennek a fajnak. Ez a szunyókáló drakolder egy hálós, élettel rendelkező lény, aki miközben szunyókál jelzők osztogatásával kontrollálja az asztalt. Emellett két körig megvéd bennünket az ártalmas villám és tűzsebzésektől. A jelzőkkel annyi módon tud variálni, hogy fejben tartani is nehéz. Kézből eldobva oszthat álmot vagy dermesztést, asztalról ez utóbbit is tudja méregjelzőkkel együtt. Egymaga képes egy nagyobb lényt is eltakarítani a méregjelzők adásával. Meglátásom szerint ez a lap iskolapéldája, milyen etnikum jellegű ritkákra vágynak a kreatív játékosok.

Triklopsz (7)

Ha úgy van, és általában úgy van, bent megtalálsz a Járj!-ban!

Második körben 4 VP-ért, reakciódrágítottan érkezik, ha nem történt semmi különös. Kapunk két lényt lapköltség nélkül, amik összesen 6-ot tudnak ütni. Ha a támadók kijelölése után lelövik, akkor a helyette kapott, másik bébi ugyan már nem tud ütni, viszont újabb lappal gazdagodunk az asztalon ÉS ezt követően a kézben is. Azt talán mondani sem kell, hogy ez a lap tud counter is lenni, szóval rosszul biztosan nem járunk vele. Melák pakliba kifejezetten illik, ott egészen biztos ki is póbálnám.

Uterneth, dűneelf nagyherceg (6,5-7)

Elalvás előtt báránykák helyett azt számolgattad, vajon hány karakterből állhat egy hkk lap neve? A válasz: 25 (a vesszőt is beleszámítva: 26).

Egy esetlegesen sárgával felálló Fókusz meglelése pakliban bérelt helye van, ez nem vitás. Emellett a Trinigan pakli szerelmesei szerelmesei is biztosan kiemelt helyre teszik majd a polcukon. Mielőtt azonban kijátszanánk ezt a lapot, érdemes felhívni Zsolt atyát, hogy indítson egy imaláncot, nehogy kapjon egy Leirát. Elmondható a lapról, hogy jelentős befektetés árán komoly előnyökhöz juttat. Komolyan igazítani kell a paklit, hogy helyet és védelmet biztosítsunk ennek a lapnak, de meccsfordító ereje van, ezért beszűkült látókör és hasonló formátumokon szerintem látjuk még.

Tharr

Tharr az elmúlt években nem kapott feltétlenül olyan lapokat, amivel a legnépszerűbb lett volna a kontrollt kedvelő játékosok körében. Jött néha egy-egy óriás, egy kiváló moa vonal, de ezzel nem igazán tudta magát a top paklik közelébe verekedni. Idén kapott egy nem gyenge spoilert. Lehet, hogy újra megjelenik a barna a kontrollokban is? Lássuk milyenek lettek az új Tharr lapok:

Arochos megmentője (5)

Az Arochos pakli harmadik felvirágoztatása olyan nehézségű feladatnak ígérkezik, mint a magyar focié. (Az első virágzás a Kétségbeesés hatalmával pörgő verzió volt, a másik a Nil herceg dalnokával felálló „Dalrochos” pakli volt.)

Majdnem minden kiegészítőben megjelenik egy-egy erősítés a paklihoz, azonban úgy tűnik ezt semmi nem igazán indokolja, mert a játékosok meglehetősen ritkák választják ezt a paklit. (Legutoljára egy pörgős versenyen játszott vele JuFe az Excelsiorban sikeresen egy gyakori – nem gyakori lapokkal felálló versenyen.) Ennek – általam valószínűsített – oka, hogy a pakli 5 helyett 4 lappal kezd, és minden kontroll megveri. Talán ez a Tharr bestia változtathat ezen a sanyarú helyzeten, mivel nem csak semlegesíteni képes, hanem adott esetben csábítani is. Jelenésre pedig egy újabb Arochos jelzővel gazdagít minket. Ezen az úton kérném a fejlesztőket, hogy csináljanak Arochos-ból epikus követőt, és akkor ígérem, egy évig a versenyeim felén csak azzal indulok. Ezen kívül azt is megígérem, abban az esetben ezt a lapot is kipróbálom.

Az idő vasfoga (5)

2016-ban volt egy rövid időszak, amikor kiegészítő paklikban viszonylag gyakran előfordult a Rughar erszénye nevű lap, mert védekezésből lényt tudott lopni. Majdnem ugyanezt a kategóriát képviselte 3 évvel később a Szellembéklyó. A Zén kiegészítőben megjelent lapok bevallottan nem gyakori erősségűnek készülnek, ezért az Idő vasfogát ezekkel a lapokkal érdemes összevetni. A végeredmény a védekezés szabály megváltoztatása miatt azonos: nem fogjuk használni őket. Ezen semmilyen side képesség (itt jelenés, életkioltás, azonnali időben való kijátszás) nem változtat. A háló képesség kifejezetten erőltetettnek hat rajta. A tervezők azt gondolhatták, hátha ez elegendőindok lehet, hogy betegyem, hiszen így a kör megszakítása mellett hálót teszek a játékba. Úgy érzem ebben az esetben a kevesebb több lett volna.

Duklopsz (9)

Miután kezdésből jól leszóltam az első 2 barna lapot, most jöjjön egy számomra ígéretes példány. A Bűvös oázis mellett még egy kártya, ami másik szabálylapot tud termelni nekünk. (Valakinek nincs véletlenül egy Ködszelleme?)

A 2-es reakciódrágítás, az óriás altípus, a mágikus védelem és a méretes statok, valamint a köd ikon legalább három pakliba való használatra predesztinálják, ezért mindenképpen érdemes figyelemmel kísérnünk a lap sorsát.

A kérdés az, hogy azok a paklik, amik ezt a lapot használják, mennyire lesznek sikeresek? Ezt a gép előtt ülve, versenyek híján nagyon nehéz belőni. Bizalommal vagyok a lap felé, és értékelem az új, ötletes mechanizmusokat, ezért tűnhet úgy, hogy felülpontozom a lapot.

Goblin régész (9)

„Ha nem fogtál meg, ingyen jöttem; keresek egy másik, szinte tetszőleges lapot a paklimból, utána pedig 2-3 SZK-ból lepöröglek a fenébe!” – üzeni ez a lap nem is titkoltan.

Elsőre reméltem, hogy nincs olyan Tharr tárgy, ami ebből a 2 csontból be is fejezi a játékot. Miután megnéztem a lapkeresőt megtaláltam e most bemutatandó Moa homokgránátot. Ha nem akarunk barna isteni szettet használni, akkor egy Vlagyimir szekercét tehetünk 1 VP 1 SZK-ból a régészünkre, és egy kikeresett Goblin kulaccsal meg is válthatjuk a világot. Ugyanaz az az érzésem ezzel a lappal kapcsolatban, mint amit már a Homokféregnél leírtam. Még egy olyan lap, ami első-második körben egymaga megnyeri a játékot. Ilyenkor érzem azt, hogy nagyon hosszú lesz az a 4 év, ami 2024-ig még hátra van..

Jáde szkarabeusz (7)

Sajnos régóta tudjuk, hogy az ellenfél tevékenységétől függően előnyt biztosító lapok sorsa legvalószínűbben a gyűjtőben való pihenés. Az egyetlen kivételt talán azok a lapok jelentik, amik azonnal adnak valamit. Ez a lap sajnos nem ebbe a kategóriába tartozik. Frissen bontotton biztosan használnám, drafton talán 3-nál is többet, hiszen ez egy GYAKORI(!!!!) lap. Leginkább kezdőknek készült “prekoncept” paklikban vagy Tharr követővel felálló paklikban látom a helyét.

Korábban ilyen széles körben alkalmazható lapokra 8 pontot adtam, itt a lap nyilvánvaló hátrányai, korlátja miatt (1 ÉP-je van, illetve 1 VP az idézési költsége és lapot sem ad azonnal) maradnom kell a 7 pontnál.

Kőrakás (8)

1 nekron 1 VP költségért, építő nélkül szedhetünk le lapot. Emellett, ha van már a gyűjtőnkben egyéb épület, akkor azt is visszahozhatjuk a játékba (igaz ez utóbbit, csak passzívan).

A „Kombós kedvű volt az apám” című nóta ismerői tudják, hogy egy „jó apa” ilyenkor az Epikus emlékmű, Rughar könyvtára, Ryuku őrtorony, A borzalmak terme, Enkala laboratóriuma, Fluxusgenerátor, Tilretas homokpiramisa, Zu’lit kastélya, valamint Az idő tornya lapokat ajánlja a fia figyelmébe. Bőven van tehát kombó potenciál a lapban. A fenti példák csak egy gyors lapkeresés eredményei, kreatív játékosok biztosan találnak egyéb felhasználási módokat is. Az eddig bemutatott barna lapok közül ez a kedvencem, mert gondolkodásra késztet, és okos pakliépítéssel igazi meccsfordító lapot varázsolhatunk egy elsőre jelentéktelennek tűnő, nem gyakori lapból. A 8 pontot az indokolja, hogy a lapot vákuumban nézve is tudja azt minden pakliban, hogy 1 lapot lecserél 1 lapra viszonylag olcsón.

Minotaurusz homokharcos (8)

Ahogy megláttam ezt a lapot, ösztönösen kerestem rá a Régmúlt szárnyasa lapra. Ugyanaz a mechanika mindkét lap esetében, csak a részletek különböznek. Ez a gyakori lap annyival erősebb a ritka verziójánál, hogy élete van, és az ellenfél körében is képes visszavetetni.

Hogy nem gyűjtőből, hanem az asztalról vetet vissza? Ez manapság sokkal kisebb különbség, mint gondolnánk. Bármilyen, semlegesítéssel bíró lapot visszavenni ugyanazt az előnyt adja, mintha a gyűjtőből vennénk vissza egy reaktív lapot. Ráadásul ezzel a szivárványos, büszke aktivistával újból kiaknázhatjuk egy erős, kijátszáskori képességgel bíró lapunkat. Vagy megszabadulhatunk néhány zavaró dermesztés- vagy elmúlás jelzőtől. Talán a legsokoldalúbb gyakori lap a kiegészítőben.

(Szerkesztő megjegyzése – Ezt a lapot láthattátok már az oldalon korábban.)

Moa homokgránát (8)

Ha valakinek az volt a problémája, hogy a barna isteni szettben nincs elég leszedés, az most már nem panaszkodhat. A tragikusan sikerült Harci sámán után újabb nekifutás a leszedéssel rendelkező erőforrás vonalon. Az árát viszonylag könnyű összehozni, viszont az idézési költség alapján semlegesítő lapok a nekron költsége miatt nem fogják szeretni.

Az elképzelhető legjobb esetben a következő előnyöket kapjuk:

  • Egy lapot az asztalra,
  • Leszedünk egy lapot,
  • Húzunk egy lapot,
  • Kapunk egy szörnykomponenst,
  • Illetve feláldozva némi gyógyulást és 1 szörnykomponens tudunk belőle kinyerni

Komoly aggodalmam a lappal kapcsolatban, hogy a kijátszásakor nem kevesebb, mint 6 (!!!) dolgot kell megvizsgálnunk. Így – ha a játékos nem figyel valamire – könnyen elveszítheti a lap értékének egy részét. Mindenesetre örömteli, hogy a játék fejlesztői mernek nyitni az isteni lapok új iránya felé, ami nem a „0-ért lapot fogok, és húzok egyet kör végén” vonalat erősíti. Ettől persze még Járj!-on kívül maximum moa pakliban játszanám, de legalább a Brutálgeddonon kívül van még egy lap, ami most már bekerülhet a Járj!-ban használatos, isteni lapok közé.

Moa jardang (5)

Bevallom, a Google segített, hogy megtudjam, mi is az a jardang. Nem lövöm le a poént, érdemes utánanézni. Utána érdemes megfigyelni az illusztráción a magasság-szélesség arányokat.

Maga a lap faék egyszerűségű. Ha az ellenfél nem tudja megakadályozni, következő lépésben el lehet dobani a kezéből a varázslatokat (bár ez a része besül, ha az ellenfél már az anti-mágiának sem tudott lapot dobni, s még rosszabb, ha egy varázslata volt, s azt dobta neki). Majd feláldozva némi erőforráshoz és gyógyuláshoz tudunk jutni. Amit csinál, abban hatékony lehetne, de már a 2013-ban megjelent Antimágikus citadella is jobbnak tűnik, valamint a Csend tornya is ugyanezt próbálta csinálni. A végső döfést az adja meg szegény kártyának, hogy Tharr lapot is lehet dobni az anti-mágiájának, így még a saját isteni szettjét sem védi.

Negeshin agyfürkész (8)

A standard, 50 lapos paklikból 13 szinte biztosan isteni, talán akad 1-2 UR is, így a paklik kb 28%-a ellen counterként is funkcionálhat. Ez nem rossz arány egy moától. Ha ez valamiért kevéssé valószínű lehetőség, akkor a Dobótőr termelés mellett gonoszkodhatunk az ellenfél gyűjtőjéből. Ez egy kiszámíthatatlan erősségű képesség, nyilván a játék képétől függ. Egy „Kifordított varázsdobozt” visszahozni vele például kifejezetten nyerő üzletnek tűnik. Valószínűleg nem a maximális darabszámmal játszanék belőle, hogy biztosabban legyenek célpontjai a gyűjtőből idézésnek, de mindenképpen figyelemre méltó erősségű ez a lap – és közel sem csak a saját paklijába.

Önfeláldozó karaván (7)

1 VP, cantrip bűbáj, ami egy kör felkészülési időt hagy az ellenfélnek, hogy elgondolkodjon, mely lényünket szeretnénk elengedni, hogy gonoszkodjunk vele. Mivel választhatunk a leszedés és dobatás funkciók közül is, ezért rossznak nem mondanám, csak körülményesnek. Mielőtt leírnánk ezt a lapot, érdemes megnézni, hogy van a játékban 21 db, „Halálsikoly” képességgel rendelkező lény. Talán az új T. Vlagyimir és az Elemi argon lelövése számít a legjobb üzletnek. Van továbbá 10 lény, ami gyűjtőbe kerülés esetén szinten tápol minket, ezek közül a Fekete Főnix, a Fekete patkány és a Haldokló főnix lehet érdekes. Bár nem hiszem, hogy erre alapoznánk a paklinkat, de érdemes figyelni ezekre a nüanszokra, hátha helyet szoríthatunk neki a pakliban.

Tilretas homokpiramisa (10)

Még egy 1 zanszilánk idézési költségű lap, amit ráadásul lehet építeni. Képességével összesen 163 kártyalap közül kereshetünk elő kedvünkre való lapot. Ami a legszebb az egészben – ahogy már a Homokféreg-nél is leírtam – hogy a keresett lapot a képességének köszönhetően akár csak nekron költség kifizetésével az asztalra varázsolhatjuk.

Fontos: Nem szabad elfelejteni, hogy a zanszilánk idézési költségű lapok idézési költsége semmilyen módon nem csökkenhet 1 alá. (Kódex 7.2.2.)

Ettől függetlenül a Homokféregnél részletezett lapokkal, vagy amennyiben Tharr istenivel játsszunk például a Moa homokgránáttal őrült pörgést indíthat be. Felhasználási köre végtelen. Egyaránt jó semleges csatamezőbe, az új goblin epikushoz, esetleg Tharr követő mellé, ez csak ízlés és fantázia kérdése. Mondhatni bárhova játszható lap, ki is meríti a 10 pontos lap fogalmát. Az egyetlen “szerencse”, hogy a Goblin logisztikus nem keresheti.

Tőrgodan (9)

Immáron sokadik alkalommal veszem észre, hogy az új ritkákból elég sok lap visszatermeli a saját idézési- és a lapköltségét ÉS emellett nyilvánvalóan csinál is valamit. Ez a lap is gyakorlatilag lecseréli a befektetett varázspontot csontra, majd szorgalmasan termeli a tőröket és a csontot. A moák trükkjének hátrányát erőforássá változtatja, miközben kellő mennyiségű zanszilánk költségű lap használatával tempó előnyhöz is juttat minket. Az már csak hab a tortán, hogy a sebzést gyengítő képessége miatt az ellenfélhez történő Dobótőr termelés csak jelképes erőt képvisel. Az Antimágikus goblinnal és a Goblin régésszel együtt szerintem komoly jövő áll a Tharr lényes paklik előtt.

Törpe ellentámadás (8)

Sajnos a törpe pakli egyelőre nem uralja az asztalokat, így a kötelékére csak nagyon ritkán, vagy morfok használatával támaszkodhatunk. Antimágiának nem lehet eldobni, ami nagyon fontos fegyvertény, tekintve hogy nem egy igencsak hasznos lapot kaptak a páncélosok. Sikeres kijátszás esetén a befektetett költségből 1 szörnykomponenst visszaad, ami kötelék esetén igencsak olcsóvá teszi a lapot. Mivel nem isteni lapcounter, ezért érdemes észben tartanunk a létezését a Gárdakapitánnyal együtt, ha Tharr-t szeretnénk pakliba tenni. Valószínűleg szezonálisan lesz népszerű, ha épp forognak morfok ill. törpék a metában. Apróság, de nem akadályozza meg a Rozoga lebujt, ez néha vicces helyzeteket szülhet.

Uterenth agyaghadserege (6,5)

Bevallom, ezt a lapot nem pontosan értem. Gólem pakliba adná magát, a baj csak az, hogy az Argumgólem mellett nem sok igazán erős lap van (Szerk. – Homokgólem, igaz az az Új Nemzedék versenyekről kiesik.), amiért helyet szorítanék a barna színnek benne. Lassan Járj + Tharr követős pakliba akár ki lehet próbálni, egy Kisebb angyal-t mindig szívesen látok az asztalon követő törés esetén. Ha lelövik, akkor is kaphatunk egy angyalkát, ez csökkenti a használatából eredő rizikót. Első ránézésre nem győzött meg ez a lap, igaz ez egy gyakori laptól ez nem is elvárás. Azt mindenképpen értékelem benne, hogy több opcióból választhatnak a használói, van benne koncepció, és ötletes a név-grafika-altípus-színesítő szöveg együttese.

(Szerk. – Ezt én is megfigyeltem a kiegészítő több lapjánál, hogy koherens egészet alkotnak a képességek, az altípusok és a színesítő szövegek. Ez nagyon szerethetővé teszi a kiegészítő lapjait. A lapról talán Hegedüs Márk sokkal pozitívabban tudna nyilatkozni.)

Sheran

Harmadik színként a semleges istenek közül jöjjön a természet istennője Sheran. Maga a szín elég sok kontroll kiegészítő színe, s nem is olyan régen még uralta a metát olyan lapokkal, mint a Varázskert, a Komposztálás vagy a védekezés szabály változása után használhatatlanná váló Lohd Haven. A kiegészítőben elég sok lapot kapott egy olyan koncepció, amely érdekes paklik építésére adni lehetőséget, amennyiben a vonalat nem ezzel a kiegészítővel engedték volna el a tesztelők. Érdekes döntés, részemről (Robi) egy ideje figyelem ezt a vonalat.

A béke megkötése (7)

Ács Domonkos jóvoltából alapos ismertetőt kaptunk korábban a lapról az Eldüen oldalán. A “mérgező – elf – pók – Sheran varázslatokra” épülő Sheran kontroll pakliban valószínűleg ingyen, lapköltség nélkül kaphatunk vele szörnykomponens előnyt és gyógyulást. Ezen felül kikapcsolhatja egy darabig az Együgyű hátrányát. A saját paklijába az előzőek miatt szerintem kiváló, másodikként kijátszani kívánt lap, szeretni fogjuk (vagy épp az is lehet, hogy nem).

Alattomos skorpió (6,5)

A lapról első gondolatom az volt, hogy a kiegészítő harmadik olyan illusztrációja, ami nem tetszik. Elismerem, a huszonhatodik skorpiót megrajzolni nem egyszerű, de egy picit talán lehetett volna variálni vele. A Szinati templomőrhöz hasonlítható, saját közegében egyre erősödő, semlegesítő lény. A templomőr ingyen érkezik, a skorpióra zanszilánkot kell költeni, ez a dolog 2020-ra már a nem gyakori régióba száműzi a lapot. Ha lesz mérgezős pakli, akkor oda biztosan betenném. Leinkább azért, mert ott komoly reakció drágítása is lehet.

(Szerkesztő megjegyzése – Ez a vonal nekem kifejezetten tetszik. Nekem úgy tűnik egy ideje, hogy kicsit nehezen akar összeállni ez a mérgezős lényekre épülő kontroll Mérgező rakshallionnal. A kiegészítő lapjait nézegetve nem lennék meglepve, ha valaki próbálkozna ezzel a vonallal, elvégre 2 olyan isteni szett is van, ahol vannak ebbe a szekcióba illő lapok.)

Az élet vize (7)

Örökifjú lap ez is, időről időre elmúlnak a ráncai. A jelenlegi verzióját leginkább a Kisebb gyógyító szentélyhez tudnám hasonlítani. Az picit abban a részben jobb, hogy fixebb a gyógyítása, ellenben ami nekem nem tetszik benne, hogy hálót rak játékba. Az élet vizét kezdő paklikba szívesen játszanám.

Ékszerteknős (7)

Ba-BUMM! Ennek a teknősnek az oszlop lábai – akárcsak a grafikája – földbe döngöl! Elképesztő, mennyi képesség (6) és stat (4) fér egy 1 VP-s, gyakori lapra. Minden helyzetben konfigurálható, foglalkozni kell vele, igazán életrevaló, izmos kis szörny. Az erejét nem merem megkérdőjelezni, mert épp felém rohamozik. (Amúgy csak 6 pontot kapna)

Feltárt rejtekhely (7,5)

Sheran túlsúlyos paklikban jó eséllyel cantrip lapként érkezik egy ingyenes bűbáj, ami mindig jó indítás. Hogy utána megmutatja az ellenfél kezét, az a mai környezetben hatalmas fegyvertény. Nagyon nem mindegy, hogy a Rozoga lebujjal kockáztatunk-e. De biztosíthatja a megindulásunkat is. Ráadásként, ha a saját pakliján túl keresgélünk neki helyet, olyan népszerű lapok lehetnek a játszótársai mint Solisar, Fürge elf, Demizra, vagy éppen Lohd Haven vaházslata. Mindig szerettem azokat a lapokat, amik ingyen csinálnak valamit a megfelelő környezetben, szerintem ezzel a bűbájjal is érdemes kísérletezni.

Gyógyító köd (6)

Kissé zavarban vagyok ezzel a lappal kapcsolatban. Egy kiegészítőben jelent meg az Elhagyott vizeskulacs nevű lappal, ami új szintre emelte a gyógyítást. 12-t gyógyulni is nagyon jól hangzik, de a kulacs akár 29-et is tud gyógyítani, ingyen. Igaz, a ködös gyógyulás lehet helyette counter is, de a kulacs meg cantrip. A gyógyító köd antiblokkol, a kulacs pedig áldozható zanszilánknak. Látható, hogy ma már az ilyen „egyszerű” lapoknak is van kettő, de inkább három képessége, ezért nehéz őket vákuumban nézni. A komplett pakli erősségét érdemesebb megvizsgálni, amibe betennénk őket. Ennek a lapnak az erejét valószínűleg nem a köd-erdő pakli fogja befolyásolni, inkább a különböző „kihívás” jellegű paklikban látom a helyét.

Ködmön (5)

Ennek a lapnak a kiadását a Lélekháló után egy kiegészítővel nem értem. Sokkal inkább azt használnám, mint ezt. Személy szerint nem igazán tetszik a „lényeid láthatatlanok” kifejezés, mert nem túl egyértelmű. Azt gondolom, hogy ez pont azok számára teszi nehezebbé a megértést, akik ismerkednek a játékkal.

(Szerkesztő megjegyzése – Személy szerint ködös pakliban kipróbálnám. Nyilván nem a legerősebb köd lapok egyike, azonban én azt látom, hogy előző kiegészítőben érkeztek izmos köd lények. Nem biztos, hogy baj, ha láthatatlanná tudnak válni.)

Lábadozás (5)

Jobban örültem volna, ha a lap képességei közelebb maradnak a régi verzió szellemiségéhez, ami ráadásul az Együgyű hátrányával is szinkronban volt. Ez a verzió a frissen bontott versenyeken kívül nem hiszem, hogy bárhova be fog férni.

Mór kaktuszgólem (6,5)

Jó esetben 1 VP és 1 nekron költségért, remélhetőleg Lassan járj! mellett szúrhatunk vele kaktusztüskét az ellenfél ujja alá. A kaktusztüske generálása nem zavarja a hálónkat, ellenben ha ÉP áldozással szüntették meg a gólem követőnket, akkor gyors halállal fenyegeti ellenfelünket. Nagyon ötletes, egyszerű lap, kezdő pakliba biztos szorítanék neki helyet.

Nagyobb ékszerteknős (9)

Nem tudom, milyen befolyások érték a grafikust, amikor az ékszerteknősöket megalkotta, mert szeretném, ha ez a stílus állandósulni tudna! 😊 Nagyon-nagyon hangulatosak, részletgazdagok ezek a képek!

Maga a teknőc az anti-mágia új szintjét bevezetve már kézből mutogatásra dobatja a varázslatokat. Ez a mi esetünkben remélhetőleg a Teknősök bölcsessége nevű csodakártyát jelenti dobott varázslatként. Együgyű-be, illetve sok hálóval játszó paklikba lesz igazán erős, ahol két-három kör alatt nehezen reagálhatóan képes előnyt generálni. Kijátszva egy meglehetősen méretes, mágikus védelmű lényt kapunk, ez azonban csak egy mellékszál, úgyis csak akkor tesszük le, ha már (közel) üres az ellenfél keze.

(Szerk. – Ami még eszembe jutott, hogy ennek a teknősnak a képessége csak hasonlít az anti-mágiára, de nem az. Emiatt képes kiszedni azt a varázslatot is az ellenfél kezéből, amit anti-mágiának nem dobhatna el.)

Ősvillám amulett (9)

A kézből dobós képessége meglepően nagy mennyiségű 2017 utáni kártyára képes reagálni. Magam is meglepődtem rajta, hogy közel 200 lapon van rajta valamilyen formában a gyógyul szó. Egy Méniach leszedését például érdekes lehet megfogni, bár a 4 ÉP költség az adott helyzetben (mivel a világoszöld sárkány nem elhanyagolható sebzéssel rendelkezik) sokba kerülhet.

A lapon szereplő háló, s az emellett azonnali Elektrogömb generálás csábítóan hangzik, lehet új szín kerül a villám paklikba? (A Viharszarv után ez már a második erősebb villám lap, ami Sheran színben jelenik meg.) Ha leszedik, akkor is kapunk egy tókent az 1 zanszilánkunkért. Az ereklye képesség különösen ötletes ezen a lapon, mivel a hálót szükség szerint ki is kapcsolhatjuk a feláldozásával. A villám szinergia amúgy is feljövőben van, szerintem sokszor látjuk még a Fluxusgenerátor mellett.

Pókméreg (6)

Standard 1 VP-s, védekezéses, gyakori lapleszedés, ami tókent is termel. A Fekete özvegy nem a legjobb tóken, ezért az alacsony pontszám.

(Szerkesztő megjegyzése – Ez a lap is illeszkedik a Sheran-elf-pók mérgezős kontrollba. Ráadásul védi a Rakshallion, mert a nevében szerepel a méreg szó. Abban a pakliban +2-es reakciódrágítással rendelkező, fekete özvegy termelő leszedés, ott biztos kipróbálnám, bár már van egy hasonló funkciójú lap a játékban, a Gemina Erdejében megjelent Méregförgeteg.)

Rúnabárd (6)

Megint egy dobásra counterelő lap. Elég sok lap termel lapelőnyt, ezért kiegészítő pakliban érdemes lehet helyet szorítani neki. Asztalra tenni ritkán fogjuk, ehhez sok az 1 szörnykomponens, és kevés a 2 izom. Még úgy is, hogy feláldozva visszaadja a befektetett szörnykomponenst. (Korábban írtam a Bűvös oázisnál, hogy jó a 2 izom, azonban nem mindegy mennyibe kerül, s hogy milyen felállásban használható a lap.)

Selyemátok (7)

A nehéz sorsú Sheran isteni szett újabb darabja. Manaköltség nélküli lapleszedés, ami jó esetben visszaadhatja a lapot is, és kapunk egy 3-at sebző lényt mellé – igény esetén hálóval. Meg kéne pörgetni párszor ezt a lapot versenyen, hogy valós véleményt lehessen róla mondani, de első ránézésre nem látom, miért ne a Komposztálás-t használnám a Selyemátok helyett, és válasszak egy másik isteni szettet. Ezen a kérdéskörön még a lap Jelenése sem változtat.

Sivatagi kőskorpió (8)

Manapság, amikor a Sherannal játszó paklik jelentős részében előfordul Teknősök bölcsessége, nem mindig életbiztosítás a kézből dobatás. Ha ettől nem kell tartanunk – például mert az ellenfél nem játszik a zöld színnel – akkor viszont ez a skorpió durva dolgokra képes. Két lépésben két lapot dobatni 1 VP-ért és egy lap felhasználásával komoly fegyvertény. Az már csak hab a tortán, hogy megoldás híján egy harmadik lapot is képes eldobatni, mielőtt fel kellene áldozni zanszilánknak. Nem mellesleg közben még meg is mérgezhet valami csúfságot. Szerintem ez a lap egy komoly érv, hogy átnézzük a mérgező lények listáját a követő mellé. (Ott ugyanis +2 rá reagálni, illetve célozni, ami kifejezetten nehezen kezelhetővé teszi. <— Ezt írhattam volna én is. R )

Sivatagi teknős (10)

Minden, Sherannal játszó pakli side-ja három darabbal fog kezdődni ebből a lapból. A Korlátozásban alap lap lesz. Ha félünk a Semleges csatamezőtől (amúgy nincs baj a mezővel), akkor elkezdhetünk zölddel játszani, hogy visszakapcsoljuk két körre a … végül is azt amit csak szeretnénk. Véleményem szerint olyan széles skálán használható ez a lap, hogy ha a Bufa segítsége tiltott lett, mert ingyen tempó előnyt adott, akkor ez is kaphatna hamarosan valami gyengítést. (Ez a lap közel ingyenes, tud cantrip lenni, ősmágiás, néha anti-mágiás, egyszóval igazi side lap.). Ha nem csinál mást, mint hogy kikapcsol egy epikust, már azzal VP hátrányt okozhat. Én úgy látom, hogy túlságosan is univerzális.

Spektrális skorpió (10)

Van az az ember, aki gusztustalan dolgokat mutogat a gyanútlan járókelőknek, és utána csodálkozik, ha mindenki utálja. Ha ilyet hallasz, akkor tudd, hogy ő nem a Fairlight bölcsességével és/vagy a Spektrális skorpióval játszó HKK-s, hanem egy szatír.

Megint egy olyan lap, ami nulla kockázat mellett képes permanens előnyt termelni. Meglehetősen bosszantó, hogy amikor régi tárgy követőt pont az ingyenes zanszilánk termelési képessége miatt tiltották be, erre azóta egyre másra jönnek ki az ilyen lapok, amelyek ugyanezt tudják, csak pepitában. Ezt nem lehet megszüntetni, és nem kezdünk miatta kevesebb lappal, cserébe „csak” be kell húzni. Sovány vigasz, mert késői játékban azonnal le lehet cserélni egy másik lapra, emiatt soha nem jön rosszul.

Szeth,a sivatagi ősatya (1)

Optimista emberként elképzelem a 2024-es versenyeket. Az új nemzedék formátumon minden lap dátumozása 2020-as, ezért nem lehet rá reagálni, és leszedni sem. (NTI FTW!) 3 VP-ért, fix 2 automatikus lapcountert ad, amire megint nem nagyon lehet reagálni. Emellett körönként dermeszt, és ha bátrak vagyunk, még az őrposztból is gonoszkodhat. Anno a B. Jagumir miatt is hisztéria volt, most megérkezett Szeth, aki méltó utódja.

Ez a szörny csak később fog beérni, de lehet olcsóbbítani, több lapot akadályoz meg. Nagyon valószínű módon tiltólistán lesz pár év múlva az új nemzedék formátumon, akkor miért kellett kiadni? Frissen bontotton, drafton megint tiltandó. A kiegészítő legfeleslegesebb lapjának érzem. Amikor megláttam rögtön megjelent a kódex idevágó mondata:

„Nem láthatnak napvilágot olyan lapok, amelyek a játékostól, annak tudásától, a többi laptól, illetve a pillanatnyi játék képétől függetlenül behozhatatlan előnyt biztosítanak valamelyik játékosnak.” (Kódex 1.2.1.)

Halkan jegyzem meg, hogy a Teknősök bölcsessége, Sivatagi teknős, és a Korlátozás kombináció is kimeríti ezt a kategóriát.

(Szerkesztő megjegyzése – Alapvetően mivel a lapok régebbi változatai is használhatók lesznek, ez a lap szerintem sosem lesz sztár. Most 3 VP-t beletenni, hogy elkapja valami senki nem fog szerintem. 2-3 év múlva érdekességképpen megnyerhet egy versenyt, de én úgy tippelem, hogy sokat nem fognak vele játszani.)

Sziklaskorpió (7)

Egyszerű, de nagyszerű kis lap. Ha az ellenfél gonoszkodásait nem is vesszük számításba, akkor is sok lap van, ami idézési költségként lapdobást kér. Ekkor optimális esetben 2 VP-ért érkezhet egy 5/5-ös, 2 izommal erősített lény, ami még a halála után is tud izmot osztani. Kedvenc játszópajtása a Mithril gólem, a Csábító papnő és a Fókuszálás lesznek. (Nem mellesleg Korlátozásba is befér, hiszen itt a feltételét a játék elejétől teljesítjük.)

Teknős pergamengyűjtő (10)

Ez a lap is egyike azoknak, amelyek komoly gondot okozhatnak később. Ez az 1 VP-ért lapot keresek divat véleményem szerint minimum aggodalomra ad okot. Sokszor láttuk már, hogy az Idéző teknős milyen pörgéseket képes produkálni első körben. Akárhogy nézem ezt a fajtársát, bizony ez sem jelent kisebb veszélyt. A legbutább első körös megoldás egy Búvópatakot keresni vele, ami visszaadja a befektetett manát, majd megalapozza a második körös pörgést. Az anti-mágia: 1 miatt teknős epikussal, korlátozással, illetve a kék/sárga isteni vonulattal is kombinálható (mivel ezek adnak 6-6 nem varázslat alapú, isteni lapot). Talán még a Rhatt istenivel is működhet, mivel a teknős miatt elegendő lehet 1 db Brutálgeddont használni. Ez a lap a Csuszpit méltó utóda, nagyon sokat látjuk még versenyeken.

Tüskecsapda (5)

Hiába többször használható a képessége, a Dűneelf köröket ver rá a kiegészítőn belül is.

Vérszívó skorpió (7)

Nem tudom, ki adta a Skorpiókirály instrukciót a lap képéhez, de jól tette. (Igen, Nagyon elfogult vagyok Nagy Gergely illusztrációival szemben.)

Ahogy először elolvastam a lapot, az Árnyékhold kiegészítőben megjelent A vámpír csókja nevű lap jutott eszembe. Akkor az egy top spoiler volt. Ma egy lénybe épített, a csókkal azonos mennyiségű sebzés, és egy mérgezési képesség az akkori idézési költség ötödéért már csak egy gyakori lapra elég.

A végzeturak között is volt egy hasonló példány, Zokneenho, csak ő nem gyógyított. Anno ő is népszerű lap volt, szerintem a kezdő paklikban ennek a szörnynek is helye lesz.

Zoloboo (8)

Szentséges Raia a mennyek országában, mekkora fan-service ez a lap! 😊

Egyszerűen imádnám, ha egy Hőskorszarkos illusztrációval vagánykodó Zoloboo-val terrozizálhatnék tűz-villám szinergiával felálló Semleges csatamezőket. A képességei kifejezetten a jelenhez igazítottak, emiatt pedig szerintem sokszor feltűnik majd side-okban.

Az egyetlen szívfájdalmam, hogy az eredeti flavor nem fért rá. A magas pontszámot a személyes elfogultság indokolja – bár tényleg sok kiegészítőben helyet kaphat.

Ezek voltak a semleges színekhez tartozó lapok, a következő bejegyzésben a gonosz istenek lapjai, a kódos, promóciós és az UR lapokról lesz szó. Nektek hogy tetszett az elemzés? Van, amit hozzáfűznétek? Esetleg másképpen gondoljátok az itt leírtakat? Véleményeteket osszátok meg itt, vagy a Facebookon. Találkozunk hamarosan a gonosz lapokkal.

One Reply to “[HKK] Homokdűnék lapelemzés 2 – Semleges istenek”

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük