[RPG] Hős Históriák MAGUS ETK verseny

By Robi

Régen elég sokat játszottam RPG-t, aztán hosszabb időre elengedtem. Végül a Covid lezárások előtt egy hirtelen jött lehetőséggel tértem vissza az RPG világába. A versenyt követte egy D&D kampány, amit 2021 év elején kezdtünk, s azóta is folyamatosan játszunk. Illetve azóta egy MAGUS kampány is indult, amit idén év elején kezdtünk. Áprilisban részt vettem egy szombathelyi UTK rendszerű versenyen a LvL Up-ban, azonban arról hiába készült videó, sajnos még mindig van olyan csapat, amelyek nem játszotta le, így az továbbra sem publikus. A játékok és versenyek sora hamarosan a Dungeonban fog folytatódni. Itt fogunk indulni ugyanis egy Hős Históriák elnevezésű MAGUS ETK versenyen. (Igen, korábban ehhez kerestem csapatot.) A mai bejegyzés apropója, hogy megtudtunk pár információt a versenymodulról, így azokat szeretném ma kicsit górcső alá venni.

Kardok Ünnepe 13. (2020. 5/3 rész)

Mielőtt belevágnánk a Hősi Krónikákba meg kell említsem, hogy mivel az UTK verseny videója nem kerülhetett fel, ezért néhány kérésnek eleget téve (valamint kárpótlásként) kikerült a Kardok Ünnepe 13-nak a következő része a csatornára. Az alábbi linken tudjátok elérni ezt a videót:

Hős Krónikák

Első alkalommal kerül megrendezésre ez a szerepjáték verseny, s ennek helyet nem más ad, mint a Dungeon. Az előzetes történet szerint maga a modul egy esküvőn fog játszódni, ahol egy öreg nemes személyes testőrségeként veszünk részt. Az előzményekről bővebben itt olvashattok.

A csapatunk nagyjából 2-3 hete állt össze, de még nincsen meg a végleges összetétel. Még nem tudjuk, hogy ki, mivel jön. Bár talán a többségünkben már körvonalazódni látszik az irány. (Erről viszont – érthető okokból – nem írok.) Van 12 előre kidolgozott karakter, amelyek többségének egészen jó háttértörténete is van, így jó eséllyel mindenki megtalálhatja majd közülük azt, amelyik a leginkább kedvére való. Legnagyobb sajnálatomra sem varázslót, sem boszorkányt nem dolgoztak ki a készítők, pedig ez a 2 kaszt kifejezetten érdekelt volna. Ez persze nem jelenti azt, hogy az alább bemutatott karakterek közt ne találnék számomra megfelelőt.

Az én játékstílusomra jellemző, hogy nagyon szeretem a kevés dobálással lefutó (inkább narratív jellegű) játékokat. Ha lehet inkább szeretek az agyamra támaszkodni, mint arra, hogy a kocka merre viszi tovább a cselekményt. Ennek megfelelően általában a támogató karaktereket preferálom, s kevéssé szeretek harcos kasztokkal játszani. Nekem az túl egysíkú. Ahogy szoktam mondani, “ha csak kalapácsod van, könnyel lehet, hogy minden problémát szegnek nézel“.

Harcosok

Minden csapatban szükséges, hogy legyen 1-2 fegyverforgató, ha “eldurvulna” a helyzet. Többnyire nélkülük nehéz elindulni. Jómagam nem vagyok oda értük, hiszen többnyire sok dobálást igényelnek.

Aisha a suttogó (7. szintű gladiátor)

Jelleme: Káosz, Faj: Ember (dzsad)
Rövid előtörténete: Aisha apja miatt lett gladiátor. Az atyja részt vett egy összeesküvésben az emír ellen, ami elbukott, emiatt a ház elvesztette rangját, befolyását. A családot elítélték és szokatlan módját választották a kivégzésüknek. A család minden tagját (köztük a lányt is) összezárták 3 kiéheztetett oroszlánnal. Arról nem szól a történet, hogy ezt miképpen élte túl, azonban ez jelentősen megviselte a személyiségét, ami érthető módon labilissá vált. Könnyen szót ért az állatokkal, így élte túl az oroszlánokat, s mivel más lehetősége nem volt, ezért gladiátornak állt. Az állatokkal jobban megérti magát, mint az emberekkel. Fegyverként 2 jatagánt visel, azzal harcol.
Előny: Macskaszem tetoválás – Ért a macskák nyelvén, s tudja irányítani őket.
Vélemény: Szerintem a gladiátor egy nagyon egyszerű karakterkaszt, kezdő játékosok bátran választhatják. Nekem több bajom is van vele. Egyfelől nem éppen társasági karakter (kevés szociális képzettséggel rendelkezik), ami ugye nem lenne baj egy esküvőn játszódó kalandban. Híres, ezért akár ismerhetik is (ez némi előnyt jelenthet), azonban a karakteren az nem igazán segít, hogy inkább az állatokkal találja meg a közös hangot. Én az előtörténetből arra következtettem, hogy a modul inkább a szociális képzettségek használatára koncentrál, az meg egy gladiátornak nem sok van, ráadásul képzettség pontot sem kap annyit, hogy ezekből pótolja a hiányosságokat. Azt igazából nem értettem, hogy az emírnek miért jó, ha felnő a kislány, s lesz egy fix ellensége. Ahogy az sem túl következetes, hogyha túlélted akkor mehetsz. (Arra, hogy egy hónapig mit evett és ivott a lány már ki sem térek.)

Archi Con Regan (7. szintű lovag)

Jelleme: Rend, Faj: Ember
Rövid előtörténete: Egy valódi veterán, akinek az atyja is lovag volt már. Harcolt a Dúlásban, így délvidéken egy veterán katonának, egy valódi hősnek számít. Érdemei miatt őt is sokan ismerhetik. Egy legenda szerint egyszer puszta kézzel fojtott meg egy orkot, emiatt ráragadt a Medve becenév. Mostanában a birtokai fenntartásához különböző kölcsönöket vett fel. Szerencséjére a hírneve miatt mindig van, aki segítsen neki. Személyiségét tekintve kicsit mogorva, ugyanakkor igazságos, erkölcsös, hazafias és a becsületre sokat adó ember. A végsőkig kitart még akkor is, ha már úgy tűnik, hogy minden elveszett.
Előny: Van egy +1-es rúnakardja.
Vélemény: Számomra ő a legideálisabb jelölt az összes harcos kasztú karakter közül. (Bár én nem fogok harcossal játszani.) A lovagnak sok szociális képzettsége van, ami alkalmassá teszi egy esküvőn játszódó kalandra. Mindemellett sok harcérték módosítót kap, így egy kiváló harcos. S ami nagyon nagy előny, hogy van egy mágikus fegyvere. Kiszámolva a karakterkidolgozáskor ez közel 100 aranyba kerülne, ami azért meglehetősen nagy előnynek tűnik. Nem nagyon csodálkoznék, ha minden csapatban feltűnne. A jelleme és a személyisége alkalmassá teszi az együttműködésre, szerintem ideális csapatjátékos választás.

Caran Sil (7. szintű fejvadász)

Jelleme: Rend, Faj: Ember
Rövid előtörténete: Egy tragikus és nehéz gyermekkorral rendelkező karakter. Apját nem ismerte, anyja rabszolgaként halt meg Gorvikban, ahol Caran a tudományát tanulta. Még fiatal korában megszökött a klántól, akik máig azt hiszik, hogy odaveszett. A Dúlás alatt Pyarronnak dolgozott. Így a háború végeztével, érdemei elismerése végett engedélyt kapott, hogy a pyrroni iskolákban tanuljon (többek közt mágiahasználatot). Időközben inaktívvá vált, letelepedett és családot alapított. Van egy felesége és 2 gyermeke. Személyiségét tekintve nyugodt, higgadt, mindent többször átgondol. Kiváló megfigyelő, és jól alkalmazkodik minden helyzethez. A siker érdekében elég sok mindenre rávehető, s mivel mindig a legkisebb rossz felé húz, ezért sokkal több vér tapad a kezéhez, mint szeretné.
Előny: Bal talpán van egy mágikus tetoválás, ami a Füstidézés nevű boszorkány képességhez hasonlatosan működik.
Vélemény: Én nem szeretem a fejvadászt, mint kasztot, mert túlságosan sunyi és alattomos kasztnak tartom. Igazából valószínűsítem, hogy túlságosan sok a rossz tapasztalatom az őket választó játékosokkal. Úgy gondolom, hogy sokan csak az erkölcs teljes hiánya miatt választják, valamint azért, mert erősnek tartják ezt a lopakodó, hátba támadó harcos kasztot. Sajnos emiatt a kaszt tagjai meglehetősen sok vértől csatakos kalandnak a főszereplői.
Ez a karakter ennek ellenére hangulatos, sok tekintetben hasznos. Jó megfigyelő és ugye ért egy csomó olyan dologhoz, ami ilyen környezetben elengedhetetlen. Elég jól ki tudja váltani a tolvajt, ha egy csapat inkább ütőerőre meg rá, mert pont azok a százalékos képzettségei jók, amelyek egy ilyen kalandhoz kellhetnek. A jelleme és a családi háttere miatt alkalmas a csapatjátékra. Szintén jó választás lehet.

D’Orowan Shen (7 szintű harcos)

Jelleme: Rend, Halál Faj: Ember
Rövid előtörténete: Szintén egy tragikus gyermekkorral megáldott karakter, aki ezúttal már Halál jellemmel is bír. (Talán ő az egyetlen ilyen karakter, akinek köze van ehhez a jellemhez.) Már az édesapja is katona volt, aki ráadásul egy háborúban esett el. S ha ez nem lett volna elég nem sokkal később egy betegség következtében anyját is elvesztette még serdülő korában. A fiú jó eszű kölyök volt, korán megtanult sakkozni és nagyon szerette a rejtvényeket. Szülei halála után egy boncmester mellett tanult, ak Darton földi szolgájaként beavatta az ifjút az isten tanaiba. Ez a karakter nem csak egy harcos, emellett szakrális hatalommal is bír. Személyiségét tekintve Shen kifejezetten aprólékos. Nagyon jó megfigyelő, a végletekig kitartó, s mindemellett intelligens. Nem hiába dolgozott nyomozóként az egyik városi őrségnél. Szereti a logikai feladványokat, a bonyolult összefüggéseket is könnyen átlátja. Sajnos némi negatívum, hogy elég szűk szavú, kicsit magának való. Megbízható, s minden esetben állja az adott szavát. Nem szeret érzelmileg kötődni senkihez, nem egy elköteleződő fajta. Kevés olyan dolog van a világon, ami undorral töltené el, nagyon jól bírja a másoknak megterhelő szituációkat. Nyomozóként és helyszínelőként van gyakorlata bűnügyek felderítésében.
Előny: Képes használni a szakrális mágia néhány varázslatát. Ezek pedig a következők:

  • Jellemérzékelés
  • Átokérzékelés
  • Csapás
  • Búcsúpillantás
  • Érzékelés Hazugság

Vélemény: Mind személyisége, mind a karakterábrázolása, mind pedig a karakter képzettségei arra predesztinálják, hogy egy nyomozós kalandban jól megállja a helyét. Sok szempontból izgalmasabb a lovagnál. Tud mágiát használni, ami mindenképpen érdekessé teszi. Szintén a személyiség leírása és a Rend jelleme alkalmassá teszi csapatjátékra. A felsoroltak miatt ez a karakter lehet egy érdekes választás. Ha harcost kellene játszanom csak a Halál jelleme lenne kifogás a számomra, mert jobban szeretek Élet jellemű karakterrel játszani. Ezzel együtt érdekesnek és izgalmasnak tartom.

Vores Vin (7.szintű harcos)

Jelleme: Rend, Faj: Ember
Rövid előtörténete: Egy egyszerű polgári családból származó ifjú, aki a Dúlás idején harcolt. Ott vált belőle igazi katona. Olyannyira jól kitanulta a háború mesterségét, hogy később a Praedarmon Lobogói néven alapított harcos iskola egyik alapítója és tanára vált belőle. Elsősorban tanárként, másodsorban testőrként keresi a kenyerét. Félelmetesen jó harcos. Mindig két fegyverrel harcol, s ellenfelei szerint kiismerhetetlen, kellemetlen stílusban küzd. Személyiségét tekintve ízig-vérig katona. Jó modorú, fegyelmezett, tettre kész, ápolt. Egyetlen hibája, hogy kissé lenézi azokat a férfiakat, akik nem értenek a kardforgatáshoz.
Előny: Speciális pszi alkalmazás ismerete: Energiafelszabadítás
Vélemény: No ez a 12 egy tucat harcos. Szög egyszerű, jól harcol, meg még jól is harcol. S nem tudom, hogy említettem már, hogy jól harcol. Igazából van egy speciális pszi alkalmazása, hogy legyen valami érdekesség benne. Szerintem ez sokat nem segít rajta, így az én szememben ez a karakter nagyjából egyenlő a fenti gladiátorral. Mindketten egy dologban jók, abban nagyon. Kezdőknek jó választás, azonban semmi speciális nincs benne, s kétségeim vannak felőle, hogy a szakértelmei jól használhatók egy esküvőn. Ami miatt egy kicsit jobbnak tűnik a gladiátornál, hogy a harcosnak több a képzettségpontja, így jobban egyéni képre szabható.

Makoto Akiro (7. szintű harcművész)

Jelleme: Élet, Faj: Ember
Rövid előtörténete: Makoto egy Tiadlanból származó harcművész. Gyakorlatilag gyermekkorától kezdve ezt tanulta, szülei korán elszakadtak tőle, hogy egy neves iskolában tanuljon. Később a Dorcha haderejében is szolgált. A harc művészete mellett egy másik területen is szaktekintélynek számít: ez pedig a főzés. Igazi ínyenc, vonzódik a gasztronómához. Dél-Ynevre is azért költözött, hogy újabb és újabb népek szakácsművészetét sajátítsa el. Kiváló szakács (ez akár egy nyomozás és mérgezés gyanúja során jöhet jól), s immáron évek óta (jelenleg is), egy fogadóban dolgozik, mint szakács. Rendezett a háttere, a családja él, s tartja is velük a kapcsolatot. Ő az első Élet jellemű karakter, ami nekem jellemileg talán eddig a legszimpatikusabb. Személyiségét tekintve nyugodt, magabiztos, jókedélyű, elhivatott, és sokszor aprólékos, néha már túlságosan is körülményes.
Előny: Harcművészet Nisen-nid-to
Vélemény: Én a kardművészt jobb kasztnak tartom a harcművésznél. Ami előny, hogy fegyver nélkül is mágikus támadással rendelkezik, s emellett a jelleme is jó, így könnyű vele kijönni. Amit én kicsit hátránynak érzek (vagy legalábbis nem látom jelenleg a miértjét) a szakács szakma hasznosságát, bár nyilván nem véletlen, hogy van, aki ért ehhez. Összességében a harcművészek könnyen túl tudják szárnyalni a harcosokat, a mágikus támadás hasznos, mondjuk sok szociális képzettségre KP náluk sem fog jutni. Igazából a harcművész nem igazán harcos alkaszt (egy kicsit annál a Slan pszi miatt több), így a besorolása nem feltétlenül pontos. Hasonló pszi képességei a fejvadásznak is vannak.

Összességében én a harcosok közt a következő sorrendet állítanám fel, ismerve a kaland előtörténetét:

  1. Archi con Regan (lovag)
  2. Caran Sil (fejvadász)
  3. D’Orowan Shen (Darton hívő harcos)
  4. Makoto Akiro (harcművész)
  5. Aisha és Vores Vin. (gladiátor és harcos) Ők nagyjából egy kaptafa, én őbennük látom a legkevesebbet. A harcosnak több a KP-ja, így őt talán jobban el lehet vinni egyedi irányba.
Szerencsevadászok és az egyetlen varázshasználó

Minden csapatban fontos szerep jut a szerencsevadászoknak. A tolvaj nagyon hasznos tud lenni a rengeteg százalékos képzettsége miatt. Vannak helyzetek, amiket szinte csak ő tud megoldani. Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy a MAGUS egyik legjobban túltolt, egyik legerősebb, később nerfelésre szoruló kasztja, a varázsló mellett a bárd volt. A bárd még így is kifejezetten erős kaszt, nagyon jól helyettesíti a tolvajt, egy harcost és még varázsolni is tud. Sok százalékos képzettsége van, s azt jól lehet hasznosítani, hiszen célkarakternek például nem feltétlen kell kötéltáncra, vagy zsebmetszésre. Lehet ügyesen lavírozni itt is a százalékos képzettségekkel, így jó helyettese lehet a tolvajnak.

Az egyetlen varázshasználó ebben a modulban nem más, mint egy Tűzvarázsló. Én őt a “nem véletlen, hogy van ilyen karakter” besorolásba tenném. Így aztán valószínűleg hasznos lesz a kaland szempontjából. Jó esély van rá, hogy szükség lesz az ő képességeire is. Ahol a harcosok elérik a határaikat, onnan lehet, hogy egy pusztító varázslatokkal felvértezett tűzvarázsló tovább tud menni.

Hoygen Siric (8.szintű tolvaj)

Jelleme: Nincs megadva, de az előtörténet alapján leginkább Káosz Faj: Ember
Rövid előtörténete: Szüleit a nomádok megölték, s egyedül küzdötte fel magát a tolvajcéh ranglétráján. A börtönben megtanult tetoválni, valamint kábítószereket tud kotyvasztani, aminek az eladásából a mai napig jól megél. Rendszeresen eljár társadalmi eseményekre (ezt igazából nem értettem a történetében), s imád hölgyekkel ismerkedni. Személyiségét és tulajdonságait tekintve jó megfigyelő, éber, alkalmazkodó. Humoros, azonban sokat beszél, valamint sokszor túlzásba viszi a tréfát.
Előny: Van egy mély tarisznyája, ami hasznos mágikus tárgy. Ezen kívül ismeri a Kaméleon nevű pszi alkalmazást, valamint van két mágikus tetoválása, ami miatt nem vásárolhat több varázstárgyat.

  • Hallójel a bal fül mögött, egyszeri 6 óra 2% sérülés esély
  • Villámrajz a bal tenyéren 3k10Sp egyszeri 5%-ék sérülés esély

Vélemény: A tolvajok mindig hasznosak. Rengeteg százalékos képességük van, lopózásban, rejtőzésben, zárnyitásban verhetetlenek. Van egy mély tarisznyája, ami nagyon hasznos varázstárgy, a hallgatózáshoz egy varázsjele, valamint egy egyszer elsüthető villámsebzése. Eléggé jól fel lett erősítve ez a karakter, minden bizonnyal szükség lesz efféle képességekre. A Káosz jellemmel nem vagyok megbékülve, mivel az efféle karakterek többségével nehéz együttműködni. Ami még nem tetszik, hogy szerintem az előtörténete zavaros. Ne igazán értettem, hogy egy közrendű mit keresne nemesi összejöveteleken, egyáltalán hogy jut be oda. Ez nekem nem igazán világos. A háttere ellenére ez a a karakter egy kifejezetten érdekes, jó választásnak tűnik.

Ru’rrin Chier (7.szintű bárd)

Jelleme: Élet, Káosz Faj: Ember
Rövid élettörténete: A Dúlásban elszegényedő nemesi család sarja. A háború 2 bátyját is elvette a családtól, és maga is többször megsérült. Mivel tehetségesnek bizonyult a zenében és kellemes énekhangja volt, ezért hamar egy neves bárd kezei alá került. A tehetsége és a neves mester hamar lehetővé tette neki, hogy nemesi bálokon forduljon meg, s ott zenéljen, így mára anyagi gondokkal nem küzd. Tudja azonban, hogy elszegényedett család sarjaként csak magára számíthat. Személyiségét tekintve jó kedélyű, humoros, kissé szószátyár, azonban kellemes és művelt társalkodó. Gyengéje a női nem, azaz inkább a női igen. Ha lehetősége van minden nőnek teszi a szépet, s ha lehetősége adódik ágyba csábítja őket, ami miatt gyakran keveredik bajba.
Előny: Bárdmágia használata, amiből az alábbi varázslatokat ismeri.

  • Dalmágia: Nyugalom, Álom, Ellentétek, Félelem, Bájolás, Mágia dala
  • Hangmágia: Beszélő múlt, Csend, Zajkeltés, Rejtett üzenet, Hangtanulmány, Bűvhangszer, Hangteremtés
  • Fénymágia: Ködalak, Hasonmás, Félelmetes Fegyver, Alakváltás, Tárgyalkotás, Fényvarázs, Fókuszált fény, Illúzió, Lényalkotás, Éjszakai látás, Vakon látás, Rejtjel, Rémítés, Maszk, Szivárvány, Tükör, Teljes álca, Személyes varázs, Fegyvertár
  • Egyéb bárdmágiák: Tanulás, Hipnózis, Figyelemelterelés

Vélemény: A bárd a tolvaj melletti, ugyanolyan hasznos karakter. Sok szempontból jobb választás, mint egy tolvaj. Rengeteg százalékos képzettsége van, a tolvaj után neki van a legtöbb. Emellett varázsol, viszonylag jól harcol, szóval sok szempontból ideális karakter. A kaszt nerfje miatt nem ismer minden mágiát, s nekem ez vele a legnagyobb bajom. Az Élő történelem például nagyon hiányzik a varázslatok közül. Egyik szerencsevadász szerintem kötelező a kettőből, s majdnem mindegy melyiket választják a csapatok. Nagyjából ez csak ízlés kérdése. (Meg tápolásé.)

Wolgano Ivien (7.szintű tűzvarázsló)

Jelleme: Káosz, Faj: Ember
Rövid élettörténete: Polgári családban született egy elég komoly hátránnyal, mégpedig azzal, hogy albínó. A család jómódú volt, így úgy szerették volna megóvni a csúfolódástól a gyermeket, hogy magánoktatót kerestek mellé. Egy lar-dor-i mester személyében találták meg a megfelelő tanítót, aki eleinte mágiaelméletre, később titokban a godoni mágia rejtelmeire oktatta az ifjú leányt. Amikor ez a család számára nyilvánvalóvá vált végül nem a mester elbocsátása mellett döntöttek, hanem elfogadták a megváltozott helyzetet. Az ifjú lány – ahogy cseperedett – idővel a családi gyertyaöntésből és az áru szállításából is jelentős részt vállalt. Ekkorra már magabiztosan használta a tűzmágiát, így a hosszú utakon ő védelmezte a szállítmányt. Utazásai alatt mestere is el-elutazott, sokszor hónapokra. Ezek közül az egyikről sosem tért vissza. A lány szerette volna tudni, hogy mi történt vele, így végül elment és kiderítette, hogy mi történt a tűzvarázslóval. Megtudta, hogy a tanítója életét vesztette egy kuszának tűnő, meglehetősen gyanús esetben. Így az ifjú tűzmágus mester nélkül maradt, azonban egykori mestere nála maradt könyveiből folytatta tanulmányait. Személyiségére leginkább az jellemző, hogy szomorkás, melankolikus, filozofikus, illetve felettébb kíváncsi, érdeklődő és vidám. Máskor pedig lobbanékony és tettre kész.

Előny-Hátrány

Előny: Tűzmágia használata. Sajnos renegát mester révén bár szerteágazó, ugyanakkor mégiscsak hiányos.

  • Fény Ösvénye ismert varázslatai: Alapvető tűzmágia, hat iskola forma,
  • Védőmágia: Szalamandra bőre, Tűztagadás.
  • Szabad elemi formák: Tűzgolyó, Lángszórás, Tűzhenger, Tűzzápor, Tűzgyűrű, Lángoszlopok
  • Magasiskola: Izzó tekintet, Sárkányfiók lehelete, Tűzijáték, Tűzcsapda, Futótűz, Tűzalak, Fémizzítás, Lávafolyam, Hatalom aurája, Tűzpenge, Kémtűz, Belső tűz
  • Közönséges tűzek: Tűzválasztás, Feketetűz, Tűzébresztés/lohasztás, Tűzcsapás, Lobbanás, Füstmarás

Vélemény: Az egyetlen valódi mágiahasználó a papok mellett. Valószínűleg szükség van rá, bár személy szerint én nem vagyok oda az efféle harci varázslókért. Hasonlóan a harcosokhoz nekem a tűzmágus egysíkú. Tüzet tud idézni sokféle formában. Ami miatt jónak tartom, hogy egy komolyabb csatában jobban jön, mint egy másik harcos. Én emiatt a 2 harcos helyett valószínűleg az egy harcos, egy tűzvarázsló felállást jobban preferálnám. Érdekelne, hogy miért lett Káosz a jelleme, nekem az efféle, koncentrálást kívánó tanulmányhoz jobban passzol a Rend jellem.

Papok

Ha jól megnézzük a játékokat, akkor egy ideális kalandozócsapatban szinte mindig van pap. Elsősorban a gyógyítás miatt érdekesek, bár sok egyéb mágiájuk is igencsak hasznos. Gyógyító nélkül én nem mennék bele egy versenykalandba, ahogy sima kampányban is jó, ha van ilyen karakter. Mivel tipikusan segítő karakter, ezért – talán nem meglepő, ha azt mondom – szeretek ezzel a kaszttal játszani. A MAGUS-ban amúgy is nagyon sok hasznos varázslata van a papoknak a gyógyításon felül is.

Saddilor Ched (9.szintű pap)

Jelleme: Élet, Káosz, Faj: Ember Vallás: Della
Rövid élettörténete: Egy kereskedő család egyetlen gyermeke. Rosszabb egészségi állapotának hála gyermekkorában gyakran volt beteg. Egy kisebb szellő, vagy egy zápor után rögtön megfázott, a komolyabb betegségek sem kerülték el. Mivel sok időt töltött odahaza, ezért gyakran olvasott, s később emiatt meglehetősen széleskörű ismeretekre és műveltségre tett szert. A könyvekből nyert szókincs meghozta a gyümölcsét. Egészen korán kiderült róla, hogy jól forgatja a szavakat, írásai mindig érdeklődésre tartottak számot. Elkezdett verseket és könyveket írni, mígnem egy nap maga Della istennő áldását is megkapta. Tehetséges író és költő, szeretik a regényeit és a verseit. Felolvasó estjei szinte mindig telt házzal mennek . Della papjaként, egy igazi művész. Néha furcsa rohamok gyötrik, úgy tűnik, hogy Della őrültségének hála ő is egy mentális betegségben, skizofréniában szenved.
Személyiségét tekintve nyugtalan, kifejezetten izgága fiatalember. Furcsa kettősség benne, hogy emellett kifejezetten jó humorral rendelkezik és olvasottsága okán kifejezetten művelt. Cselekedeteiben nagyon sokszor kiszámíthatatlan, csapongó.

Előny-hátrány

Előny: Papi mágia, Lélek szféra. Kíséri egy asztrál lény, akivel tud beszélgetni, s képes valamelyest irányítani is.
Hátrány: Rontott asztrál próba esetén 1k3 perces elmerohamot kap. Ilyenkor összevissza beszél, nem tudja hol van, súlyosabb esetben a földre rogy és remeg.
Vélemény: Azt nem tudtam eldönteni, hogy ő 9-ik, vagy 10-ik szintű, ugyanis a karakterlapon 10 szerepel, az élettörténetnél 9. Legnagyobb bajom vele, hogyha már papot dolgoznak ki, akkor már jó lenne, ha tudna gyógyítani. Azt ez a karakter nem tud. Cserébe a legrosszabb helyzetben kaphat rohamot, összevissza beszél láthatatlan “barátokhoz”. A mentális betegségek igencsak kellemetlen dolgok, s nagyon nehéz kijátszani őket. Ez az a karakter, amelyiket a választható karakterek közül a legkevésbé tetszik, 100%, hogy nem választanám egy versenymodulban. (Szerintem kampányban is bajos.)

Sharanor Doren 7. Tsz Pap

Jelleme: Rend, Faj: Ember Vallás: Krad
Rövid élettörténete: Atyja Krad egyházának írnoka volt, édesanyja a városi futárcégnél dolgozott. Volt 2 nővére, akik a Dúlásban vesztek oda. Apja egy évvel később egy tűzvészben halt meg. Okos gyerekként hamar megtanult írni és olvasni. Imádta a könyveket és csak úgy szívta magában a bennük rejlő tudást. Elég hamar Krad egyházának felszentelt papja lett. A könyvekben olvasott először a csillagászatról, s ez számára első látásra szerelem volt. A kiterjedt könyvtárnak és kutatásainak köszönhetően mára szaktekintélynek számító csillagász vált belőle. Bejárta szinte egész dél-Ynevet a tudás összegyűjtésének reményében. Kutatási területe a csillagképek, azon belül is az egyedi konstellációk. Komolyan veszi az élet dolgait ezért ritkán mosolyog. Ennek ellenére nem rosszkedvű, majdnem minden érdekli és a legtöbb témához hozzá tud szólni. Úgy gondolja mindennek megvan a maga oka, maximum nem ismerjük. Ki nem álhatja a rögtönzést, vagy a logikátlan dolgokat.
Előny: Papi mágia használata: Lélek és Élet szféra. Speciális diszciplina: Szinesztézia.
Vélemény: Az egyik gyógyító pap a kettő közül, amely képes rá. Sharanor és a papnő közt – akárcsak a szerencsevadászoknál – leginkább az ízlés választ. Ami előnynek tűnik, hogy a csillagokból és a konstellációkról sokat tud, ami külön tudást biztosíthat a csapat számára. Ez mindenképpen egy érdekes rész, ezért is emeltem ki a fenti mondatot. Öreg karakter, tipikus tudós. Nekem a vidámabb, könnyedebb karakterek vagy vallások jobban fekszenek. Valahogy Krad vallása sosem tudott megfogni. Ettől függetlenül nem gondolom, hogy ez a karakter rossz választás lenne.

Viniel Liliath (7.szintű papnő)

Jelleme: Rend, Faj: Ember Vallás: Ellana
Rövid élettörténete: Egy hajós, tengeri kereskedő család egyetlen lánygyermeke. Három fiútestvéréből egyik meghalt a Dúlásban. A család anyagilag megsínylette a háborút, tagjai máig dolgoznak a hajókon (Liliath bátyjai is.). A lány Ellana áldásával született, így aztán hamar felfigyelt rá szerelem istennőjének egyháza. Ez sem teljesen tiszta, hogy miképpen, azonban ő maga is Ellana papnő lett. Mindig is az a típusú nő volt, aki kétszer lepi meg a férfiakat, először a szépségével, másodszor pedig az eszével. Jelenleg Új-Pyarronban él. Családjával jó viszonyt ápol és igyekszik legalább havonta hazalátogatni. Személyiségét tekintve kedves, jóindulatú. Emellett művelt, humoros és tisztelettudó, amit másoktól is elvár. Szeret társalogni és kacérkodni a férfiakkal.
Előny: Papi mágia használata: Élet, Lélek, Természet szféra. Ezen kívül egyedi Ellena varázslatok. Speciális diszciplína: Membrán, Szinesztézia
Vélemény: Egyetlen számomra érthetetlen dolog ebben a karakterben, hogy Ellana szerintem kifejezetten egy Élet jellemű istenség. Papnői olyannyira ellene vannak a halálnak, hogy még negatív módosítót is kapnak a mentődobásra. Úgyhogy ez a rész számomra nem tiszta. Ellana egyháza rejtett kolostorokban neveli a novíciákat, így azok elég korán teljesen elszakadnak a családjuktól. Ettől eltekintve ez a karakter szerintem egy jó választás, ahogy Sharanornál is leírtam, nem látom, hogy nagy különbség lenne köztük.

S hogy mikor és hol?

Helyszín: Dungeon Szerepjáték Szaküzlet (1073 Budapest, Erzsébet krt. 37.)

Időpontja: 2022. május 28. Szombat;

  • 9 órakor lesz a gyülekező
  • 9:30-kor megnyitó
  • 9:45-ös mesélői megbeszélés után
  • 10:00-től 18:00 óráig tart a játék.
  • 18.30-kor eredményhirdetés, és egyben ünnepélyes díjátadó, majd mindezek után zárjuk az eseményt.

Jelentkezni lehet: hos.historia2022@gmail.com

A levélbe bele kell írni:

  • A csapat kijelölt kapcsolattartójának elérhetőségeit, (e-mail, mobil telefonszám)
  • A csapat tagjainak polgári és „nick” neveit, valamint – ha már megvan – egy választott csapatnevet.
  • A jelentkezéseket legkésőbb 2022. május 21. éjfélig kell megküldeni!
  • A részvételi díj 2500 Ft/fő, amit előre utalással lehet fizetni. (Az utalási adatokat emailben kell megküldeni a jelentkezéseket követően.) Amint ezek megvalósultak az esemény facebook oldalára felkerül a versenyen indulók közé a csapat neve.

Jelenleg jelentkezett csapatok:

  • Gulandro és csapata
  • Crantai Kóborlók (Ezek vagyunk mi, eddig még fix dobogós helyen végzünk.)
  • Ynevi Kószák
Címke , , , , , .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

Egy hozzászólás a(z) 0ejegyzéshez

  1. Visszajelzés:Hős Krónikák – MAGUS verseny a Dungeon-ben - Bíborhold

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük