[RPG+HKK] Egész hétvégés versenyzés

By Robi

Ritkán esik meg velem, hogy egy hétvége mindkét napján versenyzek. Ennek leginkább az az oka, hogy családos emberként a hétvége a családé, így nem szívesen veszem el tőlük az időt másra. (Bár most már tanítgatom a kártyára a család maradék részét is.) Azonban néha alakulnak úgy a dolgok, hogy egy HKK kiadói versenyt egy MAGUS szerepjáték verseny követ. Ez történt az elmúlt hét végén is.

Hatalom Kártyái Kártyaverseny

A kiadói versenyt ezúttal semmiképpen sem szándékoztam kihagyni, hiszen ezen a hétvégén volt a Kristályláz bemutató. Mivel időben nekiláttam, ezért sikerült minden kártyalapot beszerezni. A díj ezúttal a Lélekrezonancia újra kiadott foilos verziója volt. Nem tudom, hogy valóban szükség volt-e arra, hogy ezt a lapot visszahozzák a játékba, de úgy tűnik továbbra is cél, hogy a legerősebb szín a kék legyen. Igény lenne másra is (például az Időlassítóra), aminek lenne szerepe is a meta alakításában. (Talán, ha elég sokan, elég sok helyen elmondjuk ez a probléma is megoldódik.).

Eredendően terveztem mérkőzést is rögzíteni, azonban sajnos 1-1,5 hónapja nem múlik el az idegfájdalom a hátamból, ami ez lesugárzik a lábamba. Ez nyilván zavar vezetéskor, így ezúttal a tömegközlekedést választottam. Ennek volt egy komoly hibája. Nevezetesen az, hogyha a verseny jól is ment volna az utolsó fordulóra semmiképpen sem tudtam volna maradni. Azonban ahogy a HKK egyik régi spoilere mondja: majd legközelebb.

Érdekes, hogy ezúttal sokkal többen jöttek el a versenyre, ami nemcsak a megmutatott sorok számában, hanem a rengeteg régi-új játékosban is megmutatkozott. Úgy tűnik, hogy a káosz format vonzza az embereket, így aztán megfontolandó, hogy érdemes lenne a jövőben több ilyet szervezni. A rotáció bevezetése óta nem igazán emlékszem (talán az Egyszínűség egyediségét kivéve) káosz versenyekre, pedig láthatóan igény lenne rá.

Egyszínű paklik versenye, káosz format

Eredendően az volt a tervem, hogy egy fekete színű ködös börtönnel indulok. Erre el is kezdtem a tesztelést és Győrbe, ennek az első verziójával mentem. A dekk ott egy stabil középmezőnyt tudott hozni. Az eredendő elképzelés egy gyűjtőgenre épülő ködpakli volt. Erről azonban kiderült, hogy a gyűjtőgenes vonal egy része zavarja a paklit, így második körre ezeket kiszedtem. Idehaza szerencsére van tesztpartnerem. Sajnos azonban a tesztek azt mutatták végül, hogy ez a koncepció elég stabil. Egy gyógyulásra épülő paklit például nem tudott megfogni. Ezzel szemben a zöld lapokra börtön többször is sikerrel vette ezt az akadályt. Végül a tesztek alapján – mondhatni szokásos módon – természetesen a rosszabb döntés született meg. Így aztán a zöld börtönt választottam.

Persze ez nem csak a pakli, hanem a szerencse hibája is volt. Mostanában újból rendszeresen belefutok az ellenpaklikba, vagy abba, hogy az ellenfeleim igencsak jól húznak. Győrben Mikulás Ádám a paklijában lévő 3 db (!) Rundhalból minden fordulóban húzott egyet az elején, ami nagyon jól működött a Fluxusgenerátorral. (Az egész pakliban nem volt másik keresés, így aztán különösen jó volt, hogy összesen 8-10 körnél többet a 3 fordulóban nem játszottunk. Mivel Rundhalon nincs horgony, így 2 fordulóban is simán kikeresett 3 generátort, majd pikk-pakk legyőzött. (Amire ugye sosem húztam kántért.) A harmadikban egy Sztatikus gólem – Rundhal – Sztatikus gólem kombó jött ki az ellenfél harmadik körében. A korábbiakhoz képest szerencsére az ilyen dolgokat már nem látom tragikusnak. Korábban is volt egy ilyen szériám (majdnem 1 évig eltartott), amit akkor Dév bácsi blogos írásaival oldottam fel. Mivel nem szeretem másban keresni a hibát, ezért gyakran magamat okoltam, holott a szerencse szerepét nem lehet lebecsülni. (Talán írok erről is egy cikket valamikor.) Emellett – nyilván szándékosan – sosem a legnépszerűbb paklit választom,. Az ilyen pakli előnye a meglepetés, hátránya azonban az, hogy kikaphatok olyantól, aki fixen a legstabilabb paklikat választja.

Vári Gergő (Lassan járj! + Átkozott követő)

Gergő mindig off meta paklival indul, ami nagyon sokszor borzolja az ellenfelek idegeit. Nem igazán tudtam, hogy mire számítsak egy Raia paklitól Lassan járj mellett. Az első körben kiderült, hogy a pakli a kikeresett Eldüenre épül, ami annak fényében, hogy kezdett, nem volt bíztató. Hiába húzott egy lapot a játék elején a börtönnek köszönhetően, nem tudtam megindulni. Amikor kikereste és kirakta a síkot, akkor el is dőlt az egész. Kicsit szenvedtem, aztán inkább bedobtam, hiszen tudtam, hogy a side után jelentősen javulnak az esélyeim. A második körben sikerült is kontroll alatt tartanom a kezét és az asztalát annak ellenére, hogy swing lapok húzásával ide-oda billegett a mérleg. Ekkor azonban jött egy olyan szériám, hogy 3 körig egymás után húztam 1-1 Hol van az istenedet? nevű kártyát, ami ugyan mindig megoldotta az egy lapját, de előre nem mutatott. Ő végül húzott valami asztaltakarítást (talán Vlagyimirt?), amire én egy Őshangya ostromgépet találtam, s ezzel az utolsó pillanatban visszajött és megnyerte a meccset. A harmadikat ezek után odaadtam inkább.

Farkas Tamás (Kreátor követői + 7 Törzs főnöke + Főparancsnok)

Erről beszéltem, amikor a bekezdést írtam. Eljövök egy laphúzást tiltó paklival, s kapok egy keresős dekket. Szerencsére itt megnyertem a kezdődobást, így az első játékot végig kontroll alatt tartottam, s sikerült megnyernem a meccset. A második körben a visszavágó azonban Tamásnak jött ki jobban. Szinte csak keresést húzott, s elég gyorsan kipörgette a kombót. A harmadik körben nagyon fej-fej mellett haladtunk, azonban lejárt az idő, s az ellenfelem (mivel jobban álltam) a saját körében bedobta. Utána hosszan elbeszélgettünk (valahogy volt egy kis átállási szünet valószínűleg az UR sorsolás miatt), mivel vele egy időben kezdtük a játékot. Közben csapódott hozzánk Mészáros Tamara is (akinek én vittem paklit ezúttal). Ő egy általam összerakott Bűvös erdős – Tűz síkos tűzpaklival játszott. Ezt végül 3 nyert körig vitte el, ami egy 14-ik helyet eredményezett neki az amatőrök közt. Bevallom én nem mertem ezzel indulni, azonban Tamara nagyon élvezte ezzel a paklival a meccseket.

Hegedűs Márk (Teremtő rakshallion – epikus)

Nem véletlen a kártyaválasztás. Márk egy csodálatos epikus paklival játszott (ami egy pörgős, kombókra épülő tárgypakli volt, sok-sok kereséssel). Szerencsére ő nyerte a kezdést, amit megspékelt azzal, hogy kezdőkézre a 3 lapból húzott 2 poloskát. Így már az első körben ki tudta dobatni a kezemből a keresést. Az első körömben a kezemben maradó Háborgó tenger mellé húztam egy másik 2-es, vagy 3-as költségű lapot, így a második poloska megérkezése után nem maradt lapom. Csodálatos körök jöttek, melyben egy Törpe hős mindent kikeresett, majd könnyedén szétvert. A második körben – hiába kezdhettem – nem húztam túl jól. Az első körös passzolás után szembesültem vele, hogy az ellenfelem megint 2 poloskát húzott. Így a rezisztens kis tárgyakkal ismét kidobatott mindent, így ismét könnyedén nyert a keresős lapjaival. A harmadik körben végre nem húzott poloskát, azonban logisztikust és törpe hőst akkor is, ami elég gyorsan rendbe tette a meccset. Végül inkább bedobtam. Sima bukás volt, esélyem sem volt.

Buzás Norbert (Semleges csatamező)

A negyedik fordulóban már úgy ültem le játszani, hogy nem volt tétje az egésznek. Hogy Búzát idézzem a játék végéről: „Örültem volna neki, ha nagyobb ellenállást fejtesz ki!” Az első körben igazából csak pusztán elpörgött mellettem, azonban mivel tudtam, hogy a side után tudok javulni, inkább bedobtam. Megnézte a paklimat, s ez után úgy döntött, hogy még magasabb fokozatba kapcsol, így a kántereket kiszedte, ezzel teljesen feleslegessé téve az én szekciómat. Bár a második és a harmadik játékban valameddig tudtam tartani a lépést, azonban Suu’zy barátnői és Hendiala familiárisai végül mindig megnyerték a játékot. Ekkor azonban már tudtam, hogy nem lesz időm maradni, így annyira nem is izgatott, hogy mi lesz a végeredmény. Végül a meccs után ki is szálltam és hazamentem. Gondoltam legalább kipihenem magam vasárnapra. Így azonban most nem tudtam felvenni a döntőt, cserébe tudom majd csinálni az elmaradásaimat.

Szombathelyi LvLUP – MAGUS UTK verseny

Erről írtam már korábban, hogy van egy meghívásos MAGUS verseny, amelyre a helyi pub vezetője Gábor a mi kis csapatunkat is felkérte. Úgy volt, hogy 4 csapat lesz, azonban ezt a versenynap előtt kettő is lemondta. (Így aztán a játék egy része hiába lett rögzítve egyelőre nem teszem fel, mert az segítené a másik két csapatot.) Egyelőre beharangozóként be tudom mutatni a csapatunk tagjait.

Az előző napi HKK versenyt sikerült kipihennem, azonban így is sikerült némi hiánnyal indultni a versenyre. A HKK készletet nem sikerült maradéktalanul kipakolnom (kockákat persze igen), cserébe a MAGUS-hoz szükséges dolgokat nem mind pakoltam be (például kockakészletet sem). A kamerát azonban szerencsére nem felejtettem itthon, így a verseny közel felét rögzíteni tudtam.

A csapatról…

Egy ideje (február, vagy március óta?) játszunk már majdnem minden pénteken Szombathelyen. A mesélő szereti a narratívabb – kevés kockadobással – megoldható játékot, ahogy szerencsére a többség is. Többségében hasonló korosztály vagyunk, a szórakozás nagyon fontos, ezért jól is érezzük magunkat. Régen nem játszottam ennyire jól működő, egységes csapattal, mint ezzel a brigáddal. A MAGUS versenyre azonban az eredeti csapatból csak 3 tag ért rá. Így aztán kerestünk egy negyedik embert (aki végül a péntek esti játékokba is beszállt). Ezekről a játékokról tervben van, hogy hamarosan írok többet. Mind Nabukónak, mind pedig Magornak van saját története. Magor több, mint egy éve játszik egy másik kalandban csütörtökönként. Az ottani mesélő által kitalált és alkotott világban a D&D 3,5 szabályai szerint kalandozunk. Az a mese sokkal kötöttebb, sokkal inkább épül kockacsörgetésre. Gyakorlatilag lépten-nyomon dobnunk kell mindenre. Szórakoztató az a mese is, pláne mióta a kis parasztgyerekből bárd lett.

Nézzük tehát a MAGUS verseny csapatát.

Worran Themak, az Ereni Kékköpenyes harcos

Az ő játékosa a szombathelyi játék mesélője. Ezúttal azonban ő is játékosként volt jelen, aki leginkább csapatunk lő- és ütőerejét volt hivatott növelni. Eredendően harcosként azt gondoltam, hogy közelharcban fog brillírozni, azonban a nála lévő kézi számszeríjjal harcolt legtöbbször. Kék köpenye miatt, az általa péntekenként mesélt történetből kifolyóan, folyamatosan tréfák célpontja volt. (Ugyanis a saját játékunkban van egy dzsad kereskedő csapattársunk, aki felvásárolta az összes kék selymet északon.) Mivel a katonaságtól leszerelt, azaz tartalékos tisztként adta kalandkeresésre a fejét, ezért elsősorban testőrként kereste a kenyerét. Ilyen módon érkezett délre is egy kereskedő kíséretében. Itt nemsokára találkozott Morannal a Uwel paplovaggal, illetve Garissal, akit felhajtóként, munkaadóként ismert meg.

Ő később – a csapat egymásra találása után – baráttá is vált. Ereni révén megvetette az elfeket (ennek volt jelentősége a kaland szempontjából), ezzel együtt nem vadászott rájuk, mert sokat látott harcosként megtanulta tisztelni az életet.

Moran, Uwel kegyelt lovagja

Az egyetlen olyan játékosunk volt, aki ismerte korábban a MAGUS UTK rendszerét. Ennek megfelelően jó érzékkel választotta ki a kegyelt előnnyel induló lovagot. Elsősorban harcos lovagként, másodsorban papként dolgozta ki a karaktert. Veterán mivolta abból fakadt, hogy harcolt a Manifesztációs háborúban, amikor is az amundok feldúlták délvidéket. Erős háttérismerete volt ebben a témában, valamint a taktikai megoldásokban. Nem csoda, hogy jól kijött a harcosunkkal. A legmeghatározóbb cselekedete az volt, amikor egy ízben az egész csapatot bizonyossá tette egy mellékszál tekintetében. (Szándékosan fogalmazok homályosan a két csapat miatt, amit már korábban is leírtam.)

Harci értékeit tekintve messze a csapat legjobb közelharcosa volt pusztítással felvértezve. Szinte minden harci szituációban egyedüli tankként működött. Az egyetlen tag volt a csapatban, aki hite miatt nem rendelkezett Élet jellemmel. Uwel lovag a MAGUS egyik ikonikus karakterkasztja.

Shinneai, Tolvajnő

A csapatunk egyetlen női játékosa. A kampányunkban egy táncosnőt játszik, míg itt egy tolvaj szerepét öltötte magára. Csapatként úgy ítéltük meg, hogy egy versenyen fontos a tolvaj, a pap és a harcos a csapatban. Ezeket mindenképpen szerettük volna kidolgozni, így lett végül Shinneai egy tolvaj. Az efféle szerencsevadászok sokoldalúsága mindig hasznos eszköz, hiszen olyan dolgokat tud megoldani, amit többnyire a csapat más tagjai nem. Besurranókén tolvajként tevékenykedett előtörténete szerint, valamint mágiatagadás előnnyel indult. Ő a csapat másik párosának volt az egyike. Történetük szerint miután találkozott Celestinnel, közösen kezdtek kalandozni.

Celestin mindent megtett a tolvajlány lelki üdvének a megmentéséért. Semmiféle romantikus szál nem volt köztük, de a lány meg volt győződve arról, hogy az ifjú próféta vonzódásból teszi ezt. Ezeknek a szent prédikációknak minden erejével ellenállt, ami dinamikát adott a ccsapatnak. Többször jó érzékkel vetette be a női megérzést. Egy ízben egy Celestin által elrontott kommunikációt tudott a helyes irányba terelni. Élet jelleme miatt kifejezetten jól működött együtt a csapat többi tagjával.

Celestin, Domvik pap

Az előtörténete szerint Domvik vallásának reformátor prófétája, aki az isten sugallataival lett megáldva. A csapatban ő testesítette meg az erkölcsöt, a jóságot, a segítőkészséget. A Uwel lovaggal szembenálló esetleges vallási ellentétet nem domborítottuk ki. Moran elsősorban harcosként volt kiemelkedő, Celestinnek a papi képességei voltak kiemelve. A Domvik papnak neki – ellentétben a lovaggal – egyáltalán semmi köze nem volt a harchoz. Ezzel szemben kiválóan beszélt (bár egy kommunikációs próbát így is sikerült elrontania), prédikált és varázslataival hatékonyan segítette a csapatot. A legjobban az jött ki nála, hogy a kaland egy pontján egy harci szituációt egy Rettegés varázslattal oldott meg, aminek hatására az ellenfelek szétszaladtak.

A csapat többi tagja ekkor ejtett egy foglyot. A rabot az esti táborozáskor kikérdezték, majd eszünkbe jutott egy ikonikus Star Wars idézet: „..nem akarsz nekem halálpálcát eladni! Mész és átgondolod az életedet!” Végül kitaláltam, hogy a foglyunknak lebontom a pajzsát, majd egy Meggyőzés varázslattal összekötve 1-1,5 órás szentbeszédet tartottam neki, melynek hatására megtért.

A csapatok

Alapvetően a két társaság közül – a pontozók szerint – a másik csapat sokkal célorientáltabb partit rakott össze. Náluk minden területet sikerült lefedni, mondjuk erre egyel többen is voltak. Emellett jóval jobban is ismerték a rendszert, mint a mi öregfiúkból (és lányokból) álló csipet-csapatunk. Ha nincs a dreonar.hu, akkor valószínűleg már a karakterkidolgozáskor elveszünk. (Ugyanis a MAGUS UTK rendszerét sajnos nem nagyon ismerjük.) Így viszont némi szervezői segédlettel, végül sikerrel tudtuk abszolválni a játékot. Nálunk inkább az dominált, hogy ki, mivel szeret játszani, s ezeket a karaktereket dolgoztuk össze egy csapattá. Nálunk kifejezetten kreatív megoldások születtek a kaland megoldását illetően. Alapvetően az Élet jellem fűzte össze a parti nagyobb részét. A paplovag Rend jelleme pedig a Kékköpenyes harcos hasonló jellemével találkozott. Hamarosan lesz erről videós anyag is, talán 1 héten belül élesíteni is tudom.

A folytatás, avagy MAGUS itt MAGUS ott

Hamarosan – 2022 május 28-án – lesz a Dungeonben egy MAGUS ETK verseny, melyen Crantai kóborlók néven fog indulni egy másik kis csapatunk. Ott egy kötöttebb formátum lesz, mivel előre kidolgozott karakterekkel kell majd játszani. Előre láthatóan itt is elmozdulunk abba az irányba, hogy valamilyen módon összeálljon a klasszikus kalandozó csapat.

Én személy szerint preferálnám ezúttal is az Élet jellemű karaktert, azonban ami tetszik az nem ezzel a jellemmel rendelkezik. Még nem dőlt el, hogy pontosan ki, mivel indul, mivel nem akarunk befolyásolni senkit semmire.

Szerintem sokkal fontosabb, hogy olyan karakterrel játsszon mindenki, amelyiket szívesen választja, s ne a kényszer legyen az úr. Mivel előre láthatóan egy nemesi esküvőn kell helytállnunk, alapból vannak olyan karakterek, melyeket kizártunk, hiszen az ilyen környezetben nem túl hatékony például egy gladiátor, akinek javarészt harci szakértelmei vannak. Az egyik játékos szinte biztosan lovag lesz, egy másik egy harcművész és egy tolvaj közt őrlődik. Mellettük lesz valószínűleg egy tűzvarázsló vagy egy tolvaj (bár ő is szemezett a pappal), közülük fog dönteni a női csapattársunk. Úgy néz ki, hogy ebben a csapatban is enyém lesz a vallási, s ezzel a gyógyító szekció, a másik eshetőség az én esetemben a bárd lehet.

Amennyiben érdekel titeket ez a játék, abban az esetben az alábbi linken tudtok hozzá csatlakozni (maximum 6 db, egyenként 4 fős csapat indulhat).

Címke , , , , , , , , .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

Egy hozzászólás a(z) 0ejegyzéshez

  1. Visszajelzés:Használható nem gyakori lapok a HKK-ban - Bíborhold

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük